Bukes valvaka del 2 - regeringsbildningen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå @Luff s inlägg, så känns det passande att länka till vår moderata (!!!) finansminister, i en debatt om aborter från 95. Även om det rör våldtäkt och incest så finns det kvinnor som ser det som helande att föda barnet... Föredrar absolut Anders Borg snefylla där han visade kuken framför det här:

Apropå @Luff s inlägg, så känns det passande att länka till vår moderata (!!!) finansminister, i en debatt om aborter från 95. Även om det rör våldtäkt och incest så finns det kvinnor som ser det som helande att föda barnet... Föredrar absolut Anders Borg snefylla där han visade kuken framför det här:
Oj. Det har jag inte sett förut... att hon var företrädare för Ja till livet.

🤯 hoppas hon vuxit upp och ändrat ståndpunkt lite, men hon var ju inte superung där precis

Fast hon passar väldigt bra i en regering med KD och SD med de åsikterna.

Vi måste ju köpa nytt, hur ska annars vi kunna förstöra jorden snabbare, reparationer är omodernt och säkert kommunistiskt eller något

Problemet idag är att tex elektronik är dyrare att laga än att köpa nytt. Iallafall så att det inte lönar sig att laga. Det är ju inte heller meningen att det ska hålla så länge. Förr i tiden kunde ju saker hålla i 20 år, men det var ju inte lönsamt för företagen.
Jag har iallafall kvar både min video och Dvd från mitten av 90 talet , fungerar klockrent😁

🤯 hoppas hon vuxit upp och ändrat ståndpunkt lite, men hon var ju inte superung där precis
När hon plockades in som arbetsmarknadsminister av Reinfeldt fick både han och Svantesson förtydliga att hon ställer sig bakom paritets abortpolitik etc. trots bakgrund. Problemet nu är väl att hela jäkla gänget är snäppet mer konservativa...

Såg på Insta att Naturskyddsföreningen fått 10 000 nya medlemmar de senaste dagarna! Det är den sortens motstånd som jag verkligen uppskattar. Funderar över att göra ett medlemskap till årets julklapp.

Var och en gör givetvis som den vill men ska en ge bort något sådant bör en vara säker på att gåvan är välkommen. Hade jag fått medlemskap i sagda förening hade jag faktiskt blivit vansinnig, pga deras faktaresistenta inställning till min bransch.

Och ja, jag vet att min bransch har sina problem. Men så länge vårt samhälle är beroende av den är jag tacksam för att inte bli sparkad på när jag faktiskt hjälper till att göra så att alla har sin el, sin telefon, sin bil, sin dator etc.

Var och en gör givetvis som den vill men ska en ge bort något sådant bör en vara säker på att gåvan är välkommen. Hade jag fått medlemskap i sagda förening hade jag faktiskt blivit vansinnig, pga deras faktaresistenta inställning till min bransch.

Och ja, jag vet att min bransch har sina problem. Men så länge vårt samhälle är beroende av den är jag tacksam för att inte bli sparkad på när jag faktiskt hjälper till att göra så att alla har sin el, sin telefon, sin bil, sin dator etc.
Jag är helt säker på att just de här personerna uppskattar det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Person X lever på existensminimum pga utmätning av skulder, hen är pensionär och i behov av hemtjänst. Det finns en tidigare historia av...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
546
Senast: MJLee
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
272
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite...
Svar
12
· Visningar
1 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka