Bukehundar i Västerbotten!

Sv: Bukehundar i Västerbotten!

Sweet!

Hehe, det var en av de första grejerna jag kollade när jag fått klart med boende, hur långt till BHK?? :D

3 km, perfekt!:banana:

Jag hade hemskt gärna hängt på, men är för tillfället utan bil tyvär. Men om någon ifrån Skeå ska ner så hänger jag gärna på, dock känns det lite som överkurs att åka buss ner med grabbarna.

Nice! Vart ska du bo? Troligtvis rätt nära mitt föräldrahem, vi har 10 minuter genom skogen till BHK :D

Mina hundar är väldigt begränsade till bus med andra hundar också. Inte pga skador eller så, utan pga lite uppförandeproblem. Den yngsta tror han äger världen ibland och får därför bara busa med välkända hundar :) Kid får busa med vem som helst, han är fegast på jorden och skulle aldrig komma sig för att bråka med någon :D

Men promenad och lite träning är något för oss (och självklart fika också! :D )

Det kan vara lite överkurs att åka ner med buss! :) Jag har dock ingenting emot att åka upp till skellefteå, speciellt inte om jag får med mig någon i bilen så jag får sällskap :D

Vad säger ni andra?

Nej Iver får inte busa pga att små hundar är lite för kvicka och snabba i svängarna, och eftersom det visat sig att han inte är den mest kroppsmedvetena hund jag haft så är skaderisken liiite för hög om ett träd eller liknande skulle komma ivägen. ;)

Haha! Då är det en dum idé att han ska busa med min Kid iaf. Han överlistar även den listigaste BC när han sätter igång :D Helt sjukt att den lilla krabaten kan springa så fort och svänga så snabbt som han faktiskt gör :p

Jag åker gärna med till Skellefteå!

Jag vet ju inte riktigt hur Texas är med andra hundar men provar gärna ha honom lös och se om det blir nåt bus med lämpliga kamrater, han gillar fartlekar men passar nog dåligt med hundar som inte är "kvicka" eftersom han är ruskigt snabb och rörlig liksom. Har aldrig sett honom elak mot/med någon annan hund, däremot kan han bli lite väl "på" och det kan ju andra hundar tycka är lite drygt, jag misstänker dock att det mest handlar om situation och till viss del även kön på den andra hunden...

Fast vi får vara ganska kvicka tror jag, den 30:e åker jag till Stockholm för 5 veckors praktik. Absolut bäst vore om vi kunde tajma in en sån träff redan nästa vecka? :bump:

Ni får hemskt gärna komma till Skeå! Så kommer jag ner om det blir någon mer gång, måste bara köpa mig en ny bil först. Jag jobbar konstiga tider, ibland dag, ibland kväll och ibland helg, men säg ett datum så kan jag ju om inte annat försöka byta bort det.

Min lille är ganska snabb men tycker att hundar som är lite för på är jobbiga. Den stora vill brottas... Mina är dock lite utav jaktidioter och jag har inte dom lösa var som helst, tyvär. Men om ni kommer upp hit får jag väl sätta mig och klura på en promenadslinga.

Jag jobbar 6 dagar nästa vecka + eventuell inskolning på nytt jobb så nästa vecka är ganska full som det är redan nu, och att tränga in en resa till Skeå känns lite väl överambitiöst! Jobbar också ibland dag, ibland kväll, ibland helg så det kan ju bli intressant att se om det finns någon dag som passar oss båda :D

Haha ja det kan bli lite spännande, dock kommer jag, vad jag vet nu inte jobba speciellt mycket i september, så det borde ju gå!

Ja, jag vet inte hur det kommer se ut i september för mig!

(kl)
Men min pappa har en kompis som jagar, som ska ta hem en massa klövar åt mig! Woohoo! :D Både rådjur och älg! Fantastiskt att känna någon som gärna släpar hem sånt åt en!

Klövar till hösten ska jag nog också kunna få tag på utan någon större ansträgning, däremot kommer det bli spännande att se om jag får ha dom i frysen hemma för sambon :angel:

Haha jag har samma problem! Vet inte om det är så populärt hos min kompis att jag slänger ner ett gäng klövar i frysen! Men jag får väl paketera noga och skriva en lapp på frysfacket så hon inte öppnar det :p

Har du koll på vad "som behövs" för att få tävla i viltspår? Annars kanske någon annan vet? :D

Njä, jag är ju en gröngöling vad gäller viltspår, men eftersom att den stora har gått viltspår hos gamla ägaren tänkte jag lära mig :D

Okej =) Jag är också gröngöling på den fronten! Min "valp" älskar det och är faktiskt väldigt duktig också! Lugn och metodisk :)

Jag har ju aldrig sett stor vit spåra vilt, men jag tänker testa! liten gul ska ju också få testa på isf, och någonting säger mig att han kommer älska det, han spårar person nu och tycker det är roligt men inte jättewow.

Du behöver nog inget speciellt. I vissa fall kan man behöva en chipläsare, men dom gånger jag har gått så har spårdommaren haft med sig och det tror jag att dom flesta har, fråga innan :)
Annars behöver man inget mer, sele och spårlina kan ju vara bra och ha och regnkläder och stövlar då dom gärna lägger spåret i typ träskmarker ;)
Om man har en blandras så ska man ha tävlinglicens i skk.

Kl
Jag hänger också gärna på en träff nån gång :) Vi kan ju åka tillsammans anette :)

Det låter ju som att jag kan klara av det då ;) Spirre gick sitt andra viltspår igår och han är mycket duktig måste jag säga! Nu väntar vi på klövar, sen ska jag sätta igång ordentligt med det där :p

Ja, vi kan åka tillsammans! :D Hur mår lilla Magi nu? Har hon repat sig?

Spirre blev påhoppad igår :( Han blev ledsen, men han klarade sig fint som tur är!

Om du vill så har jag en klöv du kan få :) Som betalning för det så kan vi träffas och spåra tillsammans nån dag ;)
Thea har som helt tappat lusten för spåret just nu... har gått för mycke presonspår med henne, hoppas att klövarna kan få henne att vilja spåra igen, vi som brukar ha problem med att det går för fort, nu är det åt andra hållet istället.
Jo Magi har repat sig *peppar peppar*, hon är hyfsat bra i magen nu och inte halt längre trots att hon inte får smärtstillande. :bump: men hon äter tabletter för magen och får dietfoder än så länge.
Hoppas att Spirre inte tog illa vid sig! :crazy: Var hunden lös eller?

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
861
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka