Bukehundar i Västerbotten!

Sv: Bukehundar i Västerbotten!

Jag vill gärna ha en klöv! :bump: Är ett tag kvar tills jag får min klövbeställning :D

Jag är ledig i helgen och på onsdag nästa vecka. Slutar tidigt på måndag (13.30) så någon av de dagarna kanske passar dig? Men det verkar ju ska bli så varmt i helgen, kanske man kan vara effektiv och mötas tidigt på morgonen och sen åka och bada? Esch, jag skickar ett sms också så blir det lättare att bestämma nått :D

Skönt att hon inte är halt längre! Spirre verkar inte ha tagit åt sig så mycket, han är som vanligt. Ja, hunden var lös och "hade aldrig gjort så tidigare", men under tiden den var i närheten så höll den på o gorma hela tiden så det känns som att det inte var första gången, och inte sista gången heller, tyvärr.

Jo men precis, snart får jag klövar, men jag vill ju ha klövar nu :D

Förresten, du som är lite mer insatt här i hundträningsvärlden i skeå, finns det någon typ träningsgrupp för oss svenssons med svenssonhundar här omkring? Vill verkligen komma igång och träna oftare, har några som jag tränar med men det är tyvär inte alltid vi kan samtidigt och att alltid träna själv är inte jämt så roligt, och ffa så får man ju inte riktigt den störningen som behövs.

:D Behöver du störning så kan jag kanske hjälpa till med en halvt ouppfostrad hund som åskådare.

*Delvis kl*
Blir det en hundträff i Skellefteå så kanske jag dyker upp med min hund. Hon behöver lära sig lite folk- och hundvett, så att få se en massa nya hundar är bara nyttigt.
Började en vardagslydnadskurs i veckan och hon förvånade mig på många sätt, alla positiva. Dessutom så visade det sig att hon inte var så ouppfostrad som jag trodde, jämfört med några andra :)

Synd för er att jag har långt till Västerbotten, annars har jag ett 30-tal klövar från olika djur som vill komma till nya hem ;)

Ja, det var synd!

*kl*
Är det någon som vill ha en liten hund så finns det en som är ganska billig just idag! Passa på! ;) Han har roat sig med att tugga sönder min mobil idag. Hundj*vel! Men jag kan ju fortfarande ringa.. om jag kan numret i huvudet vill säga, och det är ungefär 3 nummer jag kan i huvudet.. till jobbet, till min mamma och till mitt ex.. ! Alltså bara två nummer av värde! Finns inte en enda del på mobilen som ser ut som den borde! Displayen är helsvart och det saknas lite knappar här och var.. Batteriluckan är i tusen bitar och sidorna på mobilen sticks i örat när jag pratar!

Han är billig! :devil: :D

Vilken liten en! :D

Köpte smarregodis till mina idag (vom och lever) och la det i handsfacket i bilen medans jag skulle in i en butik lite snabbt, när jag kom tillbaka var luckan uppbruten och godiset var inhalerat, så kan det gå!

Haha ja! Han var ganska billig just då kan jag lova!

hihi, de tänkte väl att "nu tror matte att vi inte förstår hur man kommer åt godiset - vi ska allt visa henne!" :banana:

Vilket tråkigt hundägarväder det är och varit de senaste dagarna!

Ska vi försöka oss på att ses någon dag? Om vi hittar en dag som passar några av oss så kan vi ju försöka träffas och göra nått kul, typ spåra och fika eller nått sånt!
Jag är ledig alla lördagar hela september (har spårkurs på söndagar som jag helst inte missar :D) Och några andra strödagar här och var, jobbar ganska mycket (som vanligt). Kom gärna med förslag om passande dagar så kanske vi kan få ihop ett gäng?

Jag har bil som sagt så vi kan åka till Skellefteå om det är det som krävs för en buketräff! Dock en väldigt liten bil, så jag får inte in mer än en människa, kanske två om jag tar ut buren från baksätet, och 1-2 hundar av inte allt för stor ras.. Man får inte in så mycket i en Micra :D

Jag är väldigt ledig den 4 september om du, och någon fler kan då?
Då har det inte hunnit bli så kallt utan är höst när den är som bäst här uppe :)
Vi kan ju faktiskt ta bussen till umeå om det är så också, det är ju faktiskt inte hela världen utan nyttig miljöträning! Bara för att jag inte har bil är jag ju som inte helt satt på pottkanten :)

Vädret idag har varit lite si och så, har dock köpt en overall till lillen, och den stora har fått på sig sitt fleecetäcke för att inte bli så blöt så det har gått ganska bra iaf :)

Jag ska på utställning då. Skit! :grin: :D Men alla andra lördagar! Är ledig några tisdagar och lite andra dagar också, men det är väl kanske lättast att hitta en helgdag som passar flest?

Vi kanske ska försöka hinna innan Donnorna sviker oss här uppe och flyttar söderöver? :laugh:

Ikväll har vi tränat rallylydnad i regnet! Jag har kämpat på. Jag hatar regn. Men hundarna bryr sig ju inte om det regnar eller inte. Eller jo, Kid gör det, men han får härda när lillebrorsan måste ut och träna. Körde lite budföring med slyngeln också, han börjar greppa det hela - sakta men säkert! Han är ju bara bebis än! :banana:

Vad härligt!
Min plågade jag som sagt runt i alla djurbutiker i stan, så dom var ganska less på matte efter det :angel:

Och angående lördagen, så jobbar jag denna lördagen, nästa lördag är ju den fjärde och efter det vet jag inte hur det ser ut :p

KL
Haha vi kan ju ha buketräff nere i västerås sen när jag flyttar :angel:
Jag är ju ledig rätt mycke, typ hela tiden så... Jobbar Mån,tis,ons natt nästa vecka sen är jag ledig i en vecka igen ;) Men till helgen då?

Haha! Ja, mina brukar också få utstå sådant djurplågeri.. Men de är ganska populära på de affärer vi brukar åka till så de sitter ofta med en i personalen på golvet och käkar leversnittar medan jag tittar runt! Väldigt praktiskt! :D

Hm, jahapp. Det går inte så bra för oss alltså. Men det är svårt när man jobbar mycket och konstiga tider! Jag kommer mest jobba 7.30-16.30 i september, inga helger och inga kvällar (Det är kul när man får välja sina pass efter eget tycke och smak! :banana: )

Vore ju kul innan det blir för kallt och j*vligt! Hundarna lär ju inte lida, men vi måste tänka på oss stackars människor också :D

Och jag ser som sagt ut att vara väldigt ledig hela september, som det ser ut nu, så då kan ju om inte annat jag ta mig ner över fm, och så går vi på em/kvällen?

Och säg inte så, min lille fryser så förfärligt, inget underhull alls och en känslig hund, suck!

hej hopp.. Hittade denna tråd nu så jag kanske ska hoppa in å meddela att jag oxå bor i västebotten.

29 år, bor i Skelleftehamn med mina 2 hundar.

Aragorn= Rottweiler, 4 år. Har just fått tillbaka inspirationen att träna tävlingslydnad, har börjat testat lite DragWeight oxå. ( nu står all träning stilla eftersom han klantade sig i skogen häromdagen å har brytit en tå + slitit bort hela klohöljet :crazy: )

Fanny= schäfer/boxer, 8 år. Har kämpat för att få bort nervositeten hos henne sen jag tog hand om henne för ett år sen, lyckats rätt bra! Ska sätta igång å träna in henne på klicker. :D

34601_462063769971_648594971_6316518_35160_n.jpg

Hej! :)
Kanske den yngsta i den här tråden? :angel:
Isabelle heter jag och är 15år, bor en bit utanför umeå med min mor, far och bror + våran dvärgschnauzer hane på 2år vid namn Cudas. I somras började vi träna lite agility jag och vovven, vilket han tyckte var skitkul, men tyvärr hamnade det lite på hyllan nu när jag började 9:an.

Funderar om ni vet om det ska vara nån utställning eller agillity tävling, i närheten av umeå, snart eller senare i höst? :) Är väldigt fotointresserad, så det vore kul att kunna åka och fota :)

/isabelle

Välkommen till vår lilla tappra skara, båda två! :D

Det är utställning i Vännäs imorgon, jag ska dit! :D Jag vet att Donnorna också ska dit, någon annan också kanske?

Kolla på ubhk's hemsida och på västerbottens kennelklubbs sida så ser du litegrann om vad som händer här i krokarna :)

*kl*
Håll en tumme för Monster (Spirre alltså :D) imorron! Då ska vi som sagt på utställning. Ska bli kul! Skönt att det är nära också :p

Tyvärr går jag inte på utställningar, ingen av mina hundar är utställningsmaterial. Tiken för att hon är blandras å Hannen för att han är kastrerad å jag har hört att man inte får ställa ut en kastrat. :(

Men jag hoppas det blir bra väder å önska er alla lycka till ( ni som ska ställa ut ). :D

Go Spirre! :D

Jag tycker vi ska ta och sätta datum till den där hundpromenaden sen också :angel:

Yeah! :banana:

Han har laddat med ett sökpass ikväll och ett rejält lerbad till mattes stora förtreeeet! Jag som redan badat honom för utställningen! Det är ju tur han håller mig sysselsatt! :mad:

Ja, ett datum! Nääär passar det? Nu har vi ju fått med två nya i tråden också, ni kanske vill haka på?! :) Om vi som vill träffas ger några förslag var på passande dagar kanske vi kan komma fram till något? Jag ska leta reda på min kalender så skriver jag så snart jag kan!

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
861
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka