Bukehästar vi minns

Sv: Bukehästar vi minns

Det var det vita stoet som hade fång som dräktig, inte Patsy (som var gulbrun).
 
Sv: Bukehästar vi minns

Det var det vita stoet som hade fång som dräktig, inte Patsy (som var gulbrun).

Åh, blandade ihop namnen på dem, men du har ju helt rätt i att Patsy var gulbrun ja, borde jag kommit ihåg, gillade verkligen färgen! Vad hette skimmeln nu igen, Neffie?
 
Senast ändrad:
Sv: Bukehästar vi minns

Breccia hade väl en dressyrponny för typ evigheter sedan, en d-ponny, skimmel? Tror den hette Asterix, eller så har jag blandat ihop med nån annan. Det var ju ett tag sen.

Åh ja Asterix:heart Himla snyggo!
Glimtens russ, vad hon nu hette?
Zewzs Abbe!
Evergreens...Mira?

Plus många andra redan nämnda i tråden. Men minns tydligen också mest ponnys;)
 
Sv: Bukehästar vi minns

Jo, stämmer bra. Kele (Waikele). Värre otursförföljd fröken har nog aldrig skådats. Söt som socker men en vandrande olycka.

Hon vurpade som åring på isen, och drogs med sviter av det som vi kämpade med i år. Gick lite fram och tillbaka, blev friskförklarad gång på gång, bara för att sen inse det inte höll. Hon togs bort nästan på dagen som fyraåring för sviterna. Men mellan det hann hon ju med annat skit med. Opererade bort en lös benbit i en kotled och betäcktes i samband med det (betäckning bestämd innan, men ej ärftlig benbit enl vet). Fick en ink på ögonlocket och fick opereras för det. Kastade fölet i 4e mån på djursjukhuset tack vare deras klanteri. Ögonlocket läkte dåligt och blev permanent förstört. Opererades två ggr, tredje gången sa jag nej och bad dem ta bort ögat. Men några veckor innan det skulle ta bort kom hältproblemen sen olyckan som liten tillbaka och jag tog bort henne.
Saknar henne fortfarande.

Just det så var det. Väldigt tragiskt tyckte jag det var. Det var en fin liten häst.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Tyvärr så finns inte Flingan mera :( Fick ta bort henne för 2 år sedan. Men hon gav mig en underbar sista fölunge . Lilla Mothers Delight ett gulsvart litet sto :love:

Tesora
 
Sv: Bukehästar vi minns

Den kommer jag ihåg, tror det var Iglatjarn som hade den ? och har kvar den har jag för mig. Ett sto blev det väl och jag tror den är betäckt i år, får se om hon dyker upp och rättar mig ;)
 
Sv: Bukehästar vi minns

Tyvärr så finns inte Flingan mera :( Fick ta bort henne för 2 år sedan. Men hon gav mig en underbar sista fölunge . Lilla Mothers Delight ett gulsvart litet sto :love:

Tesora

Nä läste om det! :( Fina fina Flingan! :love: Mmmm det låter som en ljuvlig sötnos, som en extra fin smörkola! :love:
 
Sv: Bukehästar vi minns

Det är väl inget unikt över deras historia? Men jag tycker också att Stella var väldigt fin.



Ingen minns min Volvo som dog i våras, men så är det väl när man är ganska osynlig med hästarna..


Jag har för mig att jag minns Van Remo, det var väl en väldigt stor fin häst?
Och så hade någon en så otroligt söt häst på sin profilbild men det har jag inte en aning om vilken det är. Jag pmade nog till och med personen för att få se en till bild :p
Babe kommer jag också ihåg såklart, som hoppade så högt och duktigt!

Du säger förvisso det själv, men det går liksom inte att minnas en häst eller ponny som knappt visats på forumet. Den enda gången jag ens sett en bild eller hört om din Volvo var när hon redan hade vandrat iväg och presenterades i shettistråden.

Även om jag såklart minns henne, som att jag vet att hon fanns och att det var du som hade henne, så finns det inte så mycket mer om henne som jag vet och kan minnas. Jämför det med t ex Popcorn där Tesora visade upp honom mer och lät oss få följa honom i hans liv.

Jag är helsäker på att det finns både en, två och säkert fler som kommer ihåg mitt arabsto. Men hon är som din Volvo, en lite mer anonym bukehäst som man minns men som aldrig riktigt utmärkte sig bland resten av alla anonyma bukehästar:)

Tillbaka till topic!

Jag minns även Pysen och Ella, shettisarna som blev stulna och fortfarande är borta:(
 
Sv: Bukehästar vi minns

Jag minns även Pysen och Ella, shettisarna som blev stulna och fortfarande är borta:(

ja gud ja, de har "förföljt" mina tankar genom åren... dök ju upp en efterlysning på Facebook för några år sedan också...

fy fan, där kan vi snacka om att inte få ro... så mycket enklare det hade varit att hitta dem döda, eller allra helst, i liv.

Hoppas de blev sålda i finland och att det fanns en liten tjej eller kille som älskade sina nya kompisar... hoppas verkligen... :(
 
Sv: Bukehästar vi minns

Just ja, det var så sorgligt att de aldrig hittades :(

Minns Arrow också, minns inte vad hans ägare heter men hon hade/har väl en ponny också tror jag. En skimmel.

Tesora, visst hade du en PRE vid namn el Ninjo också? (stavades väl inte riktigt så men :p ) Riktigt fin häst!

Goliat minns jag också, en jättefin shirehäst
 
Sv: Bukehästar vi minns

Ooh!
Hade jag haft möjlighet hade jag slagit till på direkten :love:
 
Sv: Bukehästar vi minns

kl.

Tornblommas PRE hingst, Johan, Van Remo och Stella
är hästar som jussom har fastnat lite hos mig.

Och så hästen som genomförde en omfattande operation, Helge kan det vara så den hette? Stod länge länge på klinik, och försäkringsbolaget täckte inte operationen som var väldigt ovanlig i Sverige

Och de stulna shettisarna har jag funderat lite över då och då, hemskt verkligen!


Schelin_j: s Tom som nån nämnde låter hälsa att han är lika snygg som alltid! Han går ihop i samma hage med mina två grabbar :)
 
Sv: Bukehästar vi minns

Jovisst hade jag en PRE hingst som kallades Niño :) Han är tyvärr borta han med :( men har stallet fullt med barn och barnbarn efter honom :love:

Vouge: Jag får starta en ny tråd och visa vackra flingans avkommor kanske ;)

Tesora
 
Sv: Bukehästar vi minns

Minns Arrow också, minns inte vad hans ägare heter men hon hade/har väl en ponny också tror jag. En skimmel.

centaur va? å samtliga levde iaf för något år sen (om jag minns rätt)... funderade över ponnyn å frågade :D
 
Sv: Bukehästar vi minns

Nefertite hette hon (lite osäker på stavningen dock). En alldeles otroligt snäll pålla. Hade turen att få ha lil-sis som ridlärare en gång i tiden och då stod Neffie på ridskolan och gick på vissa lektioner. Hon var för övrigt den enda hästen i hagen som Prinsen (Prince of Thieves) hade respekt för. Detta då, om jag inte missminner mig, hon hade agerat extramamma åt honom en gång i tiden. Mot alla andra var han en riktig surgubbe men inte mot henne.. hon var "helig" för honom :heart
Osäker på exakt vad färgen kallas (cremello.. eller är det något annat tro?) men hon hade blå ögon :)
 
Sv: Bukehästar vi minns

kl
Kommer inte ihåg nicket, eller ens vad hästen hette. Men det var ett superfint skimmelsto som tävlade hoppning, Cassiopeja, kan hon nog ha hetat? Fick någon kollaps och dog i hagen, tror hon var 5-6 år då.. Kommer så väl ihåg det, hade alltid tyckt att den var så fin. Sen dog den på exakt samma sätt som mitt egna sto gjort bara ett par månader tidigare...

Sen minns jag även Linn_h s alla fina hästar. Speciellt ett lite speciellt fuxsto som studsade som tusan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp