Bukehundar i Västerbotten!

Sv: Bukehundar i Västerbotten!

Låter jättebra :) Har också bil så jag är flyttbar jag med. Går vi och hundarna ihop kanske man kan träffas nån gång då och då.

Hur stor är en mellanpudel?

Sel: Låter bra det med. Han behöver sånt också. Har bara syrran och hennes sambos hund som vi brukar gå med, men det är ju bara bra om man kan promenera med nån annan ibland också.

Absolut! Promenad och träningskompisar är alltid välkommet, vi umgås endast med pudlar i olika färger i dagsläget, så det blir ett nyttigt inslag med lite retriver i kompotten ;)

Mellanpudeln är en herre på 45 cm, ganska klen i kostymen och inte någon som uppskattar varken tjo eller tjim, ganska tråkig i de flestas ögon, håller sig helst för sig själv på sin lugna kant, det är lite ferdinand över det hela.

Det skulle vara väldigt nyttigt för min lilla herre med promenad/lekträningskompis. Jag är väldigt dålig på att fara på träningar, men det hjälper ju inte direkt min hund... :)
Men han skulle säkert må bra av en promenad- och lekkompis, och samtidigt kanske lära sig att han inte känner alla hundar han möter. Nu är han ju bara 1 år, och våran förra hund, också en flat, vara likadan när han var liten/unghund.
Tycker det ibland känns lite svårt att fråga om mötande hund och min kan hälsa på varandra, dels för att min blir så ivrig, och sen vill ju en del bara inte att dom ska hälsa. Så hade man nån han fick träffa ibland hade det ju varit toppen.

Jag har inte mätt min hund men gissar på att han är kring 60 cm hög. Och ivrig blir han ju verkligen om han får leka med en hund.
På samma gata som mina föräldrar bor, bor det en schäfer och det är min hunds stora idol :) Går man förbi deras hus ska han alltid se om han är ute :) Ställer sig in gör han också, ligger på rygg, slickar på honom och försöker få han att leka. Men han är gammal och orkar inte riktigt. Syrrans sambos hund är också gammal, men har fått bättre kondition senaste tiden så han orkar faktiskt leka lite, plus att han inte är lika avvisande mot honom nu. Men det är en Shi´tzu, så dom leker ju inte direkt på samma villkor.

Då ska vi kanske kalla det en träff? ^^ Jag PM'ar mitt nummer så är det bara att slå en signal, och så försöker jag haffa en buss!

Nila:
*Skratt* Kontrollerade koppelpromenader med andra hundar brukar göra flamsiga ynglingar riktigt trötta om inte annat. Lillvalpen tycker att det är sååå jobbigt när man inte får busa i parti och minut! Mycket nyttigt. ; )

Ja :) När syrrans sambos hund var hos oss första gången, oj vad han försökte få han att leka, utan resultat. Var helt slut när han åkte hem igen. Och första promenaden tillsammans gick första halvan ungefär av promenad åt till att försöka leka... Nu går det bra, men nu har dom gått tillsammans många gånger eftersom jag flyttat och bor nära dom. Men när vi träffas vill han alltid leka lite,men sen går det bra när man väl börjar gå.

Bara att höra av dig om du är intresserad av promenad nån dag.

Jajamensan :)

Kan ju passa på att slänga in lite bilder här i tråden, är ganska tomt på det.

Här har vi iaf mina grabbar: ¨
Stora vita, mer vild än tam

Och så lilla gula, mattes hjärta :love:

Fina, men av nån anledning tänkte jag att dom var mörka :) Vet inte varför, men jag har väl mest sett svarta pudlar.

ska väl okså lägga in nån bild, måste bara lägga in det på datorn först... :)

Jag verkar hålla mig i den ljusare delen utav skalan, mer lättfotat ;)

Gör så :)

En bild som är tagen på snöhunden tidigare i vinter.

2s0jyuf.jpg

Inte ser det då ut som en flat :)

Lite bilder förstås! Här är Bysketruppen - tjejgänget. Le Byskebitches. ^^
attachment.php

Här är pudeln Ronja, Blandisen Tequila, Russeln Kailzie och lilla fröken shiba (Chika) på promenad längsmed skoterspåret!

Några fler bilder på min huund. Kvaliten kanske inte är den bästa då dom är tagna med mobilen.

330rcj5.jpg

vy9mox.jpg

Tittar på TV.
35cipg4.jpg

Nila: Han lyckas visst se ut som ett snömonster varje gång ni är ute? XD Mycket charmigt.

Åh, jag blev så belåten med min lilla ikväll. Jag hade med dem till jobbet och klev efter utfört arbete ut på parkeringen där de brukar springa och kissa i snöhögarna.
"Ingen ute i den här eländiga blåsten såhär sent" tyckte jag och visslade på helt bekymmerslöst då jag plötsligt får syn på grannen som plumsar fram genom vinden med sina två frallor, varvid jag genast hojtar på Kailzie som kommer som ett skott samtidigt som jag med ett mentalt "åh nej..." ser hur valpen sticker iväg som en orange pil genom snön för att hälsa på jyckarna. Nåväl, jag ropar givetvis i alla fall, och tamesjutton och pyret inte TVÄRSTANNAR tio meter ifrån hundarna och vänder sig om för att spana efter matte.
En vissling till som uppmuntran och lillan kommer rusande Tillbaka som en lycklig räv så att jag får ta på kopplet.

Yey! Jag har så fina hundar!:love:

img_6630.jpg

Och säga vad man vill om vintrarna häruppe, men de bjuder på härliga snöpromenader i skogen.

Vad kan jag säga. Han älskar snö :) Och ibland har det snöat när jag tagit kort, eler så har han bara plumsat ordentligt. Han älskar det.

Vad roligt att hon lyssnade ändå. Det gjorde inte min idag. Han fick vara lös i skogen. Hade ganska nyss ssläppt han när jag hörde en röst säga nåt ord, men det var ganska långt bort så jag tänkte att han får vara lös en gång till. En stund senare rusar han iväg och lyssnar inte alls. När jag kommer ifatt på vägen genom skogen är det inte bara 1 hund där, utan 6 stycken.... Men jag fick fast han tillslut...

Vad härligt!

Nila: Snön kan vara ganska härlig, i måttliga mängder, men stora vita älskar den han också.

*kl*
Idag har vi också haft en bra dag, platsliggning med stora vita och trots att det gick förbi okända människor (han var platsad på en gångväg) och hundar, bästisen rusade fram och bet honom i örat och försökte trigga igång honom så låg han superfint med jättebra kontakt! Oj vad glad jag blev, min pärla :)

Dock har jag missat en tävlingslydnadskurs som går av stapeln snart här uppe, sista anmälningsdagen var igår, men jag skickade in en anmälning idag, man kan ju inte annat än att bli nekad...

Ja jag tycker det med, men han bryr sig inte. Han får kämpa ibland för att det är så djupt, men inte bryr han sig särskilt mycket för det :) Han hoppar bara ut på vägen igen och sen ut i djupsnön igen :) Därav bilden där man bara ser huvudet :)

Han har varit väldigt lugn idag efter träff med Emor och hennes stora hund igår, plus att det blev 3 hundar till i rastgården. Han var helt slut igår kväll. Idag har jag tränat lite sök och apport, annars har han mest legat.
Vet inte om du hörde det, Emor, men han med dvärgpudeln sa att flat med bred nos är lugnare än dom med spetigare nos. När jag berättade det för mamma var hon ungefär "lugn... inte mycket". För det brukar han inte direkt vara när han får vara lös :)

Ouch! Sex stycken hundar kan orsaka rätt mycket rabalder - tur att ingenting hände!

Vad är det för rastgård du pratar om förresten? Är den av något allmänt slag som finns i Skellefteå utan att någon har talat om det för mig? ^^

Emor: Gratulerar! Det är så härligt när man får den där varma känslan i bröstet när hundarna är duktiga. Skulle inte förvåna mig en sekund om man ser Precis lika fjollig ut som den där smileyn med hjärtan som bubblar ut ur örat.

Chika hälsar att hon kan ställa upp som störningsmoment om ni vill träna fler gånger... Helt frivilligt!

Det kändes lite skönt faktiskt när vi mötte dom där 6 hundarna (3 olika mattar) att en av dom redan varit iväg för att hälsa på någa av dom andra. Så var jag inte ensam om det... Han är helt klockren på inkallning oftast, men finns det hundar i närheten är dom ju klart mycket itnressantare. Är han lös och ser att det kommer nån med hund brukar jag inte ha några problem att koppla han för det brukar vara innan han egentligen upptäcker dom. Men nu kände han ju söert lukten av dom här hundarna redan när jag släppte han, eller tidigare.

Vet ju inte var du bor men... Vet inte om det finns en rastgprd nån annanstans, men Anderstopr har en rastgård. Visste själv inte om den förrän i somras typ. Men nu när jag bor på Anderstorp har jag varit dit några gånger.

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
861
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat