Bukes valvaka

Är det helt omöjligt att de där valmännen (electorates) stämmer på någon annan än "sin" kandidat? Min kollega från USA säger att bakgrunden för att de har det systemet är att säkra att det är upplysta/intelligenta människor som ska välja presidenten..... :angel::idea:

Jag börjar undra om han bara spelat en roll som "tuff affärsman" under valet och nu ändrar om inriktningen för mer samarbete... HOPPAS verkligen det! Ett litet, litet ljus i tunneln kanske?
Jag tror att nu när han är i överläge (milt uttryckt) kan han kosta på sig att vara (verka) ödmjuk och trevlig. Ett slags översitteri i sig, faktiskt. Han kan le milt mot förlorarna och klappa dem på deras huvuden.

När t om Jimmie Åkesson just nu uttrycker att han inte hade röstat på Trump torde ju verkligen säga något. I kontrast framstår han plötsligt som en liten lammunge. Det känns otäckt inför nästa riksdagsval.

Va? vad har jag missat?
Han är ju anklagad för våldtäkt av en 13-åring, men offret har fått en hel del hot och törs inte vittna. Ska tydligen vara x antal år sen så vittnesmålet är viktigaste beviset som jag förstått det.
Tyckte mig höra att rättegången är imorrn?

Jag tror att nu när han är i överläge (milt uttryckt) kan han kosta på sig att vara (verka) ödmjuk och trevlig. Ett slags översitteri i sig, faktiskt. Han kan le milt mot förlorarna och klappa dem på deras huvuden.
Tror som dig. Det där lugnet var det som jag tyckte var läskigt. Helt tyst ibland, märkligt tonläge och ett ansiktsuttryck som jag tolkade som "Haha, era idioter, jag är bättre än er".

När t om Jimmie Åkesson just nu uttrycker att han inte hade röstat på Trump torde ju verkligen säga något. I kontrast framstår han plötsligt som en liten lammunge. Det känns otäckt inför nästa riksdagsval.

Ja.
En konsekvens av att övriga partier vägrar att släppa in SD i diskussionerna kan mycket väl bli att SD ökar. Men jag tror ärligt talat inte att Trump som president har som omedelbar följd att SD får fler väljare utan jag tror att det i så fall handlar om att fler svenskar väljer att rösta utifrån hur man tycker att Sverige skötts - eller misskötts.

Fast visst, det är uppenbarligen globalt mer "tillåtet" att uttrycka islamofobi när Trump gör det oförblommerat och blir president.
Å andra sidan tror jag att det enda som ändrats i den frågan globalt är att vi i resten av världen hör rakt ut hur en del människor i USA resonerar och tycker: åsikterna har säkert varit lika starka inrikes i USA tidigare, innan den här presidentvalskampanjen men vi i Sverige har inte varit medvetna om det.

Han är ju anklagad för våldtäkt av en 13-åring, men offret har fått en hel del hot och törs inte vittna. Ska tydligen vara x antal år sen så vittnesmålet är viktigaste beviset som jag förstått det.
Tyckte mig höra att rättegången är imorrn?
Åh fy. Det har jag helt missat...

Alldeles riktigt.
Ett historiskt undantag är nog Churchill som skrev i stort sett alla sina tal själv och sedan repeterade, repeterade, repeterade sitt framförande.

Churchill sa många kloka saker som är relevanta idag:

"The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter."

"Demokrati är den sämsta statsformen, bortsett från alla de andra."

Men det styrker verkligen tesen att "Anybody can be president." Det finns absolut inga hinder för att man beter sig som en rövhatt, nedvärderar kvinnor, är främlingsfientlig och är fullständigt okunnig inom nästan samtliga politikområden.

Det är inte vad som menades med tesen från början, men nu har den fått en ny innebörd.

Jag vaknade till en mardrömslik värld med Trump som nyvald president och snökaos utanför fönstret. Försökte dra täcket över huvudet, somna om och vakna om fyra år sådär, men det gick inte.

Har därför istället sammanställt en liten lista på personer jag gärna skulle se som presidentkandidater nästa USA-val (som säkert är ett bättre val än Trump):
Beyoncé
Leonardo diCaprio
Bart Simpson
Det här barnet:
baby-stock-today-150526-tease_7ae06a79c925b4e8706ef6bc2e5d4ca1.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka