Fast då får man ju ge sig på kvinnor istället för de stackars männen som inte kan hålla organet i byxanLåter lite märkligt eftersom det inte är olagligt att prostituera sig själv och EU-medborgare får inte utvisas hur som helst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast då får man ju ge sig på kvinnor istället för de stackars männen som inte kan hålla organet i byxanLåter lite märkligt eftersom det inte är olagligt att prostituera sig själv och EU-medborgare får inte utvisas hur som helst.
De kanske tänker använda Irans moralpolis som förlagaJag undrar lite över vem som ska ansvara för spaning, utredning och bevisning av detta. Saker som inte är brott kan knappast vara polisens uppgift. Så en ny Vandelvärderingsmyndighet kan man tänka sig då?
Eller kanske något enklare upplägg som har lägre rättssäkerhetskrav och som går på uppgifter från anonyma vittnen...
Nu när man ser Tidö-avtalet så verkar Januariavtalet närmast som en liberal våt dröm i jämförelse. (Vilket säkert till del beror på att på den sidan var/är inte V största parti och ingen lade sig platt för dem på varenda punkt.) Men mest för att vi aldrig sett ett avtal med extremhögerns rasister förut och även om man anade så är det fortfarande svårt att förstå och ta in när det hamnar på pränt. Och sen lägger sig de andra platt på marken för att få utföra detta i regeringsställning.Visa bifogad fil 103111
Typ så. Men jag hoppas ändå på att det finns några liberaler i riksdagen som trycker på nej på måndag. Att det finns några sjömän i biffen, så att säga.
Jag tror det i grunden faller tillbaka på att SD kan stå bomfast i sina krav och bara släppa det som de själva väljer att släppa. För dem är det inget problem om regeringsbildningen misslyckas, vare sig det skulle betyda en politiskt kaosig situation eller i slutändan en minoritetsregering från andra sidan. För båda de sakerna ser de hur de på sikt kan vrida till sin fördel.Nu när man ser Tidö-avtalet så verkar Januariavtalet närmast som en liberal våt dröm i jämförelse. (Vilket säkert till del beror på att på den sidan var/är inte V största parti och ingen lade sig platt för dem på varenda punkt.) Men mest för att vi aldrig sett ett avtal med extremhögerns rasister förut och även om man anade så är det fortfarande svårt att förstå och ta in när det hamnar på pränt. Och sen lägger sig de andra platt på marken för att få utföra detta i regeringsställning.
Ja det var i ngn av artiklarna som en SD-representant sagt att de ”alltid hade nära till dörren”, dvs låter som att de ställt väldigt mycket ultimatum. Och de andra har varit så desperata att de bara lagt sig.Jag tror det i grunden faller tillbaka på att SD kan stå bomfast i sina krav och bara släppa det som de själva väljer att släppa. För dem är det inget problem om regeringsbildningen misslyckas, vare sig det skulle betyda en politiskt kaosig situation eller i slutändan en minoritetsregering från andra sidan. För båda de sakerna ser de hur de på sikt kan vrida till sin fördel.
V är i grunden beredd att göra rätt mycket för att undvika ett högerstyre. Verktyget att säga nej kan de använda till en viss gräns för att visa att de inte släpper vad som helst, men gör de det för mycket så blir de istället marginaliserade och får samtidigt se att högersidan vinner.
Visst behövs det en viss storlek för att det inte ska se för skevt ut vad SD driver igenom. Men i grunden tänker jag det är skillnaden i hur deras position och alternativ ser ut mer än storleken som gör att det inte är situationer och samarbetsupplägg som kan jämföras.
Ja, jag har också fått känslan av att speciellt M och KD liksom är mer fokuserade på att det är viktigt att bilda regering än vilken politik den regeringen ska genomföra.Ja det var i ngn av artiklarna som en SD-representant sagt att de ”alltid hade nära till dörren”, dvs låter som att de ställt väldigt mycket ultimatum. Och de andra har varit så desperata att de bara lagt sig.
Precis!Ja, jag har också fått känslan av att speciellt M och KD liksom är mer fokuserade på att det är viktigt att bilda regering än vilken politik den regeringen ska genomföra.
Ja, jag har också fått känslan av att speciellt M och KD liksom är mer fokuserade på att det är viktigt att bilda regering än vilken politik den regeringen ska genomföra.
Ungefär precis som S agerat tidigare. Det är otäckt när regeringsmakt överskuggar alla värderingar.Ja, jag har också fått känslan av att speciellt M och KD liksom är mer fokuserade på att det är viktigt att bilda regering än vilken politik den regeringen ska genomföra.
Och då kan någon gå ut och säga att tyvärr gick det inte att sy ihop, SDs krav var inte möjliga att tillmötesgå, SD prioriterade inte det maktskifte de utlovat. Kasta in handduken.Ja det var i ngn av artiklarna som en SD-representant sagt att de ”alltid hade nära till dörren”, dvs låter som att de ställt väldigt mycket ultimatum. Och de andra har varit så desperata att de bara lagt sig.
Ja det var i ngn av artiklarna som en SD-representant sagt att de ”alltid hade nära till dörren”, dvs låter som att de ställt väldigt mycket ultimatum. Och de andra har varit så desperata att de bara lagt sig.
Jag tror det i grunden faller tillbaka på att SD kan stå bomfast i sina krav och bara släppa det som de själva väljer att släppa. För dem är det inget problem om regeringsbildningen misslyckas, vare sig det skulle betyda en politiskt kaosig situation eller i slutändan en minoritetsregering från andra sidan. För båda de sakerna ser de hur de på sikt kan vrida till sin fördel.
V är i grunden beredd att göra rätt mycket för att undvika ett högerstyre. Verktyget att säga nej kan de använda till en viss gräns för att visa att de inte släpper vad som helst, men gör de det för mycket så blir de istället marginaliserade och får samtidigt se att högersidan vinner.
Visst behövs det en viss storlek för att det inte ska se för skevt ut vad SD driver igenom. Men i grunden tänker jag det är skillnaden i hur deras position och alternativ ser ut mer än storleken som gör att det inte är situationer och samarbetsupplägg som kan jämföras.
Ja jag håller med om att S agerat liknande, men det här blir ju ändå mycket värre. Iom att det är SD..Ungefär precis som S agerat tidigare. Det är otäckt när regeringsmakt överskuggar alla värderingar.
Precis. De var inte fyra som enats om att de skulle skapa en gemensam plan. Det var en som hade syfte att nyttja positionerna till att främja sin egen agenda.Och då kan någon gå ut och säga att tyvärr gick det inte att sy ihop, SDs krav var inte möjliga att tillmötesgå, SD prioriterade inte det maktskifte de utlovat. Kasta in handduken.
Precis som när andra sidan höll V skyldiga för att det skulle kunna bli en blå regering om de inte höll tillbaka sina krav.
Ja uppenbarligen, och det säger ganska mycket om M, KD och L.De tycker väl ändå att det är bättre än alternativet (S-regering).
"En central fråga är om det är förenligt med de demokratiska principer som ligger till grund för vår regeringsform att Sverigedemokraterna tilldelas den stora makt, utan formellt ansvar, som överenskommelsen med M, KD och Liberalerna vittnar om. SD:s inflytande med politiska tjänstemän i regeringskansliet är anmärkningsvärt. Lite egenartat är att det i överenskommelsen ingår att utvidga tjänstemannaansvaret, samtidigt som det politiska ansvaret på detta sätt kan åsidosättas."Anne Ramberg skriver lite om nuvarande situation https://annerambergs.wordpress.com/2022/10/14/tido-avtalet-en-overenskommelse-om-makt/
De tycker väl att det är en rimlig åtgärd. Dvs de är också fascister.Fy fan. Det är så vidrigt. Hur kan de andra partierna sälja sin själ på det sättet?