Bukehästar vi minns

Sv: Bukehästar vi minns

Hon heter Let's go babe. Jag härde av min granne att hon hade sett att många minns henne, så kul! Jag är fodervärd på henne i ett halvår och sedan för vi se om vi vill köpa henne. hon är verkligen en super glad och pigg ponny. ÅÅ bara älskar henne:)

ah kul att du dök upp! :D Lycka till med Babe! Å tvinga hit T ;) äger T eller äger andra ägaren så att säga?
 
Sv: Bukehästar vi minns

Din Volvo var också superfin, men jag vet att jag läste om henne för första gången (eller andra, tror jag sett något om henne någon gång innan) i just det tragiska inlägget.
Givetvis är det LIKA HEMSKT men Stella hade alla fått massor av bilder på och en massa historia om! :)

Jag hade inte heller läst om Volvo förrän hon dog
 
Sv: Bukehästar vi minns

Sen Pallas? arab som gick igenom en tarmoperation, hade käkat häftstift. Han överlevde operationen sen flyttade Pallas? utomlands. Vet inte om hästen finns kvar i dess ägo eller om den lever än.

Om vi tänker på samma, där Buke gjorde en insamling för att hjälpa till med veterinärräkningarna, så hade den inte ätit häftstift, den hade bukhinneinflammation. Och matte flyttade till USA sedan.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Och matte bor i Sverige igen, men med ett mörkbrunt litet nordissto :) Hon är mer aktiv på FL och FB.

*kl*
Den häst som gjort starkast intryck på mig är nog Stella. Jag trodde aldrig att jag skulle beröras av en häst jag aldrig träffat, men när jag läste att hon hade avlivats så grät jag en skvätt.
Tesoras lilla stoföl Flinga var det väl också som var så krasslig när den föddes? Den var ju bedårande :love:
 
Sv: Bukehästar vi minns

Och matte bor i Sverige igen, men med ett mörkbrunt litet nordissto :) Hon är mer aktiv på FL och FB.

Kul att höra. Matten var en hjälte och fast vi inte ens kände varandra erbjöd sig att köra upp hit (från Stockholm) och köra mig och min lilla olycksfågelsskrutt till veterinärkliniken 10 mil bort. Och köra hem oss igen. Om jag inte minns helt galet lånade hon en transport med. Kommer alltid minnas det och vara tacksam för det - tyvärr tappade vi kontakten när hon flyttade.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Tove äger inte babe nu, men hon har varigt och hälsat på henne en gång. Vingar planerat att hon ska komma o ha en träning när ridhuset är klart! Men nu äger en annan tjej henne.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Det var tingelings lilla bäbis Strössel som var sjuk


Flingans lilla barnbarn

Tesora
 
Sv: Bukehästar vi minns

Var det inte du som hade ett sånt otroligt otursförföljt sto?

Var det inte det ena så var det det andra. Opererad för lös benbit, operera bort ena ögat, betäckt med Akribori där hon senare kastade fölet på djursjukhuset m.m. Du fick väl ta bort henne till slut. En söt liten skimmeltjej.

*tror det var du i alla fall*
 
Sv: Bukehästar vi minns

*kl*

Jag kommer ihåg ett sto (connemara?) som var dräktigt men fick fång och ägaren kämpade med att få det under kontroll men tror det slutade med att stoet trots allt fick avlivas med fölet i magen. Följde kampen och tyckte det var så hemskt sorgligt när det inte slutade lyckligt!
 
Sv: Bukehästar vi minns

kl

Åh, kom på en till häst... eller en tråd om en häst som var dräktig och hade gått över tiden typ hur länge som helst. Hade den inte kamera i boxen tom så alla kunde vaka? :p Minns inte vad det var för häst, nån annan som kommer ihåg?
Tror det slutade bra tillslut iaf :)
 
Sv: Bukehästar vi minns

Åh så fin! :love:

Men så jag saknar bilder på Flingan, hon är ändå den finaste! :love:
 
Sv: Bukehästar vi minns

*kl*

Jag kommer ihåg ett sto (connemara?) som var dräktigt men fick fång och ägaren kämpade med att få det under kontroll men tror det slutade med att stoet trots allt fick avlivas med fölet i magen. Följde kampen och tyckte det var så hemskt sorgligt när det inte slutade lyckligt!

Antar du tänker på lil-sis sto, Patsy? (Hold Patsy La Belle)
Himla sorgligt jag, och jag brukar använda det som argument när jag försöker avstyra folk från att avla på sina fångston för att kunna släppa på bete, för "dräktiga ston får inte fång". Tyvärr kan de ju det och går det illa kan det bli maximalt tragiskt, som i Lil-sis fall. OBS att lil-sis inte är en av de jag anser gjorde något "fel".

Lil-sis har en jättefin 2011:a från samma uppfödare och som är släkt med Patsy nu förresten =)
 
Sv: Bukehästar vi minns

Var det inte du som hade ett sånt otroligt otursförföljt sto?

Var det inte det ena så var det det andra. Opererad för lös benbit, operera bort ena ögat, betäckt med Akribori där hon senare kastade fölet på djursjukhuset m.m. Du fick väl ta bort henne till slut. En söt liten skimmeltjej.

*tror det var du i alla fall*

Henne kommer jag också ihåg lite av, namnet var något i stil med Kele?

Jo, stämmer bra. Kele (Waikele). Värre otursförföljd fröken har nog aldrig skådats. Söt som socker men en vandrande olycka.

Hon vurpade som åring på isen, och drogs med sviter av det som vi kämpade med i år. Gick lite fram och tillbaka, blev friskförklarad gång på gång, bara för att sen inse det inte höll. Hon togs bort nästan på dagen som fyraåring för sviterna. Men mellan det hann hon ju med annat skit med. Opererade bort en lös benbit i en kotled och betäcktes i samband med det (betäckning bestämd innan, men ej ärftlig benbit enl vet). Fick en ink på ögonlocket och fick opereras för det. Kastade fölet i 4e mån på djursjukhuset tack vare deras klanteri. Ögonlocket läkte dåligt och blev permanent förstört. Opererades två ggr, tredje gången sa jag nej och bad dem ta bort ögat. Men några veckor innan det skulle ta bort kom hältproblemen sen olyckan som liten tillbaka och jag tog bort henne.
Saknar henne fortfarande.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp