Bukehundar i Västerbotten!

Sv: Bukehundar i Västerbotten!

Där ser man! =) Jag har absolut ingen aning om när jag åker upp nästa gång. Verkar inte bli till påsk iaf. För mycket "störande" människor som ska upp till stugan samtidigt för att orka med att vara där en vecka, eller ens några dagar.

Esch, lite OT gör inget.. Nått måste vi ju prata om här :p

Måste putta upp tråden lite.
För visst tusan finns det fler hundar i västerbotten:confused:

* Jenny *

Vad hände med kylan? :confused: Blev något deppad när jag klev upp tidigt imorse för att ringa vet. Och så regnar det. Jag som planerat en lååång dag i skogen. :eek:

Lillehunden har fått noskvalster. Skit också. Vi som juust kunde börja träffa alla hundkompisar igen efter diverse besök av löss och valpningar osv hos Kiddans kompisar.

Eila måste också till vet. Hon håller på att klia sönder sig, stackarn. Känns som att det är dags för min dos av den årliga oturen.. Alltid lagom till jul, när man inte har så många kronor över. Blir mindre julklappar till kreti och pleti, men vad gör det? Hundarna går före så klart! :)

Här är det också vet. tur som väntar, han har ju hoppat till bak och jag misstänker patella, men vi får se, på fredag har vi fått en tid.

Busa med den enda "leksak" han tycker är rolig, husses vantar ;)

Inkallning, vovve är numera så duktig och kan vara lös!

Om än vi tar det lugnt med det, han får vara lös på fotbollsplanen och på promenader då vi inte möter så mycket folk och hundar, men det är en början iaf! Och förhoppningsvis så slipper vi mer rymningsförsök.

Lilla gula mirakelvovven :love:

Husse tycker jag är galen som vill raka öronen på honom, men vi får väl se vem som vinner den kampen, jag har aldrig varit rädd för att exprimentera, jag menar det är päls, det växer ju ut om det är så ;)

Ja jag blev ungefär lika snopen som du, gud så irriterande, men jag tror det ska frysa på imorgon igen. :)

Idag var vi i skolan igen första gången sen Ivers operation. Han blev superglad över att få återse klassen och gosa in sig i sina filtar igen.:love:

Boogie fick följa med och få en egen plats i klassrummet hon med och låg nyfiket och kikade runt en stund innan hon somnade. Fniss, ja så spännande var det.;)

Hoppas verkligen det börjar frysa på ordentligt snart så man slipper 1 kg grus i lägenheten efter varje promenad :angel:

Hur mår lilla Iver nu då? Har läst din tråd om honom och hans operation. Vad var det för fel nu igen? Minnet är inte på topp.. :p

Avslitet och trasigt korsband och traumatisk meniskskada står det i journalen. Hade den framme för att kolla lite mediciner så jag skrev rakt av.;)

Mja det har varit ruggigt dålig ända sen vi kom hem faktiskt, han fick hemska biverkningar på en av medicinerna och har haft sjukt ont men idag *pepparpeppar* kunde jag äntligen ge honom lite smärtlindring som han tålde igen och jag tyckte mig se en gnista tändas igen.:love:

Ja fy fasiken för gruset alltså, snart kan man bygga sandslott i min hall!

Ja visst är han söt! Speciellt nu när han ligger inbäddad i en filt efter bad och snarkar :D

Får hoppas allt går bra med dina vovvar hos vet!

Jessicah: Hoppas hans tillfrisknande går bra och att han snart är fit for fight igen, men det är ju toppen att du fått låna en annan hund sålänge! :)

Va härligt att se en liten gnista iallafall! Måste kännas bra. Det är inte kul med dåliga biverkningar av medicinerna. Jag tycker det är jobbigt bara om lilleman har en dålig dag (vilket som tur är är väldigt sällan).

Sandslott, ja! Jag skulle kunna spara allt grus hundarna drar in för att kunna sanda/grusa gången till vår dörr när det blir halt. Men det känns lite väl ambitiöst.. :D

Emor: Ja, medicin mot noskvalster är påbörjat. Suck! Hans första och enda "sjukdom" hittills i livet. Vi har haft honom sen 1 februari och innan dess va han mest bara feg.. men det räknas inte som sjukdom :p

Hur går det för vovvarna dina? :)

*kl*

Usch vilket väder! Snöklumpar i massor, tack och lov har ju vovve inte så lång päls, så det blir inte stora klumpar men en massa massa små. Tur han är nöjd med att ta det lugnt större delen utav dagen när det är sånt här väder ute :)

Det går bra för mina hundar. Lillhunden har slutat snorta och Eila har slutat klia sig. Vi var till vet och kollade upp vad som kan tänkas vara fel. Vet sa att hon aldrig sett en schäfer med så mycket underull, så det blev badning och torkning och 2 timmar med kammen för att borsta ur så mycket underull som möjligt. Eila hade små utslag på kroppen och va sönderkliad på vissa ställen, men ingenting annat kunde hittas (löss eller annat "skoj") så hon trodde Eila fick värmeutslag av den tjocka pälsen.

Nu har vi badat henne 2 gånger och borstar lite var tredje dag och hon har blivit mycket mycket lugnare med kliandet. Vet jämförde pälsmängden med en siberian husky eller nått liknande, kommer inte ihåg vad hon sa.

---
Men det är ju så härligt med snön! Här har det kommit över en halvmeter snö sen igårkväll och mina hundar är lyckligast i världen! :bump:
Dom får också massa massa små snöklumpar i pälsen men det verkar inte göra dom nått, de bryr sig inte särskilt.

Lilla Kid älskar livet just nu när det är så mycket snö. Han slänger sig ut i dikena, försvinner helt en stund och kommer upp med snö överallt och andas lite för att sedan slänga sig ner i diket igen och "simma" runt i snön lite innan han kommer upp och springer ett ärevarv och fortsätter med att slänga sig i diket..

Eila är också helt tokig. Helt underbart med snö tycker hon också. Hon studsar mest runt runt runt och hoppas att man ska sparka lite snö upp i luften så hon får jaga den.. :bump:

Familjens hund, så inte helt min, dessutom bor hon hos mamma där jag inte bor större delen av tiden men räknar hon ändå som delvis min, speciellt då vi har nått speciellt band mellan varann!

Vi håller till 2 mil utanför Skellefteå, hon är en Engelsk Springer Spaniel på 2 år!

30114047.jpg

Hon har inte lärt sig att hon är för stor för att vara knähund! Observera att även katten får rymmas!
30114057.jpg

Välkommen till tråden! =)

Min schäfer tror också att hon är knähund ;) Hon är liite för stor med sina 30 kg för att passa i nått knä :p

Hon är himla fin! :love:

Aneeette: Men vad skönt! Lillen här hemma tycker inte alls om snön, såfort vi börjar närma oss hem så springer han i full fart och ställer sig utanför dörren :p Så det räcker inte med täcket han har, fryslorten, så det ska måttbeställas fleeceoverall! Han vart förresten kammad första gången idag sedan vi köpte honom :o

Av någon anledning så tror alla större hundar att dom är knähundar!

Planen är väl att Doris ska jaga, men hur bra det går vet jag inte, dom har lyckats skjuta en fågel efter henne, funderar på att även testa agility med henne, vi båda är nybörjare på det, om man bortser från att en av hennes favoriter är att springa genom en lektunnel för barn och hoppa! Måste bara träna lite på lydnaden först, allt går så länge man har något ätbart!

Stackarn! Kid har en pudelkompis som han brukar busa med nån dag i veckan, hon är också pudel och hon ser ut som en enda stor snöboll när dom har busat klart. Stooora snöbollar som hänger mellan frambenen och längs hela magen. Men hon är tapper den lilla pudeln, hon kämpar på lika mycket som Kid (som det inte fastnat så överdrivet mycket snö på. Litegrann på framsidan( :cool: ) av benen, mest små klumpar)

Eila skiftar färg i snön.. Hon blir vit, eller ja, snarare grå. Det är på henne det fastnar massa massa massa snö. Miljoner så snöklumpar ÖVERALLT. Idag har vi gått runt elljusspåret, jag och Eila alltså - Kid skulle nog bli ganska less på att andas in snö innan vi hunnit halvvägs. Det va snö upp till mitten på mina lår när vi plumsade fram. Eila simmade i snön och tyckte att jag skulle kasta telefonstolpar till henne istället för pinnar... Sen hängde hon fast sig i en björkkvist som hon hade bestämt sig för att ta med hem. Knasiga hund. Matte va minst lika slut som Eila när vi kom hem :angel:

Jag är 24 år och har en liten golden valp hemma på 11 veckor. Vi bor mitt emellan Umeå och skellefteå i ett hus med katt å karl.Hon är helt underbar på alla sätt och vis. tanken är att börja tävla i lydnad och utställningar, kommer även att träna spår o ev. agillity med henne. Om allt är bra och om hon är frisk så blir det till att avla på henne.

KL

Idag (tidsmässigt igår) har vi busat i snön! Jag tror inte det är en hund vi har, utan en Grävling eller liknande! Hon kör ner skallen i snön, och far fram som en bulldozer! Och är ju så djup snö så hon försvinner helt!

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
861
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat