Sv: Bukehundar i Västerbotten!
Det skulle vara väldigt nyttigt för min lilla herre med promenad/lekträningskompis. Jag är väldigt dålig på att fara på träningar, men det hjälper ju inte direkt min hund...

Men han skulle säkert må bra av en promenad- och lekkompis, och samtidigt kanske lära sig att han inte känner alla hundar han möter. Nu är han ju bara 1 år, och våran förra hund, också en flat, vara likadan när han var liten/unghund.
Tycker det ibland känns lite svårt att fråga om mötande hund och min kan hälsa på varandra, dels för att min blir så ivrig, och sen vill ju en del bara inte att dom ska hälsa. Så hade man nån han fick träffa ibland hade det ju varit toppen.
Jag har inte mätt min hund men gissar på att han är kring 60 cm hög. Och ivrig blir han ju verkligen om han får leka med en hund.
På samma gata som mina föräldrar bor, bor det en schäfer och det är min hunds stora idol

Går man förbi deras hus ska han alltid se om han är ute

Ställer sig in gör han också, ligger på rygg, slickar på honom och försöker få han att leka. Men han är gammal och orkar inte riktigt. Syrrans sambos hund är också gammal, men har fått bättre kondition senaste tiden så han orkar faktiskt leka lite, plus att han inte är lika avvisande mot honom nu. Men det är en Shi´tzu, så dom leker ju inte direkt på samma villkor.