Bukehästar vi minns

Sv: Bukehästar vi minns

Vilken rolig tråd.

Jag minns de fina kallbloden Nökle och Midas.
Underbara Sigge :love:
Den utrycksfulla fuxen Reperis.
Fina ridtravaren Super !
De snygga dressyrhästarna Miranda och Patrick.
Härliga Naffatso och Ramazotti.
Fina hingsten Jubileo.

Det finns så många när man börjar tänka efter !
 
Sv: Bukehästar vi minns

kl

J_Schelin ´s shirehäst Tom :) (lite osäker, är kass på namn)

Kan skvallra om att Tom är ännu finare i verkligheten :love:

Messy: Ja, han kunde smälta isberg med dem där öronen :D

Minns en kbl travare som hette Pirat tror jag, jättefin häst verkligen.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Jag vet inte om det är det fölet du menade som föddes helt oförväntat på en ridskola? Chefen ville inte ha fölet och det föddes med lite knasig benställning. Jag skulle få köpa det för 50 kr men jag hade ju ingenstans att ha hästen/arna, så Ramona tog fölet och stoet tills fölet var gammal nog att skiljas av. Tyvärr togs fölet bort sen, dock inte pga det medfödda felet.

Ja,det kan nog stämma. Var inte så aktiv på buke den tiden,men vet att jag försökte följa så gott jag kunde,och att det visade sig att fölet togs bort tillslut,men jag trodde det berodde på benställningarna.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Det är väl inget unikt över deras historia?

Avslutet och med Storm känns väldigt speciellt.

Stella är fö en storfavorit och Cashmirs svarta hingst, Klasse. Sen fanns det en fjordkorsning, korsad med nån annan kallblosras som jag var förtjust i.
 
Senast ändrad:
Sv: Bukehästar vi minns

Tycker att först en tävlingskarriär med Stella, som sen får föl med en tjusig hingst, som sen föder ett ljuvligt föl med häftig teckning som får namnet Storm, Stella blir sjuk och tas bort när fölet är endast 4 månader och ägaren kämpar med att bygga upp ett nytt liv utan sitt livs kärlek och hantera den sorgen men måste ändå slåss för sin nya bäbis. Det bitterljuva är att dom båda kan trösta sig i att dom har varandra och båda har dessutom förlorat sin finaste trygghet men repar sig och är nu starka tillsammans igen! :)

Just det, Storm var sjuk en del som liten också!!

Det är som att Storm är menad att bli extra speciell, precis som det brukar vara i sagorna när "det" stoet går bort och lämnar kvar en Champion för att familjen ska ha kvar något extra...

Är inte det en Lena story så VAD? :love:


Din Volvo var också superfin, men jag vet att jag läste om henne för första gången (eller andra, tror jag sett något om henne någon gång innan) i just det tragiska inlägget.
Givetvis är det LIKA HEMSKT men Stella hade alla fått massor av bilder på och en massa historia om! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Bukehästar vi minns

Tycker att först en tävlingskarriär med Stella, som sen får föl med en tjusig hingst, som en föder ett ljuvligt föl med häftig teckning som får namnet Storm, Stella blir sjuk och tas bort när fölet är endast 4 månader och ägaren kämpar med att bygga upp ett nytt liv utan sitt livs kärlek och hantera den sorgen men måste ändå slåss för sin nya bäbis. Det bitterljuva är att dom båda kan trösta sig i att dom har varandra och båda har dessutom förlorat sin finaste trygghet men repar sig och är nu starka tillsammans igen! :)

Är inte det en Lena story så VAD? :love:

:love::love::love:
 
Sv: Bukehästar vi minns

Det passerar ju många(!!) hästar på Buke genom åren, att komma ihåg alla på rak arm är definitivt skitsvårt. Sen när folk skriver om någon så blir det ofta "ja just det!!".
 
Sv: Bukehästar vi minns

Arabizars vackra Arthur tänkte jag på. Sen en tjej som hade en travare inackoderad men som sen köpte egen gård och skaffade en travare till om jag inte minns fel. Kan icke komma på vad hon eller hästen hette.

Sen va här en tjej som hette Liquid Diamond som hade ett jättefint arabföl och en ursöt islänning.

Jag skulle kunna rabbla upp hur många som helst :).
 
Sv: Bukehästar vi minns

Åh så glad jag blir att så många minns min vackra stora röda Van Remo, att han kan få leva kvar i minnet 3 år efter att han gått bort :love:

Jag minns många fina bukehästar, men särskilt travaren Johan(?) ! :)
 
Sv: Bukehästar vi minns

Kan skvallra om att Tom är ännu finare i verkligheten :love:


Ja just det Tom! Hon köpte honom samtidigt som jag köpte min första häst.
Vi hade nästan en hel tråd för oss själva där vi pratade om hästar vi var och tittade på tills båda köpte varsin till slut
 
Sv: Bukehästar vi minns

Neej, det var inte den jag tänkte på. :o Kom ihåg nicket fel, menade domino. Tror hästen hette Brisse eller Bosse? En hyfsat utåtbuktande (konvex? minns aldrig vad som heter vad) noslinje hade han! :D
 
Sv: Bukehästar vi minns

Storm föddes ju för tidigt så hon hade det ju rätt kämpigt som liten. Jag brukar aldrig hänga i föltrådarna men vi var nog många som följde Stella i dräktiga ston-tråden och senare även lilla storm i föltråden. Jag kollar fortfarande in en del på avelsforunet för att kolla på storm i 12-tråden.

För mig är det en Lena-story i alla fall :)

Det är nog de hästar som fastnat mest för mig.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Hon heter Let's go babe. Jag härde av min granne att hon hade sett att många minns henne, så kul! Jag är fodervärd på henne i ett halvår och sedan för vi se om vi vill köpa henne. hon är verkligen en super glad och pigg ponny. ÅÅ bara älskar henne:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp