Bukehästar vi minns

Sv: Bukehästar vi minns

Själv kommer jag aldrig glömma Stella och Van Remo..:) Minns också att Tuben och även hennes andra hästar stod högt på min lista..

Mvh Domino_s
 
Sv: Bukehästar vi minns

Jag minns en stor gråskimmel, kommer inte ihåg vad den hette, tror det var Diabetikern som hade den. Skitfin.
Nina_83(?) fblsto, en liten (flug)skimmel
Breccias Wille
Stiletts fina gråa Jacson
Reperis såklart
 
Sv: Bukehästar vi minns

KL

Det första namnet som kom upp när jag såg rubriken är ju vackra Stella, som så många nämnt redan. :)

Om det gäller levande hästar med så blir jag alltid glad av bilder på Kakan - så fin han är! :love:
 
Sv: Bukehästar vi minns

Jag tror att den ponnyn heter/hette Let's go Babe :idea:

Den ponnyn står i mitt stall nu...:d
Min lilla granne på 13 år har henne som foderhäst på ett år.
En charmig ponny som är pigg, glad och älskar att hoppa...

Gav henne en extra tuss hö nu ikväll :o, för hon är alltid hungrig.
 
Sv: Bukehästar vi minns

KL

Just ja Kreles hade jag glömt,Van Remo var ju helt vansinnigt fin också.
Tuben var det väl Cronis som hade har jag för mig.
Kakan och Stella såklart, jättefina båda två!
Minns en svart travare som var/är dressyrhäst, en jättefin valack. Någon som vet vilken jag menar?
 
Sv: Bukehästar vi minns

Tuben minns jag också. Vad hände med honom?


Minns även Clydesdalen Moses. Det var inte du Mirre som hade honom? ursäkta om jag blandat ihop dig med någon annan.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Breccia hade väl en dressyrponny för typ evigheter sedan, en d-ponny, skimmel? Tror den hette Asterix, eller så har jag blandat ihop med nån annan. Det var ju ett tag sen.

Anar ett visst tema i att jag nästan bara minns ponnyer :angel:
 
Sv: Bukehästar vi minns

Jag minns en stor skimmel? som hette Helge. Ägarinnan hade nog en häst till tror jag och hon hette något kort som sanna kanske?

Var mycket problem med denna Helge, men kommer inte ihåg exakt vad som fattades honom. Följde deras kamp många gånger med tårar i ögonen och tror att han fick tas bort till slut.

Fina Stella var också en favorit :heart

Jaaa,Helge var det också ja! Men vart det så illa så han fick tas bort alltså? :(

Han hade ju något problem,om det var halskotpelaren eller något,försäkringbolaget ersatte inte OP eftersom dom inte hade något fall i Sverige där det hade gått. Sanna betalade ur egen ficka i hopp om att rädda sin häst,och det sista jag hörde så gick det ju ganska bra,hon hade börjar rida han på lektioner t.o.m. Då måste det ha blivit värre endå sen? Eler vart det nån mer/annan skada?
 
Sv: Bukehästar vi minns

Jaaa,Helge var det också ja! Men vart det så illa så han fick tas bort alltså? :(

Han hade ju något problem,om det var halskotpelaren eller något,försäkringbolaget ersatte inte OP eftersom dom inte hade något fall i Sverige där det hade gått. Sanna betalade ur egen ficka i hopp om att rädda sin häst,och det sista jag hörde så gick det ju ganska bra,hon hade börjar rida han på lektioner t.o.m. Då måste det ha blivit värre endå sen? Eler vart det nån mer/annan skada?

Minns Helge också men hittat precis Sannas blogg och hästen lever fortfarande.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Fodongs vackra fjording, som skadade benet (sparkad av annan häst) och behövde avlivas :(
Sen Pallas? arab som gick igenom en tarmoperation, hade käkat häftstift. Han överlevde operationen sen flyttade Pallas? utomlands. Vet inte om hästen finns kvar i dess ägo eller om den lever än.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Tuben minns jag också. Vad hände med honom?


Minns även Clydesdalen Moses. Det var inte du Mirre som hade honom? ursäkta om jag blandat ihop dig med någon annan.

Jo det var jag :)
Fina fina Moses :love: Han såldes när jag väntade första barnet, blev halt av någon anledning och togs bort.
Jättetråkigt verkligen :(
 
Sv: Bukehästar vi minns

En häst som hette Fiona, jag tror det var en användare som hette hopp o galopp eller något sådant som hade den. Hon hade även en egen uppfödning e Alcatraz har jag för mig. Fiona var importerad från Polen, en stor skimmel. Något hände med henne och hon fick avlivas, tror jag, rätta mig om jag har fel. Har inte sett hopp o galopp här på flera år.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Jag minns
Stella, som alla andra. Min drömponny när jag hängde här var typ, 12?
Johan, ridtravaren.
Midas, världens snyggaste kallblod? ;)
 
Sv: Bukehästar vi minns

Stella såklart
Babe hästen som hoppade helt otroligt!
charlottes Z
sharks fina travare
Kakan
En islandshäst som visats upp lite på dressyr, vit man o svans och grå päls men som blir helt underbart fläckig/prickig på sommaren
Mysbolls fina skäck!
Bonic
Pink
Blomman
Sen finns det en till welsh cob(?) som man ser allt för lite av, en grå... tigerfisken? eller vad heter hon, hon har en brun/svart häst på profilbilden
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp