Bukes valvaka

Vilket ju påverkar hela världen. Vad är det för fel på folk? :cry:

Det här imponerar alltså inte :grin:

Trump, speech in Hilton Head, South Carolina, Dec. 30, 2015: Obama’s talking about all of this with the global warming and the — a lot of it’s a hoax, it’s a hoax. I mean, it’s a money-making industry, OK? It’s a hoax, a lot of it.

Trump, speech in Bismarck, North Dakota, May 26: President Obama entered the United States into the Paris Climate Accords – unilaterally, and without the permission of Congress. This agreement gives foreign bureaucrats control over … how much [energy] we use right here in America. … We’re going to cancel the Paris climate agreement.

Trump, speech in New York, Sept. 15: I will eliminate all needless and job-killing regulations now on the books – and there are plenty of them. This includes … scrapping the EPA’s so-called Clean Power Plan.

Jag är helt stum. Mina planer för dagen är att spela Hamilton soundtracket på hög volym (hörlurar) och hoppas dagen går snabbt nog för att sedan komma hem och öppna en flaska vin.

Jag fasar för den dagen Obama måste gå fram och möta den människan efter allt han har sagt om honom. :yuck: Obama förtjänar så mycket bättre än det. :(

Jag är mållös, hur kan någon vilja gå från Obama till Trump?

För att de som hade det medelbra fick det 'sämre' under Obama. Och med sämre menar jag att skillnaden mellan dem som hade de dåligt och de som hade det medelbra minskade, för att man försökte putta upp de som hade det sämt.. De medelbra blev då sura och krävde förändring.

De som hade det sämst kräver också förändring, för varför ska de ha det dåligt, det är ju helt klart NÅN ANNAS FEL (och enligt Trump är det ju mexikanarnas fel) och Trump hade ett lätt svar på den frågan. DET ÄR NÅGON ANNANS FEL. RÖSTA PÅ MIG!

För att de som hade det medelbra fick det 'sämre' under Obama. Och med sämre menar jag att skillnaden mellan dem som hade de dåligt och de som hade det medelbra minskade, för att man försökte putta upp de som hade det sämt.. De medelbra blev då sura och krävde förändring.

De som hade det sämst kräver också förändring, för varför ska de ha det dåligt, det är ju helt klart NÅN ANNAS FEL (och enligt Trump är det ju mexikanarnas fel) och Trump hade ett lätt svar på den frågan. DET ÄR NÅGON ANNANS FEL. RÖSTA PÅ MIG!
Jo, alltså jag förstår vad det är som driver någon att "missnöjesrösta". Det jag inte förstår är varför folk inte lär sig av historian och inser hur fel det blir.

Jo, alltså jag förstår vad det är som driver någon att "missnöjesrösta". Det jag inte förstår är varför folk inte lär sig av historian och inser hur fel det blir.

För att FREEDOM betyder att man inte behöver bry sig om någon annan. Och då ser man inte till omvärld eller historia?

Hade man lite insikt i valkampanjen, wikileaks oh vad amerikanerna tycker så var detta inte oväntat.
Raka motsatsen däremot. Exakt samma som med Brexit.
Amerikaner består av amerikanska medborgare och inte indelat i ras, hudfärg, kön, tro eller åsikt som svensk media vill framställa det som. Det är Obamaadministrationen tillsammans med media som har skapat den här splittringen. De svarta som hade hoppats på Obama röstade nu delvis på Trump för att kanske få det bättre.
Se bara hur ni uppför er här om någon vågar att ha en avvikande åsikt!

Dags att gratulera amerikanerna som har gjort SITT val?
Ni har inte en susning vad Hillary kallade folk från mellanöstern, Afrika, politiska motståndare, hennes egna livvakter, makens erövringar....... Läs hennes mail och förstå att hon ljög i det offentliga.
Mer än hälften av Amerikanerna känner numera till det.

Nu jäklar behövs det kraftansträngningar från varenda en av oss på "den goda sidan" för att minska "Vi och Dom"-känslan så dessa osunda idéer inte bara stöts undan och skapar ännu fler laviner i fred.

Jag ska börja idag att verkligen försöka sluta vara så dömande.

Det ligger jättemycket i detta tror jag. Så himla enkelt när man har jobb, bostad etc att bara hela tiden påpeka hur bra vi har det och att vi aldrig haft det så bra. För varje gång man säger det peppar man en SD- eller Trump-väljare...

Finns det någon som har tips på litteratur, artiklar etc som kan hjälpa en att förstå vad det är som händer?

Jag känner mig rädd och lamslagen :(

Det ligger jättemycket i detta tror jag. Så himla enkelt när man har jobb, bostad etc att bara hela tiden påpeka hur bra vi har det och att vi aldrig haft det så bra. För varje gång man säger det peppar man en SD- eller Trump-väljare...

Hur menar du?

Jag jobbar på ett amerikansktägt bolag. min första reaktion var illamående, sedan ilska. Jag hade velat gå till jobbet i em o fråga mina kollegor vad fan vi ska göra nu med idioterna som äger oss. Varit arg, påpekat att detta känns INTE okej! För mig är det viktigt att man säger ifrån när man inte håller med eller tycker saker ska ändras, jag är aldrig tyst och gnäller.

Men sen tänkte jag ett steg till. Siten i USA innehåller garanterat Trumpväljare. Precis som vår Site garanterat innehåller SD-väljare. Sitter jag vid fikabordet o tycker illa om SD, vad händer med den ev sympatisören mittemot då? Jag tänker att de flesta blir arga i tysthet o det enda jag bidragit till är att spä på säkerheten i SDs röst från den personen. Jag måste sluta vara sluta arg på allt jag inte tycker är rätt (rättare sagt jag tycker är totalt jävla urblåst och fruktansvärt helgalet) för det leder ju bara längre i från målet.

Så tänkte jag. Puh. Not so me.

Nu fasar jag inför nästa riksdagsval i Sverige. Det kan gå riktigt, riktigt illa om trenden håller i sig. :nailbiting:

Jag tänker att hur jäklar får man övriga partier att sätta igång att jobba o inte bara gömma sig bakom SD-uteslutning? Många av de där missnöjdhetsrösterna hade väl inte funnits om övriga partier presenterat tydligare plan för det som de missnöjda gillar hos SD? Eller? Jag är tyvärr pinsamt dålig på detta.

Hur menar du?

Jag jobbar på ett amerikansktägt bolag. min första reaktion var illamående, sedan ilska. Jag hade velat gå till jobbet i em o fråga mina kollegor vad fan vi ska göra nu med idioterna som äger oss. Varit arg, påpekat att detta känns INTE okej! För mig är det viktigt att man säger ifrån när man inte håller med eller tycker saker ska ändras, jag är aldrig tyst och gnäller.

Men sen tänkte jag ett steg till. Siten i USA innehåller garanterat Trumpväljare. Precis som vår Site garanterat innehåller SD-väljare. Sitter jag vid fikabordet o tycker illa om SD, vad händer med den ev sympatisören mittemot då? Jag tänker att de flesta blir arga i tysthet o det enda jag bidragit till är att spä på säkerheten i SDs röst från den personen. Jag måste sluta vara sluta arg på allt jag inte tycker är rätt (rättare sagt jag tycker är totalt jävla urblåst och fruktansvärt helgalet) för det leder ju bara längre i från målet.

Så tänkte jag. Puh. Not so me.

Jag menar exakt det du skriver ovan.

Jag tänker att hur jäklar får man övriga partier att sätta igång att jobba o inte bara gömma sig bakom SD-uteslutning? Många av de där missnöjdhetsrösterna hade väl inte funnits om övriga partier presenterat tydligare plan för det som de missnöjda gillar hos SD? Eller? Jag är tyvärr pinsamt dålig på detta.

Ja precis.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka