Bukes valvaka

Enligt Aftonbladet 0,9% fler röster på Trump än på Clinton med stor risk att Clinton ökar så sett och blir den med flest röster iom att räknandet inte är klart... Så sjukt, så jävla sjukt.

Och tydligen har Marine Le Pen gratulerat Trump. Det säger rätt mycket.

Sitter höggravid och extremt hormonell och ser den där "mannen" nu kliva ut på scenen, fulgrinar av förtvivlan gör jag...

Jag följer med... Är ärligt rädd för vad som händer med världen med trump som president :( synd bara att amerikanerna inte verkar rädda..

Det är nog många människor i USA som har ett ganska isolationistiskt perspektiv och just inte så globalt perspektiv.
Och då är det inte värst överraskande att man väljer en president som framför en hel del isolationistiska tankar. Eller där man vill bli världsherre igen.

Jag har suttit stum sedan 4-rycket och försökt ta in detta. När han nu står och talar så börjar jag ta mig tusan böla. På riktigt! :arghh::cry:

Många jämför med att världen överlevde två mandatperioder med Bush, men Trump är om möjligt faktiskt värre. Hur ska detta sluta?

Nu ska jag ut och rida i snöstormen och försöka glömma det här ett par timmar. FY FAN.

Jag tittade lite på Trump nu när han höll tal, men var tvungen att stänga av. Fy så obehaglig han är. Jag hoppas verkligen att någonting i USAs regler och lagar gör så att han inte kan påverka ens hälften så mycket som han tror sig kunna påverka...

Först Brexit och nu detta.. Som sagt världen är inte så stabil som alla vill tro...
SD kanske har större chans än många tror ;)
Kanske blåögda svenskar ska sluta underskatta "skaka om i grytan" rösterna...
Om S och M börjar inse att allt inte är bra som det är utan börjar reagera på vad även 1/5 av väljarna tycker så kanske det hinner ändras på 2 år... Annars är nog risken att SD gör ett kanonår 2018...

Han kanske har rätt i att valet är riggat och resultatet är fel? Det kan man ju nästan hoppas på då jag inte i min vildaste fantasi kunde tro att amerikas invånare skulle rösta såhär. Jag anser att USA har begått ett stort misstag, men jag vill gärna se mig överbevisad. Fy, en hemsk morgon för hela världen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka