Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som har bra koll på ungefär hur mycket mer en häst växer från att den är 3 år? Förstår att det är väldigt individuellt men har ögonen på en swb/connemara som nu är 151 cm hög. Det är lite lågt men antar att den växer några centimeter iaf?
Åh nu känns det som om det börjar ljusna för mig! Idag har jag varit och kollat på en 3åring som jag kommer lära känna under några veckor för att sedan bestämma om jag vill ha henne
@ztsu känner igen det där med nedsättning. Det är det svåraste jag vet.. men det är bara att träna!
Här är det mest skit nu. Det gick skit på tävlingen i måndags och inte så bra på träningen igår. Eller, träningen var ju bra för vi fick träna på vårat stora problem, men det är jobbigt. Jag har lite problem med att hästen väljer när han vill lyssna på skänkeln och inte.. Det blir nästan otäckt när vi ska hoppa en linje på tex 6 språng och hästen inte går fram när jag säger det, så vi kommer fel eller han stannar. Problemet blir att jag tänker hela tiden att han nog fattar, han tar nog skänkeln nästa gång men det händer inte och då är det i vilket fall som helst för sent.
Vi har samma problem i dressyren och även till viss del i hanteringen - vill hästen gå rakt över mig så gör han det.
Jag trodde det blivit bättre men nu visade det ju sig att det nog inte blivit bättre, utan han väljer helt sonika att slita i mig ibland fortfarande..
Vad jobbigt! Så jobbigt också att inse och acceptera att man har ett problem. Skönt att du har bra tränarhjälp. Förstår att det är obehagligt tidvis. Hoppas du kommer tillrätta med problemet. Har du samma problem när ni rider ut?
Kul med pay'n'ride @doleron . Det skulle jag också vilja komma ut på, men jag har ingen som kan agera hästskötare/sällskap så mina tävlingsdrömmar är bara att ge upp. Finns inte i min värld att köra ensam på tävling
Kul med pay'n'ride @doleron . Det skulle jag också vilja komma ut på, men jag har ingen som kan agera hästskötare/sällskap så mina tävlingsdrömmar är bara att ge upp. Finns inte i min värld att köra ensam på tävling