Bukehundar i Västerbotten!

Sv: Bukehundar i Västerbotten!

Chika får gärna vara störningsmoment!:) Men det blir kanske nästan mer åt matte (tänk vart är den gulliga valpen?) :D

Måste bara tacka Kamomillo för en jättetrevlig eftermiddag (och för kaffet) på köksgolvet med alla hundar! Jättekul att se hur du har det! Hälsar på nästa gång jag har vägarna förbi! :bump:

Japp! Tänkte att det passade bra att putta upp den igen nu när jag hälsat på hos Kamomillo i Klimpfjäll när jag varit i stugan över helgen!

Nu borde vi försöka oss på en träff! Det MÅSTE ju gå, det kan ju inte vara omöjligt! :D

Nu har jag det väldigt tomt i plånboken efter härliga vetbesök med ena hunden så jag har inte råd att åka någonstans men om vi kan ta det här i Umeå så vore det toppen!

Jag kan ev. bjuda på husrum om det skulle behövas. Min rumskompis (som också finns här på Buke) är lite allergisk mot hundar så det beror helt på henne! :)

Puh, tala inte om plånboken, jag var in till vet förra veckan och vi ska höras av imorgon för ev fortsatt utredning... :crazy:

Men självklart kan jag ta mig ner till umeå någon dag! Jag går snart på ett monsterpass, är ledig nu i början på veckan men sen jobbar jag åtta dagar på raken. Men vad tror vi om näst nästa vecka? Jag är ledif fredag, lördag och söndag.

Huua! Vad är det för fel på vilken hund?

Min har inåtväxande ögonfransar som ska brännas bort om 10 dagar, och han ska ögonlysas och patellaröntgas imorron (i skellefteå, men tyvärr så ska jag inte med själv!) så jag vill inte riktigt veta vad det går på.. Blä! Ibland är det lite tråkigt att ha hund :D Tur dom är värd det! :bump:

Nästnästa vecka? Är det vecka 8 eller vilken vecka är det? Har mitt kommande schema i bilen och orkar inte gå ut och hämta det, men kan kolla upp till imorron! :) Om jag räknat rätt så jobbar jag helgen vecka8 (så klart!) Men är ledig på fredagen.. den 25e, om vi nu pratar om samma vecka! :angel:

Måste bara tacka Kamomillo för en jättetrevlig eftermiddag (och för kaffet) på köksgolvet med alla hundar! Jättekul att se hur du har det! Hälsar på nästa gång jag har vägarna förbi! :bump:

Tack själv!
hoppas fler bukefolk gör som du, dvs kommer förbi om dom har vägarna förbi Klimpfjäll.
Ses en annan gång!
Kram jenny

Nästa gång jag åker upp kommer jag aboslut förbi! :D

kl

Emor: Jag hade räknat rätt, jag jobbar helgen vecka 8, är ledig alla andra helger. Jobbar bara var 4e helg. Fredag den 25e är jag ledig!

Och fredan den 25 jobbar jag, däremot v 9 jobbar jag endast torsdag fredag!

Det är stora vita som har halsmandelproblem och hjärtat slår lite långsamt, han är märkbart låg och det märks helt klart att det är någonting galet. Vet skulle ringt nu på morgon men har inte slagit en pling än, får se om hon hör av sig eller om jag ska ringa under den andra bokningstiden på em. Han fyller dessutom år idag, hela 4 år blir grabben! :love:

Idag är vi valpvakt, men eftersom att stora vita inte riktigt är kry får han vara med husse på jobbet. Lilla gula fick en lång morgonpromenad i skogen med en annan hund att busa med innan vi hämtade valpis så han är någorlunda nöjd och rastad... :)

Vecka 9 jobbar jag tisdag-onsdag-torsdag! Så helgen kanske passar den veckan då? :D

Usch, vad tråkigt! Jag känner med den stackaren som har halsmandelproblem! Jag har själv haft det (tills de plockades ut) och man mår inte bra! Har svårt att tro att hundarna ska ha det bättre än vad vi människor har det när vi har problem med mandlarna.

Mysigt med valpbesök! De är ganska söta när de sover :D

Ja men absolut!

Jo, och han som vanligt vis är full rulle så blir det så uppenbart att det är någonting fel, vet verkar dessutom inte vilja sätta in någon behandling mot det så det verkar som om jag får åka till en annan vet för ett extra utlåtande.

Jo nog är dom söta nog, men det är ganska skönt när hon åker hem ;) lilla gula tycker dock mest hon är pest just nu, han har varit ute på långtur och vill ligga och ta igen sig lite, medans hon är och biter honom i öronen och försöker förgäves få igång honom, haha!

Haha! Dessa valpar.. Jag hälsade på hos mina uppfödare här om dagen, de har 3 st valpar kvar från senaste kullen, de har just passerat 3 månader nu.. Mina små uppskattar INTE att hälsa på där nu kan jag lova! :D

Låter som du ska vända dig till en annan vet om din vanliga inte vill göra nått, om han uppenbart är påverkad!

Ska vi satsa på den helgen då? Lördag eller söndag spelar nog ingen roll för min del!

Min yngsta är ju lite grinig mot andra hanar, men det brukar gå bra ändå om han hålls under kontroll :p

Haha, lilleman vart jätteglad först, men när han förstod att hon skulle med in i lägenheten blängde han bara på mig, så han ligger nu i vardagsrummet med en grind för, så han får vara ifred ifrån valpis tänder!

Jo, det blir definitivt till annan vet annars, om inte för ett andra utlåtande.

Den helgen blir kanon, ska bara se till att komma ihåg det också, får ta och skriva ner det i almenackan. Mina är olika i personligheterna, den stora är lite bulldozer när han leker så det är inte så många som brukar ivlja umgås med honom, och den lilla vill helst sniffa på blommorna och sitta under korkeken ;) Men det ska nog bli bra!

Ska skriva ner det jag också! :D

Han som är lite knölig med andra hanar äääälskar att brottas med större hundar och slängas runt! Så så länge de funkar ihop på det "normala planet" så får de säkert kul! :banana:

Min andra är oftast hur snäll som helst, men han skäller ganska mycket så han brukar ofta få springa runt själv. Ingen hund vill vara med honom när han skäller så mycket verkar det som. Men det blir bättre! Vi tränar på att få bort skällandet när vi är ute och busar!

hej hopp.. Hittade denna tråd nu så jag kanske ska hoppa in å meddela att jag oxå bor i västebotten.

29 år, bor i Skelleftehamn med:

Aragorn= Rottweiler, 4 år. Har just fått tillbaka inspirationen att träna tävlingslydnad, har börjat testat lite DragWeight oxå. ( nu står all träning stilla eftersom han klantade sig i skogen häromdagen å har brytit en tå + slitit bort hela klohöljet :crazy: )

Dags för ändring här tycker jag. Dessutom hade tråden hamnat ALLDELES för långt bak. :eek:

Jag har startat min första lydnadstävling, tog hem ett 3:e plats å fick lite blodad tand så nu har jag en tävlingshund. :D

DW-t har kommit igång så Arre drar ca 1 gång i veckan nu. Det är så härligt med trötta å lyckliga hundar. :love:

Åh, vad kul! Grattis! Jag tävlingsdebuterar den 20 maj, är redan nervös, men vi tränar på! Har en down-period nu, hunden alltså, så vi tar det lugnt med träningen nu. Lite synd att down-perioden är nu eftersom imorron börjar vår tävlingslydnadskurs! :D Men det ska nog gå ändå!

Hur ska vi göra med vår lilla buketräff som vi ev skulle ha nu till helgen?! Lördag och söndag funkar bra för mig! Vi kan ju kanske mötas halvvägs om det känns långt att åka. Jag har det väldigt knapert med pengar, men är inte helt omöjlig att flytta på! :D

Halloj!
Har tänkt skriva typ 100 gånger och fråga hur det gick med lilla hundens "ögontrubbel" är det okey nu?

Ha det gott!

* Jenny *

Lilla hundens ögontrubbel är inåtväxande ögonfransar. Fransarna är borttagna men ögonen rinner fortfarande!

Hur är det med din arm? :)

Lilla hundens ögontrubbel är inåtväxande ögonfransar. Fransarna är borttagna men ögonen rinner fortfarande!

Hur är det med din arm? :)

Men... Hjälpte inte operationen? ( kallas det operation?)
Eller kommer ögonen sluta rinna här framöver?

Armen ja... Håll en tumme i morgon, då får jag dommen om den måste opereras om, eller ínte. Risken är att dom satt en "för stor" protes i armen. :crazy:
Jag förlorar nog förståndet om jag måste gå lika många veckor till på värktabletter och vara handikappad.:o

* Jenny *

Fransarna plockades bort av en annan vet (i skellefteå) som ögonlyste honom samtidigt som patellan blev kontrollerad, så vi slapp bränna bort dem med laser. Fick höra av den veterinären att om man bränner så bildas det ju (självklart) ärr och ärren kan orsaka ännu mer rinnande ögon, så hon tyckte att jag bara skulle åka in och plocka bort fransarna med pincett när jag såg att det växt ut några igen istället för att bränna bort och irritera ögonen ännu mer.

Hoppas det går bra för dig imorron! Tyvärr är jag inte hemma och kan bjuda på kaffe! Jobbar+tävlingslydnadskurs hela dagen! Du får säga till nästa gång du åker ner så kanske jag kan få bjuda igen! :)

Himla dumt att jag jobbar påsken, annars hade jag åkt upp till Klimpfjäll då! Jag får ta det lite senare istället. Linn följer med upp i sommar, då ska vi "fjällvandra".. haha, åtminstone gå ett par km på fjället, fika och gå hem igen! :P

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
861
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka