Bukehundar i Västerbotten!

Sv: Bukehundar i Västerbotten!

Jag bor ute i Stöcksjö, men hänger en hel del på brukshundklubben för störningsträningens skull. (Jag tror att jag sett dig där, men inte varit helt säker ;))

Jag har rottis och tränar lydnad, bruks (både spår och sök) och funderar på att träna lite agility också :angel:

Jag bor ute i Stöcksjö, men hänger en hel del på brukshundklubben för störningsträningens skull. (Jag tror att jag sett dig där, men inte varit helt säker ;))

Jag har rottis och tränar lydnad, bruks (både spår och sök) och funderar på att träna lite agility också :angel:

Vad roligt. :) Jag tycker jag ser rottisar mest hela tiden då vi är ute eller på klubben! Min kille är rätt lätt att känna igen, ett svart öra och vitt. Finns dock en till border som är vit med två svarta öron som också håller till på agillityplanen :p Så vi kan bli ihopblandade.

Vad tränar ni för spår? :) Jag och Ilo håller på med viltspår, har just börjat.

Jag försökte mig på lydnad, och fortfarande lite nu och då. Men varken jag och Ilo har hittat knapparna för det. ;/ så nu är det agillity och spår som gäller.

Hade varit jätteroligt med agillitysällskap! Ilo har så svårt att konsentrera sig på vår sak när någon annan vovve springer på hindret bredvid :grin:

Doris är lätt att känna igen, hon är rätt liten och näpen och så studsar hon mest hela tiden ;)

Vi tränar personspår :) Hon har fått gå ett viltspår som bäbis förra året, men jag vill satsa på personspåret i första hand, så ser vi vad som händer sen :D

Doris är duktig på att agera störning, och hon kan behöva störning själv :D

Är det viltspår ni håller på med? :) jag och Ilo tycker att det är superkul, men vi är väldigt gröna.

Vår äldsta golden lägger vi mycket viltspår åt, det är den enda aktiveringen han finner riktigt kul, för då får han jobba självständigt utan min inblandning ;)
Han har även gått eftersök på älg.

Men med min jaktgolden så är det bruksspår vi håller på med :)

Doris är lätt att känna igen, hon är rätt liten och näpen och så studsar hon mest hela tiden ;)

Vi tränar personspår :) Hon har fått gå ett viltspår som bäbis förra året, men jag vill satsa på personspåret i första hand, så ser vi vad som händer sen :D

Doris är duktig på att agera störning, och hon kan behöva störning själv :D

haha :) om du hör en hund som skriker som han vore döende vid agillitybanan då det ej är han in action så är det Ilo :eek:

Har ni tränat just bredvid agillitybanan någon gång (ni var några stycken?) då vi var ett helt gäng på agillitybanan? I sådana fall har jag sett er. :)

Vår äldsta golden lägger vi mycket viltspår åt, det är den enda aktiveringen han finner riktigt kul, för då får han jobba självständigt utan min inblandning ;)
Han har även gått eftersök på älg.

Men med min jaktgolden så är det bruksspår vi håller på med :)

Ilo tycker det är jätteroligt med viltspår. Han är dock en väldigt frågande hund så tycker det är bra att han får lära sig att jobba lite själv :)

Jag själv är dock väldigt dålig på spår. Har mest läst mig till det och frågat ut folk :p Det är jättedåligt med spårkurser i umeå tycker jag? Eller så är jag dålig på att hitta.

Jo, vi var där nån dag förra veckan tror jag det var? Jag tror det var någon kurs på gång vid agilitybanan. Det är perfekt att träna där, då får man massor med störning på en och samma gång :D

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
861
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka