Bukes fotoutmaning!

Jag hade stativ :p Och fjärrutlösare. Men det blev något helknas med fokuset, gick inte alls trots många försök. ISO 320, f/5.6, slutartid 30 sekunder.
Konstigt då! Du har ju gjort alla rätt liksom :up:

Jag fick för övrigt en riktig aha-upplevelse när jag lärde mig var jag ställer om fokus och byter fokuspunkt och sånt :D Det tog ett tag, för jag var tvungen att ta till instruktionsboken, och sånt är ju jobbigt :angel:

Hoppar in här eftersom veckans tema passade himla fint när jag skulle testa mitt nya stjärnfilter :D
Fick dock bli en oerhört simpel bild eftersom jag ändå skulle passa på att dokumentera en ny lampa jag köpt, har inte hittat inspiration till något mer speciellt än så. Det ska förhoppningsvis bli bättre bilder framöver, nu har jag ju i alla fall klivit in i tråden :)

xida_4178.jpg

Ja, håller med - hade lite för kort skärpedjup. Det är så himla svårt att få till allt!
Det är det verkligen! Men det kan ju vara bra att få fler ögon och tips som här! :)

----------------------------
Förresten, den där duvan jag fotade förut ni vet? Det är ett par har jag insett, för de sitter ofta på samma skorsten :) Lite mysigt tycker jag!

Oj, då ska jag fundera i veckan! Det här temat var ju praktiskt, skulle tro att sådär 90% av mina bilder föreställer djur :-D

Har haft kameran i högsta hugg hela veckan, men de älgar och rådjur som brukar finnas bredvid mina vägar har vägrat att visa sig, så här kommer en bild från oktober i stället.

Kamera: Panasonic DMC-LZ30, ISO 100, Bländare F/4,5, Exponering 1/250

Senast ändrad:
Jag har inte heller hunnit med och tar en gammal bild... Har ju hur mycket katter och hästar som helst, men väljer en fågelbild - just nu suktar jag massor efter ett bra fågelobjektiv, när jag har det, då ska det fotas ännu mer fåglar - så det här blir lite av en pausfågel kan man säga.
156362_10200109986626052_2060815046_n.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka