Bukes valvaka del 2 - regeringsbildningen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste detta på SVT:
Macrons parti kritiserar Liberalerna

Den franska presidenten Emmanuel Macrons parti
Renaissance kritiserar Liberalerna.

– Den kommande svenska regeringen, som består av center-högerpartier och liberala partier, lutar sig nu mot stöd från extremhögern, säger Renaissances partiledare Stéphane Séjourné till Politico.

Han menar att Liberalernas vägval sätter medlemspartierna i Europaparlamentets grupp "Renew Europe" i en svår sits.
– Jag förstår att de svenska liberalerna blockerade extremhögern från att komma in i regeringen. Men jag beklagar avtalet och riktningen det tar. Det finns alltid andra alternativ: från en proeuropeisk regering till nyval. En regering med stöd från extremhögern har inte vår välsignelse, säger han till sajten.

Då åker vi:

https://riksdagen.se/sv/webb-tv/vid...-av-forslag-till-statsminister_HAC120221017zz

1833-free-clipart-of-a-controlling-puppet-master.jpg

Jag blir bara mer och mer oförstående till varför liberalerna satte sig i regering? De hade väl haft betydligt mer makt om de valde att vara samarbetspartner istället och röstat nej till alla rasistiska och oliberala (inget ord men ni förstår) förslag?
Om L var nära att åka ut innan valet så lär de ju vara totalkörda nästa val. Jag menar, även om de fått igenom några få punkter så finns det ju liksom en prioriteringsordning för de flesta människor. Människors lika värde, medmänsklighet och så förstås människoartens överlednad på jordklotet känns ju lite viktigare än "ordning i skolan"..

Om L var nära att åka ut innan valet så lär de ju vara totalkörda nästa val. Jag menar, även om de fått igenom några få punkter så finns det ju liksom en prioriteringsordning för de flesta människor. Människors lika värde, medmänsklighet och så förstås människoartens överlednad på jordklotet känns ju lite viktigare än "ordning i skolan"..
Ja eller hur, helt obegripligt vem som kan tänkas rösta på dem nästa gång

173 nej, 176 ja :(.
En svart dag i Sveriges historia då en blå regering med brun politik röstats fram. Mitt enda hopp är att det inte går att hålla ihop det i fyra år.

Kan någon komma på något positivt drag hos UK? Pratade härom dagen med en som tidigare tillhört hans sida i politiken, fram tills de la sig platta för SD, som tog upp att han framstår som så opålitlig. Det värsta är förstås löftet till Hedi Fred, men hela framtoningen är en lismande person som säger saker som låter bra i sunden men som antingen inte stämmer eller inte hålls.

En svart dag i Sveriges historia då en blå regering med brun politik röstats fram. Mitt enda hopp är att det inte går att hålla ihop det i fyra år.

Kan någon komma på något positivt drag hos UK? Pratade härom dagen med en som tidigare tillhört hans sida i politiken, fram tills de la sig platta för SD, som tog upp att han framstår som så opålitlig. Det värsta är förstås löftet till Hedi Fred, men hela framtoningen är en lismande person som säger saker som låter bra i sunden men som antingen inte stämmer eller inte hålls.

Ja, jag förstår mer och mer varför han förlorade maktkampen mot Reinfeldt. Jag hör som sagt inte till den blå fållan men jag respekterade ändå Reinfeldt som statsminister (likaså Bildt).

Han gillar minisemlor och gymnastik? Fast det räknas knappats som personlighetsdrag.

Ja, jag förstår mer och mer varför han förlorade maktkampen mot Reinfeldt. Jag hör som sagt inte till den blå fållan men jag respekterade ändå Reinfeldt som statsminister (likaså Bildt).
Jag träffade honom flera gånger när han var MUF-ordförande och jag aktiv i vänstern. Han gjorde inget sympatisk intryck och kallades av vissa av oss för smilfinken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Person X lever på existensminimum pga utmätning av skulder, hen är pensionär och i behov av hemtjänst. Det finns en tidigare historia av...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
561
Senast: MJLee
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
281
Senast: Palermo
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite...
Svar
12
· Visningar
1 122

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka