Bukes valvaka del 2 - regeringsbildningen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Liberalerna kommer att hålla ett extrainsatt landsmöte redan på 26 november. Det ska bli oerhört spännande att följa.

Enligt Liberalernas stadgar så ska partistyrelsen leda partierts verksamhet i enlighet med landsmötets beslut och ansvara för att landsmötets beslut verkställs. Inte någon välvillig tolkning i världen kan få det till att det går att förhandla bort punkt efter punkt när det kommer till de beslut som har fattats av landsmötet.

Senast ändrad:
Liberalerna kommer att hålla ett extrainsatt landsmöte redan på 26 november. Det ska bli oerhört spännande att följa.

Enligt Liberalernas stadgar så ska partistyrelsen leda partierts verksamhet i enlighet med landsmötets beslut och ansvara för att landsmötets beslut verkställs. Inte någon välvillig tolkning i världen kan få det till att det går att förhandla bort punkt efter punkt när det kommer till de beslut som har fattats av landsmötet.
Vad är det tillförordnade JP sagt, att de gett den makten till riksdagsgruppen (som väl var de som hade ett långt möte förra torsdagen)? Det verkar liksom råda delade meningar om det där. Men ja, ska bli oerhört intressant att följa! Och potentiellt bottenlöst deppigt om en majoritet tycker att det är tidö-avtalet låter skitbra. Eller som jag hört det skämtas om "liberalismen är död så nu vill LUF ligga med den" kul skämt förvisso, men vore deppigt om de också gav upp liberala värden liksom.

Dumskallarnas sammansvärjning fortsätter. Man kallar Elsa Widdings uttalande för ett verklighetsbaserad debatt om klimatet 😳 https://www.expressen.se/nyheter/kritiserade-sd-politikern-elsa-widding-hyllas-internt/

Läge för namnbyte till Alternativ Verklighet för Sverige snart. :meh: Jag gjorde en spaning på hennes "informationsfilmer" på Youtube men både presentationen och innehållet gjorde det outhärdligt någon längre stund.

Och så får ännu en punkt ur luftslottsavtalet mothugg från verkligheten och erfarenhetsbaserad kunskap: https://www.dn.se/sverige/danska-varningen-om-fangelseplatser-utomlands-lat-bli/
Surprise surprise.

Dumskallarnas sammansvärjning fortsätter. Man kallar Elsa Widdings uttalande för ett verklighetsbaserad debatt om klimatet 😳 https://www.expressen.se/nyheter/kritiserade-sd-politikern-elsa-widding-hyllas-internt/
Jag måste säga att jag ändå tycker att det är spännande detta.

Det finns ingen klimatförändring som människan har orsakat... Ok?
Men i nästa andetag så är det bra att det blir varmare och att vi ska elda mer olja och kol för att få det ännu varmare?

Alltså - hur går detta ihop? Båda kan inte stämma.

Tyvärr så behöver jag hantera detta på nära håll. Min egen far tror inte på klimatkrisen. Han tror heller inte på golfströmmen. Att vi har så mycket mildare klimat än alaska som är på samma breddgrad beror på att planeten lutar tydligen... Han hade lite snabbt räknat på golfströmmen en eftermiddag och bestämt att den inte kunde innehålla så mycket värme. Asså, ni fattar nivån på detta.

Vill förtydliga att jag inte tror på detta och att jag fattar att planeten snurrar så att det därför inte spelar någon roll att planeten lutar, utan att vi hamnar på samma place ändå, bara olika tider på dygnet.

Men jag tycker att fenomenet är fascinerande. Min egen far går tyvärr inte att prata med, börjar man ifrågasätta så blir han arg och otrevlig direkt.

Det kanske rent generellt är så att väljare vill ha Liberalernas tolkning av vad som är liberalism, snarare än den gamla teoretiska? Deras väljarsiffror gick ju trots allt upp när det framkom att de skulle samverka med de konservativa, efter att de legat under 4%-spärren under hela mandatperioden

När det framkom att de skulle samarbete fanns det ordentlig anledning för M-väljare att stödrösta.

Tack Renew Europe! Kanske kan det få åtminstone några liberaler att fundera på vad liberalism innebär...
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/liberala-partigruppen-i-eu-bjuder-inte-in-l

Detta poddavsnittet var rätt intressant i jämförelse med din länk. Från liberala tankesmedjan Timbro som inte verkar se så många problem alls med Tidöavtalet eller regeringsförklaringen. Jag får nog lyssna en gång till för jag hängde inte riktigt med i tankegångarna.

Detta poddavsnittet var rätt intressant i jämförelse med din länk. Från liberala tankesmedjan Timbro som inte verkar se så många problem alls med Tidöavtalet eller regeringsförklaringen. Jag får nog lyssna en gång till för jag hängde inte riktigt med i tankegångarna.

Skulle säga att Timbro ibland kan framstå som Sveriges motsvarighet av AIER.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Person X lever på existensminimum pga utmätning av skulder, hen är pensionär och i behov av hemtjänst. Det finns en tidigare historia av...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
560
Senast: MJLee
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
277
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite...
Svar
12
· Visningar
1 119

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar