Bukes fotoutmaning!

Lite OT, någon som kan förklara varför vissa Jpeg inte visas i Chrome utan jag får öppna Firefox eller Explorer istället?

Från i somras.
osac6o.jpg

Är det bara i tråden det är så? Vilka bilder ser du inte här? De bilder jag lägger upp är PNG.

De två snaste av warg och Rhodugune kan jag inte se, finns heller inget länkadress eller ikon som det brukar vara aannars på vissa bilder.

Använder jag Firefox eller Explorer kommer de upp hur fint som helst.

De två snaste av warg och Rhodugune kan jag inte se, finns heller inget länkadress eller ikon som det brukar vara aannars på vissa bilder.

Kan kanske vara så att din webbläsare på något vis spärrat källan? Om båda använder t.ex photobucket eller liknande.

Konstigt, jag använder ju själv Chrome och har inte haft problem varken med egna eller andras bilder?

Förresten, jag kom på en sak - jag hämtar mina bilder från facebook, och där har jag oftast "vänners vänner" som inställning. Kan det påverka?

Förresten, jag kom på en sak - jag hämtar mina bilder från facebook, och där har jag oftast "vänners vänner" som inställning. Kan det påverka?

Det tror jag inte eftersom de syns i de andra läsarna och övriga i tråden kan se dem.

Det måste vara något i min Chrome som jag inte hittat än som blockerar.

Nej, jag insåg just att det hänt att jag lagt upp bilder på fb ssynbara för bara mig för att lägga in här, och det har funkat, så det är inte problemet. Men jag kör alltså med chrome och har inga problem att se bilder på någon av mina datorer, så det kan inte bara vara webbläsaren som är problemet.

En bild till förra veckans djurtema (vi kom hem sent igår kväll så jag hann aldrig lägga upp den då, är jag förlåten?)
1521805_10154920891650061_5693408592469847002_n.jpg

Jag förlåter dig iaf, och bilden passar ju dessutom även in på veckans tema om man ska vara sån!
Tack :D Haha ja det gör den ju, fast det kommer nog en annan bild till denna vecka för imorgon ska jag leka inomhusfotografering med några vänner hela dagen! Något blått måste jag ju kunna få till... ;)

Jag får se om jag hinner nåt denna v. Ska till Skåne i helgen och då får kameran stanna hemma. Fast på söndag ska jag nog plåta fyrverkerier, så det kanske blir nåt passande ändå ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka