Bukes biltråd

Som biltokig kommer en bild på del av fordonsparken.
Från vänster skojbilen, bruksbilen, dotterns "bil", vardagsbilen. Bara en har hunnit bli tvättad under dagens vårpyssel.

Om inte bilden fungerar så från vänster Porsche 911 4S -03, G-wagen -83 (jämnårig m mig), G-wagen elbil julklapp-14, Passat Alltrack -12
Plan/dröm:
Skojbilen Porsche -> Lamborghini Gallardo -> Ferrari FF -> Bentley Continental, i tio-års perioder så Lambon vid 40nånting osv...
Bruksbilen G-wagen -> Något nyare sjusitsigt (+ renoverad G-wagen cab, ej med på bild)
Vardagsbilen Passat -> Ska bytas nu i maj/juni, trolig ersättare är Audi Q3

Svårt att hitta en bil som tillgodoser alla behov så därav mixen som ständigt förändras och kluras kring men tycker verkligen de flesta bilmodeller har sin charm och omväxlingen är nog det roligaste! Och letandet.. har lugnat mig på sistone men under mina 14 körkortsår har jag nog ägt 23 olika bilar.

Mvh Thomas

Jag antar att din G-wagen är tyskbyggd? Jag misstänker att det är de franskbyggda som gett upphov till Eländeswagen.

En valp skulle ju inte göra ont att ha hemma heller...

Vi har en sådan här, men inte alls i lika bra skick. Våran saknar lack, just nu är den patina men vi planerar att slänga lack och nya fälgar på den under vinter 2015/2016 . Men du kanske menar svenska bilmodeller? :)

1964MercuryMarauder_01_700.jpg

Nä jag menar alla 50-60 tal-... haha..
Den på bilden var :love:

Min drömbil är en Nissan Navara! :love:

Sitter just nu och letar ny bil eftersom min bil har dött. :cry:

Nä.

Bullrig, skramlig och vansinnigt obekväm samt slukar alldeles för mycket soppa (speciellt om det är en automat :nailbiting:). Toyota Hilux är mycket bekvämare.

/Karlsson som kört... *räknar* snart 8 st King Cab/Navara i jobbet, av varierande årsmodeller (från gammrat till oj den var visst nyligen uthämtad)

Nä.

Bullrig, skramlig och vansinnigt obekväm samt slukar alldeles för mycket soppa (speciellt om det är en automat :nailbiting:). Toyota Hilux är mycket bekvämare.

/Karlsson som kört... *räknar* snart 8 st King Cab/Navara i jobbet, av varierande årsmodeller (från gammrat till oj den var visst nyligen uthämtad)

Och jag tycker att de som jag har åkt i/kört har varit såå sköna! :love: Men ja, de slukar mycket soppa.

Toyota Hilux - njae.. Stallägaren har en sådan och den är sådär. :o

Dock blir det ingen Navara eller liknande nu när jag letar ny bil tyvärr. Vill ha en bränslesnål kombi med drag, lycka till att hitta en sådan. :(

Hur gör ni andra som har häst angående bil? Jag kommer köpa häst så småningom. Jag har idag en liten bil som jag älskar. Kan dock inte dra transport. Skulle helst vilja ha kvar den och köpa en B-korts lastbil men de är ju så vansinnigt dyra.
Alternativt köpa ny bil, en större. Men- jag gillar inte att ha vardagsbilen som hästbil. Jag tycker det blir så sunkigt. Att lasta utrustning, foder, man sitter i den i ridbyxor etc. Jag är inte pedant men skulle vilja att vardagsliven inte sunkar ner sig.
Haha.. Vardagsbilen ska det stå inte bardags eller vardagslivet.

Hur gör ni andra som har häst angående bil? Jag kommer köpa häst så småningom. Jag har idag en liten bil som jag älskar. Kan dock inte dra transport. Skulle helst vilja ha kvar den och köpa en B-korts lastbil men de är ju så vansinnigt dyra.
Alternativt köpa ny bil, en större. Men- jag gillar inte att ha vardagsbilen som hästbil. Jag tycker det blir så sunkigt. Att lasta utrustning, foder, man sitter i den i ridbyxor etc. Jag är inte pedant men skulle vilja att vardagsliven inte sunkar ner sig.
Haha.. Vardagsbilen ska det stå inte bardags eller vardagslivet.

Min vardagsbil blir ordentligt nergrisad av både hästprylar, hundar, matspill, ja you name it.
Städar man bara bilen regelbundet så håller den sig fräsch och fin trots allt! Är man superpedant så kan man dessutom lämna in bilen för rekond då och då för att verkligen hålla den i toppskick :)

Liknande trådar

Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
439
Senast: Krålus
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 232
Senast: Blyger
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Att jag suger på att komma igång med matlagning är känt sedan länge, men det hindrar mig ändå inte från att vilja utforska nya recept...
2
Svar
22
· Visningar
2 292
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar