Bukehundar i Västerbotten!

Sv: Bukehundar i Västerbotten!

Umeå Brukshundklubb har en agilitytävling 2-3/10
Då är det även klubbmästerskap:banana:

Agility är en underbar sport för hundar, ägare och publik.:love:

Själv tävlar jag och min vovve i klass 3 och det är bara klass 1 den helgen, men vi får se om vi har möjlighet att vara med på KM:et

Jag jobbar två dagar de nästkommande två veckorna, så jag borde kunna tycker jag :D

Och angående att bada... I morses så skulle vi ut på morgonpromenad, vi han inte komma mer än typ 40 meter ifrån lägenheten så stället sig stor vit och kissar, så långt så väl, det var bara det att liten gul stod under magen och vart således väldigt gul....

Bara att vända om och kasta in lillen i duschen, det var inte första gången det händer direkt, knäppa hundar!

Haha, åååh vad mysigt med nerkissad hund! :grin:

Vilka två dagar jobbar du då? Jag jobbar mån-tors, och åker till luleå på fredag och stannar till söndag. Veckan efter det jobbar jag mån-fre, ledig på helgen. Kanske ska försöka sikta på den helgen? Har dock spårkurs på söndagen den helgen (tror jag) så på lördagen kanske? :)

Haha! Just nu ligger jag i soffan. Helt slut efter dagens utställning! Monstret var duktig, blev ett HP, BIR och BIS-reserv! :D Lilla Kid passade på att smita ut ur buren när jag tog ut Spirre och rusade runt en kort stund innan jag fick tag i honom igen.. Dumma hund! :D

:banana: Grattis (igen) till Donnorna och lilla Magi också gick hem med ett fint resultat från samma utställning! :banana:

Men ååh så härligt, supergrattis både till dig och till Donnorna!

Jag jobbar tisdag och torsdag nästa vecka, samt torsdag och lördag veckan därpå.

*kl*
Idag har varit en händelserik kväll, lillen sprang bort (vet inte om någon har läst min tråd från förra året?) men iaf, jag vart livrädd, efter 40 minuters letande så gick jag hem för att säga till grannarna på bottenvåningen att hålla lite koll, tro på sjutton att han är där då! (då har jag varit hem några vändor och kollat under tiden)

Jisses så rädd jag han bli. Vi hade sällskap på promenaden, han fick kladdkaka när vi kom hem eftersom att han behövde stå ut med psykemma :p Så vi har haft schäfer valp här i lägenheten, supermysigt! Dock behöver jag en ny matta till hallen nu, gör dock inte så mycket, behöver nya mattor till de andra rummen också så nu är vi helt enkelt utan mattor ett tag framöver tills jag hittat nya :)

självklart skulle det vara skoj att haka på.. Jag är arbetslös så för mig funkar det typ varje dag. :D

Blir promenadträffen här i skellefteå alltså, eller blir det på nån annan plats?? :)

Det var då först på tal att han skulle vara här, men nu har vi ev en bil på G så jag kan ta mig söderut om det blir så.

Om du är arbetslös och finns här i stan kan du ju alltid komma förbi mig tidigare dock om du vill ut och då någon dag, jag jobbar en hel del kvällar och helger nämligen :)

ajdå.. Jag är ju utan både bil å körkort så för mig blir det lite trubbel att ta mig nån längre sträcka. :o

Jag bor i ske-hamn men det händer ju att jag tar mig in till stan me vovvarna ibland så då kan jag ju titta förbi å så ta vi en tur.. :) var i stan är det du bor då? :D

Jag bor på degerbyn, men in till stan tar man sig ju på nolltid härifrån, bara att hoppa på cykeln :D

Jag rör mig tyvär aldrig åt skelleftehamn hållet, har kanske varit där max 3 ggr på 3 år :angel: Iofs så har jag fått tag i en bil snart så går det ju alltid att ändra på.

Härligt. Vad kul det ska bli med nya pomenadkompisar.. :banana::banana:

Jag är 21 år gammal och bor tillsammans med min fem månader gamla amstaffhane i Umeå. Vi tränar lite lydnad hemma, men skulle gärna vilja komma iväg till en brukshundklubb och köra lite agility i framtiden :) Han skulle även behöva några snälla hundkompisar att träffa regelbundet, då han börjat göra små utfall mot andra hundar :crazy:

Å nu har vi fått första snön för denna vinter, suck. bara att gräva fram hundtäcken å dylikt då.

Emor: Hör av dig om du har tid att komma ner hit till hamn å promenera lite nu till veckan. =)

Nån av er som bor i skellefteå som bor i närheten av Anderstorp? Eller så skulle man ju kanske kunna träffas ändå nån gång. Skulle vilja ha en lekompis till min hund. Så han får träffa nån annan hund nån gång och busa.
Har en väldigt snäll flathane på 1 år, som tycker att alla hundar man möter är potentiella lekkamrater. Han kan ju inte hälsa på precis alla, men det vore roligt om man kunde träffa nån nån gång då och då så han fick busa ordentligt.

Jag bor i Skellefteå, iofs inte på Anderstorp utan andra sidan stan, Degerbyn men är bilburen så en lekträff går absolut att få ihop om du skulle vilja, har en väldigt glad storpudel hane på 4 år.

Jag skulle lätt kunna haka på en 'promenad-träff' om inte annat - jag tror att mina brudar är lite för små för flatte och/eller storpudel bus i snön än så länge ( den ena liten och den andra grinig. ; ) ) men för en trevlig promenad tar jag gärna bussen in till stan!

Fast jag har ju två, en mellanpudel. Han är också för liten för flattebus ;)

Tycker absolut vi ska ta en promenad, jag är väldigt ledig denna veckan, jobbar två dagar och då korta pass.

Mellanpudlar är vi tjenis med! XD

Ptja, jag hade ändå tänkt hinna in en sväng innan trettondagen! Nu ska det visserligen bli rätt kallt imorgon om väderleksrapporterna inte ljuger, men om du har möjlighet så kan vi väl se hur vädret ser ut?

Planerna för imorgon sträcker sig så långt som till att färga håret, och det går ju alltid att rucka på, så det ska nog gå bra!
Om inte annat får vi väl ta en kort promis och en fika, jag bor ju i stan som sagt, har det hyggligt varmt i lägenheten ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
861
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat