Bukehästar på sportchampionatet?

Fiorano

Trådstartare
Vilka här har unghästar som ska gå den veckan på Flyinge? Det är väl breeders och fyraårs som går då? En vän till mig kvalade sin fyraåring Charmonix (Akribori-Chirac) i Vetlanda till fyraåringarnas hoppning i helgen. Ska förstås dit och se henne och hade varit kul att ha ögonen öppna för "bukehästar"!

Sv: Bukehästar på sportchampionatet?

Hmm, inte min häst, men min stallägares uppfödning. Kvalat till dressyren (6 år) så jag kommer att vara där och heja på! Beckham, val e. Bernstein-Kontesse (51)-Koncerz xx. :bow:

Eftersom det är en positiv prestation borde det väl vara OK att nämna honom på Buke?

Kommer också att hålla ögonen öppna för en släkting till min egen (hennes mamma är min egens mormor, stofamilj 48). 4-åringar, dressyr.

Senast ändrad:

En treåring Oliver e:Bocelli u: Gabrielle (Weltbürger-Bellini) gångarter. Honom får ni hemskt gärna kika lite extra på samt har någon möjlighet att knäppa någon bild vore det kalas!

Finns redan en annan tråd om detta, som jag startade för nån vecka sen, men den har väl halkat längre bak.

Jag har ingen häst som ska gå, men grannen har en 4-åring e. Quite Easy - Erbstein som ska gå gångarter. Hade gärna velat åka ner och kolla, men tveksamt om jag hinner. Först hade jag fått höra att 4-åringarna skulle gå på tisdagen och då hade det varit kört, men nu går de tydligen torsdag/fredag och då kanske.... Vi får se om jag kan få till det.

Min granne har också ett gäng med.
En fyraåring som skall gå hoppningen och två treåringar som skall gå hoppningen.
Sen eventuellt en femåring i hoppningen också

min kompis ska rida en 3 åring i dressyren .
Minns inte stammen just nu.. tyskt iaf.

En kompis har med ett sto i 6-åringarnas hoppning! Ska nog dit och kika med henne.

Vi har en femåring e. Camaro M -Cardento med i hoppningen. Rider inte själv i år, men har väl tänkt att åka dit och titta.

*kl*

Finns det någonstans där man kan titta vilka som lyckats kvala? Är lite nyfiken på en speciell häst men vet inte om den kommit med och har tyvärr ingen kontakt med ägaren längre.

Tack för hjälpen. Nu känner jag mig korkad men inte kan man väl kvala till 4 års championatet utan giltig tävlingslicens? Hittade inte hästen jag sökte så jag kollade på lincenserna och hon finns inte där heller.

Jag tror faktiskt att du kan kvala, eftersom kvalen går i 1 meter hoppning och du kan kvala på lokaltävling.

man kan kvala(som 4 åring) utan licens men på finalen ska licensen vara löst.
Ryttaren å andra sidan måste ha licens från första tävlingen ;)

man kan kvala(som 4 åring) utan licens men på finalen ska licensen vara löst.
Ryttaren å andra sidan måste ha licens från första tävlingen ;)

Sen kan man ju även kvala via kvalitet och då behöver varken häst eller ryttare licens för att kvala.

Jag har också en som ska med:laugh:
Cortina 6 årigt sto e.Cortus ue. Ramiro Z
Min tränade Elin Sjögren kommer rida henne:D

65716_1218993821.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 509
Senast: ako
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 134
Senast: Sel
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 832
Senast: Imna
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka