Nu hoppar jag in i tråden utan att ha läst hela, men nånstans känner jag att jag måste kräka ur mig lite. Är kanske ingen som kommer ihåg mitt "dilemma" över att en sk vän tydligen röstat på KD vid valet (hon sa när vi pratade om det att hon var trött på att bli anklagad för att vara rasistisk bara för att hon röstade på KD). Nu kommer också utspel om SD och vår demokrati från denna vän, att vi är en demokrati och SD blev framröstat som Sveriges andra största parti, och att opponera sig mot att SD är en del av Sveriges riksdag och har ett samarbete med regeringen och säga att SD vill montera ner demokratin, då strider man tydligen mot grundlagen - regeringsformen.
Tydligen ska vi bara böja oss fram och ta emot allt SD vill bara för att en stor del av befolkningen har ytterst tveksamma tankar om mänskliga rättigheter? Vad har hänt med yttrandefriheten, vi får faktiskt tala om att ett parti är idiotiskt om vi tycker det
Får NMR stå inför val och propagera för deras parti är det knappast fel att protestera mot detsamma...