Bukehundar i Västerbotten!

Sv: Bukehundar i Västerbotten!

Joru, det är bara att passa sig ;) De vill mysa, and they don´t take no for an answer.

Men hips vips kan du också stå där som husägare, vettu! Det kan gå snabbt.

Ja =) Är lilla Tea fortfarande suuuperglad? :D
När vi sågs blev lilla Kid nästan rädd för henne :p Men nu är han mycket tuffare! Han har ju fått lära sig umgås med större hundar nu när Eila flyttat in :D

Ojaa, hon är lite för glad för att det ska smitta av sig på matte! :devil:
Får man fråga var schäfern är från?

Haha! Hemska hundar du verkar ha :D

Mina är små :devil: i fin förpackning... Speciellt lillen.. Men oftast är han bara söt och snäll. Men när han sätter den andra sidan emot så är han väldigt gratis och bortskänkes till första bästa som anmäler sitt intresse! Det roligaste han vet är att inte komma när matte ropar.. Jag blir såå irriterad eftersom han är fruktansvärt duktig på det, egentligen, och då passar han på den :devil: :love:.

Man ser så tydligt att han bara busar.. Och det gör mig ännu mer irriterad. Och när man väl får tag i han så vill han bara pussas och "förlåååååt matte - men jag kunde inte låta bli :bump: "

Haha, där ser man! Jag minns henne som fruktansvärt glad :p

Du har PM =)

Nya bilder!

29873712.jpg

29873738.jpg

29873727.jpg

Tack underbara kompis som tar så fina bilder på djuren! :)

Haha, jo men det gäller ju att veta när man kan slå dövörat till. Rottisen är en j*kel på att svälja saker snabbt, till exempel. Hon är bra på att leta upp äckelpäck, och är man på lite avstånd och morrar "loss" så säger det bara *gulp* och två oskyldiga ögon tittar på en. Suck..

Oooja. De gör aldrig något så snabbt som när de upptäckt att man ser vad de gör.. Om de gör något otillåtet :p Till exempel.. äta äckelpäck..:cool:

"Näe.. jag åt inget.." :bump:

Åh, Iver säger att han hade velat ha en flickvän som Tea. Han är också väääldigt glad. :D

Jag vill nog varna Iver en aning. Efter vad jag läst här så är han en mönsterhund, och skulle nog bli förskräckt över hennes burdusa uppförande (läs bulldozer :eek:).

Modett: Vilka fina vovvar du har, gillar speciellt dobben :)

Aneeette: Så fin hon är!

*kl*
Idag har jag och liten gul varit ute och gått, han var "lös" 1/3 del av promenaden ungefär men var nog inte riktigt medveten om det :D Vi gick längs en upplyst gångväg, vid varje/varannan gatlykta fick han komandot sitt, stanna och jag backade några meter, sedan komandot hit. Han var superduktig! Däremellan gick vi med kopplet i backen och jag försökte vara universums roligaste matte vilket lyckades sådär, jag är dock lite hes nu :o

Jag vill nog varna Iver en aning. Efter vad jag läst här så är han en mönsterhund, och skulle nog bli förskräckt över hennes burdusa uppförande (läs bulldozer :eek:).

Lugn bara lugn, du anar inte vad superlång koppelvila på unghund kan göra med allmänhyfset. ;)

Visst är det roligt när man går och tjoar som en tok med hundarna? Folk måste ju undra vad man gör...

Jag måste prova att göra som du beskriver. Att sätta hunden och gå bakåt och ropa på den. Har inte ens tänkt på att man faktiskt kan gå bakåt också :p Eila behöver verkligen öva på inkallningar..

Men igår chockerade hon mig. Jag gick på en skogsväg (ny väg för min del) men en kompis kan vägen utan och innan så det va 99,9% säkert att vi inte skulle möta någon (vilket är kravet för att Eila ska få vara lös).

Sista biten så ser jag att det går någon längre fram med en barnvagn. Eila ser också henne, och sätter av i världens fart = Jag jääättearg och skriker så högt jag kan att hon ska stanna. Det brukar ta ungefär 10 sek för henne att reagera. Döm om min förvåning när hon faktiskt stannade på en gång! :bump: Sen kom hon dundrandes i världens fart mot mig och va jätteglad. Jag kom av mig helt och visste knappt vad jag skulle göra, men jag fick tillslut fram pip-bollen och lyckan var gjord för Eila. :banana:

För övrigt så badade hon också i Holmsunds "varma" vatten ett par-tre gånger under promenaden.. Störda hund. :cool:

Ja det var tur jag inte mötte någon (eller jag kanske gjorde det men dom vände när dom hörde mig gasta?) för jag lät nog rätt mycket, dessutom får jag en så fruktansvärt irreterande och pipig röst när jag ska försöka berömma, låter förskräckligt men han verkar ju godta den...
Jag vågar ju inte ha min lös än, av förståliga själ kanske ;)
Men vi jobbar på det och min förhoppning är att jag kommer kunna ha honom lös i framtiden! Ett liv i koppel är inte så kul, rastgården jag hittat i stan är inte stor och han får iofs gå i långlina någon dag i veckan, men ändå. Bara det där att från sambons jobb och in i bilen kunna ha honom lös (det handlar om 5 meter, max, inga andra bilar eller människor i rörelse där) hade varit skönt.

Vad skönt! :bump: Alltid kul när man blir överraskad sådär :)

Jag förstår verkligen att det tar emot lite att ha honom lös ;) Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste ha varit när han va borta! Så länge också!

Jag har också en tendens att låta som en kanariefågel.. typ. Piper väldigt mycket och flaxar med armarna :angel: Folk tittar och flinar när de passerar när jag går med Eila. Lilla Kiddan är också lite fundersam när jag sätter igång.. Han tittar på mig som att jag vore dum i huvudet :grin:

Hur gammal är din lilla gula? =)
Edit: Kom på att jag kunde ju läsa ditt första inlägg... :P

Lugn bara lugn, du anar inte vad superlång koppelvila på unghund kan göra med allmänhyfset. ;)

Jag vill nog inte ens veta! :eek: Tea hade mastit för några veckor sedan, och fick då i en vecka endast gå ut och kissa i princip. När hon började piggna till efter sjukdomen fanns det ganska mycket överskottsenergi att göra sig av med!

Hejsan!
Jag bor i Klimpfjäll och har en schapendoes tik som är Ca 8 månader.
Hon heter "impa" för att hon var verkligen ett impulsköp:o
Men ett mycket lyckat köp:love:

Hon fungerar som en sällskapshund.. Är med oss jämt.
Med Husse på jobbet, och med mej här hemma så fort jag är ledig.

Hon verkar född uppfostrad, har inte "tränat" henne på något, utan vanlig vardagslydnad sitter bara av att man pratar med henne.:laugh:

Tidigare hade jag Lapphund, sedan en långhårig kanintax, sedan en bichon frisé och alla dessa har jag fått "träna" på att tex inte smita från gården.
Gå fot, sitt, ligg, kryp, och framför allt har jag fått träna mej blå på inkallning.

Men Impa hon bara kan!!!!:love:
Men det går undan i svängarna, när hon busar är det tur att vi har stora ytor att vara på:angel:

* Jenny * Stolt ägare till en hund som hoppat i samma säng som prinsessan Madelene sovi i.....:angel:

Men vad roligt med Klimpfjäll! Det har varit mitt tillhåll nästan varenda påsk i 15 år :D

Skönt med en "självlärd" hund. Båda mina verkar sakna den genen.. :angel:

Nu blev jag förstås nyfiken?
Det är bara jag som har hästar i byn, så nu vet du var jag bor i allafall!:angel:
Klimpfjäll är härligt på våren! Ja nästan hela året faktiskt...
*Jenny *

Jaha, det är du som har dom :angel: Går alltid och tittar på dom när jag går förbi när jag är där uppe =) Har alltid funderat på vars man rider där uppe?

Vi har stuga på kultsjövägen (visst finns det en väg som heter så :angel: ). Eller ja, nån "stuga" är det ju inte, det är en 1,5plansvilla. Men ändå!

Ja den gula hästen är min, nordingen är min kompis häst. Var man rider??? Ja jag är rädd björnar, så jag far inte långt från byn, men det har hänt att vi tagit finkan och åkt upp på fjället också.
Annars har vi ridbana.

Nu har vi nog kommit från ämnet...
Men kom och säg hej nästa gång du är här:bump:

* Jenny *

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
861
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat