Ah, okej! Ber om ursäkt för min okunskapMan brukar inte ha fler ministrar i ett departement - ministern leder departementet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah, okej! Ber om ursäkt för min okunskapMan brukar inte ha fler ministrar i ett departement - ministern leder departementet
Man brukar inte ha fler ministrar i ett departement - ministern leder departementet
Haha, såg någon lista de lite problematiska friskoleaspekterna med regeringen. Uffe är ju gift med en person som sitter i en friskolestyrelse, de äger också en sommarstuga tillsammans med en styrelsemedlem av en moderatägd skolkoncern. Och slutligen så är skolministern styrelsemedlem i en annan skolkoncern, den här ägd av en gammal liberal.
I Tidö-avtalet så stod det ju något luddigt om att det ska bli förbjudet att ta ut vinst i uppstartsfasen av friskolor, men inte sen. Låter lite som man vill skydda de aktörer som finns....
Men hon har inte sagt ett knyst i samband med avtalet, väl? Det är väl främst Starbrink (som inte verkar ha fått en ministerpost?)
Det har jag också noterat, men tror inte hon yttrat sig så mycket nu som sagt. :/Jag har jobbat så mycket senaste tiden, så jag har dålig koll på vad som sagts av vem i samband med avtalet. Men jag vet att hon tidigare har slagits hårt mot det vägval L gjorde på riksnivå.
Vidare om varför det på många sätt är rimligt att belysa att avtalet skrevs på ett slott, åtminstone ur ett vänsterperspektiv. Tidö slott är alltså ett slott från stormaktstiden, och självaste Axel Oxenstierna uppförde slottet liksom. Det gillade nog SD. En nära vän till kungafamiljen äger stället nu, och det är liksom rätt feta kopplingar till överklassen här i Sverige, vilket nog kan falla några av de borgerliga i smaken. Kanske inte lika mycket SD, men de uppskattar naturligtvis den historiska komponenten, lite stormaktstidsaura över det heta. Svårt att komma undan symbolvärdet när man samtidigt vill tala om ett paradigmskifte för Sverige.
Jag har inte pratat om annat än symbolvärde? Och jag nämnde också att det var en bra igång i ett vänstertal.Jag är helt övertygad om att de allra allra flesta oavsett partitillhörighet inte bryr sig ett dugg om VAR förhandlingarna ägde rum. Är också övertygad om att Vs partiledare i första hand såg det som ett bra symbolvärde i sitt tal med än ett i sammanhanget faktiskt problem.
Jag har inte pratat om annat än symbolvärde? Och jag nämnde också att det var en bra igång i ett vänstertal.
Inser att jag läste fel, biståndet gick ju till en JOHAN Forssell, inte Joar ForssellJag gillar en sak, och det är att både finns en socialminister och en sjukvårdsminister. Det är något jag stört mig på i massa år, att det är för brett. Och bra att Joar fått biståndsdelen, då han varit en av dem i L som sagt sig tänka sig att röta mot partilinjen gällande vissa saker.
Eh, ska de lägga ner miljödepartementet?
En väldigt tydlig nedprioritering av miljöfrågorna, det är väl väntat men också helt fel tid att göra det i, nu när det behövs som mest.Låter det inte lite märkligt med ett "klimat- och näringslivsdepartement"?
Romina Pourmokhtari blir ju Klimat- och miljöminister på miljödepartementet. Dock lite konstigt att energigrejen inte hör hemma där utan under näringsdepartementet? Brukar det vara så?En väldigt tydlig nedprioritering av miljöfrågorna, det är väl väntat men också helt fel tid att göra det i, nu när det behövs som mest.
Nej, de lägger tyvärr ner det.Romina Pourmokhtari blir ju Klimat- och miljöminister på miljödepartementet. Dock lite konstigt att energigrejen inte hör hemma där utan under näringsdepartementet? Brukar det vara så?
Miljödepartementet kommer inte finnas kvar utan klimat- och miljöministern hamnar under energi- och näringsministern (Ebba Busch) på klimat- och näringslivsdepartementet.Romina Pourmokhtari blir ju Klimat- och miljöminister på miljödepartementet. Dock lite konstigt att energigrejen inte hör hemma där utan under näringsdepartementet? Brukar det vara så?
Näringslivet har nog lösningar? Precis all forskning visar ju att satsningar på tex. ny teknik räcker som åtgärd???En väldigt tydlig nedprioritering av miljöfrågorna, det är väl väntat men också helt fel tid att göra det i, nu när det behövs som mest.