Bukehundar i Västerbotten!

Sv: Bukehundar i Västerbotten!

Haha, vi ska gå lite rallylydnad, tror det är ganska lagom för lille gul! Sen ska han ju bli av med kulorna efter det :devil:
Det händer mycket här nu!

Va kul! =) Jag tycker det är jättekul med rallylydnad! Jag gick en kurs i augusti/september förra året. Det funkar bättre med rally än tävlingslydnad just nu med Kid så jag brukar ta med mig skyltarna och köra några varv när jag tränar! Det är skitskoj, och man får låta och gulla hur mycket som helst så hunden blir jäääätteglad :D

Jag hade gärna kapat kulorna på Kid också eftersom han är ganska nervös av sig, det kanske skulle hjälpa honom litegrann iallafall. Men nu är jag ju "bara" fodervärd åt båda mina hundar så jag får snällt vänta tills han blir min "på riktigt", för DÅ åker dom på en gång ;)

Jag tror det passar honom utmärkt! Han är ju i behov utav ganska mycket "stöd" då han är som han är, och lätt blir uttråkad, dessutom så vill jag inte att han ska gå typ agility eller någonting eftersom att han är halt.

Ja precis, och om det blir en tik som flyttar hit är det skönt om kulorna är borta. :angel:

Nu har vi hamnat för långt bak igen!

Här händer det grejer. Litegrann iallafall. Vi har just flyttat till en ny lägenhet tillsammans med en kompis till mig, så nu är vi på stabil mark igen efter ett par månder med kaos!

Har kommit igång med spårningen med båda hundarna igen och Kid är lika förvirrad som i allt annat nu så det går långsamt för honom. Lilla Spirre spårar som om han aldrig gjort annat! Jättekul! :laugh:

På söndag är det utställning i Vännäs, och båda grabbarna ska ställas ut. Jag kommer INTE vara nervös alls.. Nej då :angel:

Nu låg tråden toklångt bak igen!

Här har det också hänt grejer, en har blivit till två. Spår har prövats på, personspår då av lillen, som inte har något vidare intresse utav det. Stora har fått pröva på sök vilket han tyckte var superkul, han har ju även fått viltspåra innan, så nu ska bara matte lära sig så ska vi sätta igång med det också sen, det ska även lillen få pröva på.

Tycker det är väldigt dålig fart här i tråden dock, visst borde det finnas mer västerbottningar? Kanske rent utav någon i Skeå?

Roligt att ni fått en till i familjen!

Här jobbas det på, mina planer om att 'försöka starta på en weightpulltävling under året' blev helt plötsligt mitt största intresse och om en månad ska vi dra på SM

Han är även kvalad till EM, men det hålls i danmark så det är jun en bit att åka och vet inte hur många från klubben som kommer åka dit iom rasförbudet och allt det där...

Le pictures...
39208_411807052772_719487772_4705018_3063096_n.jpg

28559_390219502772_719487772_4144362_4302226_n.jpg

28609_392480357772_719487772_4197480_2165199_n.jpg

36091_405176157772_719487772_4535935_7068808_n.jpg

35829_405114947772_719487772_4534790_8075536_n.jpg

34537_409009057772_719487772_4628635_8032178_n.jpg

36473_401921967772_719487772_4452980_1169509_n.jpg

38027_411810142772_719487772_4705180_2614060_n.jpg

Han är så fin lille Nixon! Vore ju superkul om ni kunde dra iväg till EM men förstår ju givetvis att det är en bit... Åh, blir nästan lite sugen att testa WP med min stora (den lilla är påtok för lat, ligger hellre och sover än anstränger sig) men han måste upp i en ok grundkondition före det ens är att tänka på, han är duktigt omusklad.

Med Carro? Haha, fanns du här? Världen är allt bra liten ibland!

Nu var det dött här igen ;)

Tänkte bara passa på att slänga ut en fråga om det råkar vara så att någon i skeå-området råkar ha en klöv över som ni vill bli av med på ett eller annat sätt? Stor vit vill ut och viltspåra, men jag har ingenting i frysen, får i höst men det är lång tid tills dess... ;)

Tyvärr :(
Hade ett tjugotal klövar som jag var tvungen att slänga för att ingen ville ha dom när jag flyttade till mindre frys för typ ett halvår sen, och sen dess har jag inte haft hemma. Snart drar väl jakten igång förresten? Då kryllar det ju av klövar :D

Nu ser det förresten väldigt ljus ut ang deltagandet på EM i danmark!:laugh:

På måndag fyttar jag och Nixon till Herrljunga, lite nordöst om Göteborg, så då blir det helt plötsligt bara 40 mil enkel väg, det är ju nemas problemas även om man skulle bli ensam som åker!:idea:

Jo men precis, snart får jag klövar, men jag vill ju ha klövar nu :D

Förresten, du som är lite mer insatt här i hundträningsvärlden i skeå, finns det någon typ träningsgrupp för oss svenssons med svenssonhundar här omkring? Vill verkligen komma igång och träna oftare, har några som jag tränar med men det är tyvär inte alltid vi kan samtidigt och att alltid träna själv är inte jämt så roligt, och ffa så får man ju inte riktigt den störningen som behövs.

Vad roligt!
Flyttar ni ner för gott?
Herrljunga är ju nästan mina gamla hemtrakter, ironiskt nog (kommer ifrån Fristad utanför Borås) och där nere är det verkligen roligt att bo, hoppas ni kommer trivas fint!

Tjoho, jag är med hund nu och bor i Umeå, så jag kan ju vara med i tråden! :bump:

Har en 8-årig whippethane som jag tog som omplacering. Han är en väldigt älskvärd liten hund, jag är väldigt förtjust redan :love: j

Jag skulle hemskt gärna få träffa andra hundägare så han får rasa av sej lite ibland (ja helst såna hundar som faktiskt gillar vinthundsfartlekar).

Jag är inte så aktiv här i tråden känner jag, fast det var jag som startade den *fy skäms* :D

Kul att du skaffat hund! :D Mina hundar finns oftast till förfogande om någon vill träffas och busa/träna osv!

Ska vi (de som vill och kan, alla i tråden är välkommna så klart!) inte försöka hitta en dag då några kan träffas och kanske gå en sväng o så där? De som vill kan ju släppa lös hundarna och de som inte vill behöver inte göra det =)

Vad tror ni om det?

Hoho, vad spännande! Herrljunga är ju min hemstad :) Även Priscilla här på buke bor där!
Då antar jag att vi får en utökad träningsgrupp på BHK nu? ;)

Jag är kanske på!

Iver får inte busa med små eller snabba hundar än men promenad och träning är alltid kul. Att hitta en dag som passar är det dock värre med eftersom jag jobbar massa olika skift och typ varje dag, men om ni bestämmer något så håller jag koll och försöker tajma in. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
861
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka