Bukes valvaka del 2 - regeringsbildningen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Näringslivet har nog lösningar? Precis all forskning visar ju att satsningar på tex. ny teknik räcker som åtgärd???

Ny teknik tar (ofta lång) tid att utveckla, och kostar att ta fram. Det är bara det företag själva tjänar på som de väljer att sponsra utvecklingen av. Det är därför rätt dåligt att sluta arbeta med miljöfrågor. Särskilt i nuläget då samlade insatser krävs.

Klimat- och miljöministern 2018. Någonting hände 😒

Bifogade filer

• 0A4B8AB4-3553-4902-9A5E-B0E2CFA51D3F.webp
    0A4B8AB4-3553-4902-9A5E-B0E2CFA51D3F.webp
    32,2 KB · Visningar: 134
Jag är helt övertygad om att de allra allra flesta oavsett partitillhörighet inte bryr sig ett dugg om VAR förhandlingarna ägde rum. Är också övertygad om att Vs partiledare i första hand såg det som ett bra symbolvärde i sitt tal med än ett i sammanhanget faktiskt problem.

För mig lät det och skämten/påtalanden om Axel (eller vad det nu var) om platsen illa. För mig är det viktigt vad man förmedlar. Är väl därför jag blir pretty much galen av för många saker inom politik.

Nej, de lägger tyvärr ner det.

Romina Pourmokhtari blir statsråd i klimat- och näringslivsdepartementet, där energi- och näringsminister Ebba Busch kommer att vara chef.

Miljödepartementet kommer inte finnas kvar utan klimat- och miljöministern hamnar under energi- och näringsministern (Ebba Busch) på klimat- och näringslivsdepartementet.

Denna regering har kärnkraft som prioriterad klimatåtgärd och då passar denna uppdelning deras politik fint, miljö är för regeringen en ickefråga vad verkar.
Aha, jag kollade här: https://www.regeringen.se/sveriges-regering/ men då är jag med. Helt sjukt. Man har ju vetat hela tiden att de i princip inte har någon miljöpolitik men jag hade nog inte trott att de skulle göra såhär..

• Gilla
Reactions: Mkb
Ny teknik tar (ofta lång) tid att utveckla, och kostar att ta fram. Det är bara det företag själva tjänar på som de väljer att sponsra utvecklingen av. Det är därför rätt dåligt att sluta arbeta med miljöfrågor. Särskilt i nuläget då samlade insatser krävs.
Det var det jag menade, helt idiotiskt.

Det verkar praktiskt att ta upp trafikföreteelser, då framstår man som mänsklig. Lite droger i ungdomen också. Jag tror att den listan bara tar upp en bråkdel av det de gjort. Elisabet Santesson har ju fuskat med folkbokföringen, det glömde hon att ta upp.
Slås förresten av att när jag läser vad JP säger, så hör jag verkligen hur han hämtar andan när han pratar. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Person X lever på existensminimum pga utmätning av skulder, hen är pensionär och i behov av hemtjänst. Det finns en tidigare historia av...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
560
Senast: MJLee
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
279
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite...
Svar
12
· Visningar
1 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka