Bukes valvaka

Det har gått på tok för långt med allt det här med "mänskliga rättigheter", "jämställdhet" och "allas lika värde". Dags att bli lite mer stolta över misogyni, rasism, fascism, högerextremism och religiös fanatism!

För att inte tala om att the rapture kommer snabbare om vi skyndar oss att sabba planeten! (Åh, så klantigt av mig, den globala uppvärmningen är ju en bluff!)

Human Rights? Now it is American Rights.

Det här var en bra artikel också:
https://kit.se/2016/11/09/66583/nej...er/?ksid=78c7c230-a684-11e6-a350-79ab9827325b

"
Men det finns väl något positivt med att Trump blivit vald?
– Positiva effekter av Trump?! Det blir svårt att hitta. Men ska jag säga något positivt så kanske det blir en väckarklocka. Vi måste börja ta den här typen av missnöjesröster på allvar. Det går inte att inte ta den typen av problem som vi tror ligger bakom de negativa effekterna av globaliseringen på allvar."

Och det är bra för att? Ärligt menad fråga för jag kan för mitt liv inte komma på något.

Du menar att ingen annan person får eller kan se det som positivt att Trump vann presidentvalet?

Själv tycker jag att Trump verkar vara ett dåligt alternativ men kan ändå förstå att andra människor tycker annorlunda.
Clinton verkar inte heller vara någon önskedröm i mina ögon (vilket Obama var).

Det här var en bra artikel också:
https://kit.se/2016/11/09/66583/nej...er/?ksid=78c7c230-a684-11e6-a350-79ab9827325b

"
Men det finns väl något positivt med att Trump blivit vald?
– Positiva effekter av Trump?! Det blir svårt att hitta. Men ska jag säga något positivt så kanske det blir en väckarklocka. Vi måste börja ta den här typen av missnöjesröster på allvar. Det går inte att inte ta den typen av problem som vi tror ligger bakom de negativa effekterna av globaliseringen på allvar."

Precis vad min slutsats blev när jag smält lite att han vann. Jag kanske har känsla för det här trort min totala obildning :rofl:

Nej fy vad hemskt det är.

Du menar att ingen annan person får eller kan se det som positivt att Trump vann presidentvalet?

Själv tycker jag att Trump verkar vara ett dåligt alternativ men kan ändå förstå att andra människor tycker annorlunda.
Clinton verkar inte heller vara någon önskedröm i mina ögon (vilket Obama var).

Läste du överhuvudtaget hela mitt inlägg? Har jag någonstans antytt att man inte får se något positivt med det? I så fall har du tolkat in väldigt mycket mer än vad jag skrev!

Nu jäklar behövs det kraftansträngningar från varenda en av oss på "den goda sidan" för att minska "Vi och Dom"-känslan så dessa osunda idéer inte bara stöts undan och skapar ännu fler laviner i fred.

Jag ska börja idag att verkligen försöka sluta vara så dömande.

Yes ... Det ar dags att svalja det sura applet och borja jobba for en forandring.

Tänk vilka arbetsmöjligheter en mur runt Mexiko kommer innebära. Ett stort jobb mot arbetslösheten bara där

Vi har lagre arbetsloshet nu an vi har haft sedan borjan pa 2000 ... sa det ar inte sa att vi behover en mur att jobba pa.

Tror inte jag hade lagt till det jag skrev innan då. Jag är verkligen intresserad av att höra vad som skulle vara bra med honom som president, just för att jag själv verkligen inte kan komma på något.

Om man är amerikan kan jag nog förstå om man ser fördelar med tullar för internationell handel - protektionistiskt gentemot egna industrin.
Likadant kan jag se att människor som vill fortsätta köpa billigt bränsle för stora, bränsleslukande bilar tycker att det är en fördel att avsluta Paris-avtalet vad gäller exempelvis koldioxidutsläpp.

Jag kan också förstå om man som amerikanare (urdåligt ord men i brist på bättre får det duga) ser fördelar med att hindra den illegala invandringen från/via Mexico. Visserligen handlar det inte om en konkurrens om samhälleliga medel, men nog är det trist att se kåkstäder och visst finns det viss sannolikhet att företagare på ett i mina sätt omoraliskt sätt utnyttjar illegala invandrare som svart urbillig arbetskraft hellre än att anställa sådana som ställer något högre krav på lön (även om mina fördomar om USA påstår att det finns ett stort antal väldigt lågt avlönade människor i USA, även sådana som har rätt att vistas där).

...Nu ska jag ta till en av mina käpphästar, apropå det där med utbildning...

Utvecklingen mot att allt fler enbart läser nyhetsnotiser (oavsett medium) istället för att läsa mer analyserande nyheter och reportage (skaffa sig överblick), och dessutom låter "sina" respektive "filterbubblor" via diverse sociala medier "pusha" nyhetsnotiserna som man tar del av, ökar inte kunskapsmassan om vad som egentligen pågår eller vad som hänt tidigare precis.

Efter att ha diskuterat med ett par Trump-supportrar i morse kan jag inte annat än hålla med. De bodde i olika stater men jag hoppas att de var extremfall i brist på källkritik, för de får flashbacks bruna mobb att framstå som en vidsynt intelligentia.
E-mailskandalen var enligt dem knappt värt att nämna eftersom Hillary Clinton våldtagit en minderårig flicka som hölls som sexslav på en "Orgy Island". Det har de minsann fått veta på alternativ media eftersom vanlig media är korrupt och alla anklagelser mot Trump är fabricerade för att han ska framstå i dålig dager. Ingen vågar däremot träda fram mot Clinton eftersom man då riskerar att hamna på deras hitlist.
O_o

Efter att ha diskuterat med ett par Trump-supportrar i morse kan jag inte annat än hålla med. De bodde i olika stater men jag hoppas att de var extremfall i brist på källkritik, för de får flashbacks bruna mobb att framstå som en vidsynt intelligentia.
E-mailskandalen var enligt dem knappt värt att nämna eftersom Hillary Clinton våldtagit en minderårig flicka som hölls som sexslav på en "Orgy Island". Det har de minsann fått veta på alternativ media eftersom vanlig media är korrupt och alla anklagelser mot Trump är fabricerade för att han ska framstå i dålig dager. Ingen vågar däremot träda fram mot Clinton eftersom man då riskerar att hamna på deras hitlist.
O_o

Wow O_o

O_o

Spännande.
Precis som i en spionroman.

Inte alls förvånad egentligen. Media och makteliten har fjärmat sig för lång från den
vanliga medborgaren tycker många, även här hos oss. Typexemplet på detta är väl Fredrik Reinfeldt som inte ser något som helst problem att, trots miljonintäkter av bokförsäljning och föreläsningar i 100-tusenkronorsklassen, även lyfta riksdagspension med 156.000 i månaden.
Ett än värre exempel är väl Vänsterpartisten som inte lyckats hitta ett jobb på 15-18 år.
Hur mycket har han ansträngt sig kan man ju fråga sig.
Nu får vi väl se hur Trump lyckas med att " Clean up the swamp". Och det kan ju vara en ögonöppnare även för svenska politiker. Som Alice Teodurescu skriver i sin krönika :

"I månader har Trumps anhängare hånats och idiotförklarats, de har utmålats som obildade (när blev det politiskt korrekt med sådant oförblommerat klassförakt?), ett demokratins bottenskrap. Nu har de använt sin demokratiska rättighet, och skyldighet. Och det med besked. Strategin att hoppas på röster från de man avfärdar som lägre kunniga har återigen misslyckats. Oavsett vad den etablerade politikerklassen, journalistkåren eller någon annan tycker har de gjort sitt val. När ska etablissemanget börja ta dem på allvar oavsett vad man tycker om deras åsikter?"

Inte alls förvånad egentligen. Media och makteliten har fjärmat sig för lång från den
vanliga medborgaren tycker många, även här hos oss. Typexemplet på detta är väl Fredrik Reinfeldt som inte ser något som helst problem att, trots miljonintäkter av bokförsäljning och föreläsningar i 100-tusenkronorsklassen, även lyfta riksdagspension med 156.000 i månaden.
Ett än värre exempel är väl Vänsterpartisten som inte lyckats hitta ett jobb på 15-18 år.
Hur mycket har han ansträngt sig kan man ju fråga sig.
Nu får vi väl se hur Trump lyckas med att " Clean up the swamp". Och det kan ju vara en ögonöppnare även för svenska politiker. Som Alice Teodurescu skriver i sin krönika :

"I månader har Trumps anhängare hånats och idiotförklarats, de har utmålats som obildade (när blev det politiskt korrekt med sådant oförblommerat klassförakt?), ett demokratins bottenskrap. Nu har de använt sin demokratiska rättighet, och skyldighet. Och det med besked. Strategin att hoppas på röster från de man avfärdar som lägre kunniga har återigen misslyckats. Oavsett vad den etablerade politikerklassen, journalistkåren eller någon annan tycker har de gjort sitt val. När ska etablissemanget börja ta dem på allvar oavsett vad man tycker om deras åsikter?"
Etablissemanget vill ju så gärna ha de okunnigas röster men nä r dom inte får det så grinar dom ner sig. Tack vare Trump seger så ger det SD mer vind i seglen :up:

Nu är myten avfärdad om de vita arga lågutbildade män som påstås vara de enda Trump väljarna. Det tjatas i media om o om igen om att det är arga vita män med låg inkomst eller hillbillytypen.
Den genomsnittlige Trump väljare är en som tjänar runt 500000, men även miljoner kvinnor och givetvis alla andra kategorier, vilket är så viktigt att "ställa grupp mot grupp". Bara den PK är den rätta. Feminister, kulturvänstern, de med vilken hudfärg som helst utom vit.......

Ingen verkar inse hur illa det blivit för amerikanarna de senaste åtta åren och då blir man förstås "chockad" över deras val. Vi svenskar vill bestämma över hur amerikanerna ska tänka. Tänk RÄTT!!!!!! LOL

Hela mellanöstern brinner, folk migrerar och få här verkar att förstå vad som hände.
Vill ni att det ska fortsätta? Ja det verkar inte bättre.

De flesta ledarna världen över verkar vara lättade och om ni tror på PK uttalandena av företagsledarna i Sverige. Kolla då upp börsen! Upp!
Vi borde lägga samma energi på att få regeringen att uppfylla NÅGOT av sina vallöften.

O_o

Du maste ha hittat ett par av riktigt bottenskrap :cautious:
MEN ... rent allmant har Trump's bas av supportrar varit "Billy-Bob" och alla "Bubba's" dar ute. Lagutbildade rednecks ... vilket inte innebar att de ar idioter, bara att de verkligen tror pa att demokraterna forsokte ta 2nd amendment (vapenlagarna) fran dem och att hon ar mer korrupt an Trump. Det ar ett stort land och nar Trump sagt, igen och igen, att industrin rent generellt, och bilindustrin speciellt, flyttar ut fran Michigan tror folk honom ... och han har ju nastan ratt. Men att vi inte haft sa stark bilindustri pa 20 ar vet ingen som inte ar dar.
Nar Trump sager att han ska skatta aterinforsel av bilar som gors utanfor landet forstar de inte hela konseptet med stangda granser. etc, etc ...

Jag ar mest orolig for att republikanerna nu har majoritet bade i kongress och senat ... med Trump som president.

O_o
Så du dumförklarar det amerikanska folket. Det funkar inte längre att köra Hillarymetoden.
Ljug, avfärda, överdriv, kasta epitet och smutskasta din motståndare så mycket du bara kan.

Vi har en statsminister som har drygt en 1/4 av väljarnas förtroende och som samarbetar med ett pytteparti som nu inte ens håller sig över 4% spärren.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka