Bukehundar i Västerbotten!

Sv: Bukehundar i Västerbotten!

Jag är fortfarande ledig i helgen, stora vita har opererats idag (tonsillerna) så han är nog inte så mycket att hänga i julgranen :D
Jag är av ovanstående anledning inte den tätaste i stan heller, men det hade varit kul att träffas! Fördelen om man träffas hos någon är ju att det där med att sitta och fika över en kopp te blir så mycket enklare ;)

Himla dumt att jag jobbar påsken, annars hade jag åkt upp till Klimpfjäll då! Jag får ta det lite senare istället. Linn följer med upp i sommar, då ska vi "fjällvandra".. haha, åtminstone gå ett par km på fjället, fika och gå hem igen! :P

Har du ingen helg före påsk att komma hit på? Påsken är så sen, Så det känns som om en vanlig helg i mitten av april skulle vara lika bra. :)
Annars är ni så välkomna hit till sommaren, jag följer er inte ut på fjället, jag har ju björnskräck du vet? men jag kan peka åt vilket håll ni ska gå... :angel:

* Jenny *

Jag har inga pengar förrän efter påsken, tyvärr! Men jag ska kolla på det, pappa kanske åker upp nått mer. Han är där nu, men om han åker upp innan påsken så hakar jag nog på honom upp!

*kl*

Jag kom ihåg i min lilla hjärna att den här tråden fanns :D SÅ nu kastar jag upp den och välkomnar mig själv och odågan hit :D

Kul att det verkar finnas en hel del västerbottningar på Buke, även om tråden är gammal så finns det förhoppningsvis kvar en del av er medlemmar. Jag är 28 och bor på landet några mil utanför umeå med tre golden, 7 år, 2 år och 7 månader. Den äldsta är snygg att se på och de övriga två är avlade på andra egenskaper- fast de är sålkart snygga de med!

Ska bli spännande att se vad yngsta jaktgoden går för. Vi har precis småbörjat med lite apporteringsträning efter ett jaktinternat/kennelträdd förra helgen. Jag är nöjd med det vi sett hitills. Anlagen finns där så nu är det upp till oss att förvalta dem och hjälpa hunden att utvecklas :)

Både jag och sambon tränar och tävlar hundarna och är lika engagerade och insnöade hundnördar ;)

Här kan ni se bilder på dem Klick!

Senast ändrad:

kl

Efterlysning: Träningskompisar i ske-å!
Jag och min Tollare Dino startar den 26:e i Lkl1 och vi behöver få in lite träning m. störning bl.a...
Sen ska jag inte ljuga, det är ju lite tråkigt att alltid träna själv också.. :angel:

Någon/några som skulle kunna vara intresserade? :D

Senast ändrad:

Jag är! Blir dubbel träning för mig då min storpudel tycker tollare, iaf de vi träffat är lite extra roliga :D

Men så bra! Jag har just blivit arbetslös så att jag är fri hela dagarna
När har du tid och lust? :)

Jag är mammaledig så jag tar det gärna på fm när det är ljust, då hänger förvisso lillan på också men hon är en snäll en så jag hoppas det är ok!

Jag kan presentera mig också som nyreggad här (har dock läst ibland och är aktiv på andra hundforum).

Jag bor i Umeå och är 32 år gammal. Har två Eurasiers, en tant på 8,5 år och en bäbis på nästan 5 månader. Tanten aktiverar jag med lite trix och spår för husbehov, men tanken med lillan är att hon ska ta sig ut på tävlingsbanorna. Vi får se vad som händer.

Jag skulle tycka att det var jättekul att dra ihop någon träff i stan. Dels vill jag gärna lära känna fler hundmänniskor, dels så är det aldrig fel med lite träningshjälp när man har en valp i huset (typ promenader).

Jag hoppar också in!

Jag bor i Umeå och är 20år. Har en oreggad border som är just över 7månader. Planen är att tävla i agillity, och även andra grenar. Just nu går vi valpkurs på umeå brukshundklubb, och det lär bli både lydnad och agillity där med så snart voffe har vuxit upp! Skatear även, nu med hunden lös men han ska dra så småningom. Sen blir det långa turer med pollan i stallet, när hon håller sig frisk i benen :) Vi brukar även fara till björkstadens träffar på måndagarna då och då!

img_2365_185276156.jpg

knapp
Väcker liv i tråden igen för nu kan ju jag vara med här!! :) Wohoo! :bump:

Har en Eurasierkille på 9 veckor, hämtade honom i lördags så än så länge är ju allt nytt. Men han är jättesnäll och duktig, och jag är redan tokkär i honom! :love:

img_1190_205658744.jpg

kl

Efterlysning: Träningskompisar i ske-å!
Jag och min Tollare Dino startar den 26:e i Lkl1 och vi behöver få in lite träning m. störning bl.a...
Sen ska jag inte ljuga, det är ju lite tråkigt att alltid träna själv också.. :angel:

Någon/några som skulle kunna vara intresserade? :D

Jag är sen men... Jag skulle gärna ha lite träningssällskap nån gång. Nu tränar vi nte för lydnad så men.. störnning är alltid bra, och nån promenadkompis nån gång är alltid kul.
Jag tycker det är jättetråkigt att träna själv, och fastnar lätt och det blir samma saker hela tiden även om man försöker variera...

Vi har tränat lite agility på gården och lite rallylydnad. Och han tycker det är jättekul! Och så har vi hyfsat nyligt gått en vardagslydnadslurs som var både bra och dålig. Men sista gången kunde jag gå slalom runt dom andra hundarna med min hund lös. Att det var en ny hund där brydde han sig inte alls om, lika lite som han brydde sig om att det var en tik som löpte. Han hade fullt fokus på mig :D Kursledaren frågade om han var kastrerad, men det är han inte. Åh vad det är kul att jobba med hunden såna gånger!

knapp
Väcker liv i tråden igen för nu kan ju jag vara med här!! :) Wohoo! :bump:

Har en Eurasierkille på 9 veckor, hämtade honom i lördags så än så länge är ju allt nytt. Men han är jättesnäll och duktig, och jag är redan tokkär i honom! :love:

img_1190_205658744.jpg

Så roligt med en till Eurasier? Var kommer din ifrån?

Jag misstänker att du inte bor i Umeå?

Ju fler desto bättre! :)

Vart håller alla hus och vad gör alla med vovvarna? ingen som brukar vara på umeå brukshundklubb? :)

Jag håller på med jakt (apportering), bruks och lydnad med mina. Fast allra mest tid ägnar vi i skogen åt jaktträningen/spår då jag bor en bit utanför stan och sällan tar mig till BK :)

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
861
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka