Bukehästar vi minns

Sv: Bukehästar vi minns

Patsy


Xanadu


(Typ samma ålder här).

Den som hade fång var Nefertite:



En av de sista bilderna.

Och så travaren: (Ideal Tabac)



Neffis fång kom i typ mars, inget gräs, ingenting. Mest troligt hormonutlöst eftersom hon i princip gick in i högdräktighet då.
 
Sv: Bukehästar vi minns

*kl*

Har fått ett par meddelanden på Facebook att det pratats lite om och frågats efter oss, både Reperis och Babe. Kul att ni minns oss! :)

Så jag har skapat en tråd och skrivit en uppdatering och lagt in lite bilder för er som undrat över hur det gått för oss

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=16179507#post16179507

ouml2_zpsfefe15b6.jpg


/Tove & Reperis
 
Sv: Bukehästar vi minns

Jaaa,Helge var det också ja! Men vart det så illa så han fick tas bort alltså? :(

Han hade ju något problem,om det var halskotpelaren eller något,försäkringbolaget ersatte inte OP eftersom dom inte hade något fall i Sverige där det hade gått. Sanna betalade ur egen ficka i hopp om att rädda sin häst,och det sista jag hörde så gick det ju ganska bra,hon hade börjar rida han på lektioner t.o.m. Då måste det ha blivit värre endå sen? Eler vart det nån mer/annan skada?

Jag hittade en blogg för tjejen hade väl också en stor fin brun häst? Det verkar som att Helge finns kvar och lever iaf. Uppdateringen vart så sent som för någon vecka sedan med Helge på bild :)
 
Sv: Bukehästar vi minns

*KL

Stella, Reperis och Babe har ju redan kommit upp i tråden, men det är såna jag tänker på titt som tätt.

En annan av mina bukefavoriter är ft_ryttares connemara Q! Superfin!
 
Sv: Bukehästar vi minns

Stella såklart
Babe hästen som hoppade helt otroligt!
charlottes Z
sharks fina travare
Kakan
En islandshäst som visats upp lite på dressyr, vit man o svans och grå päls men som blir helt underbart fläckig/prickig på sommaren
Mysbolls fina skäck!
Bonic
Pink
Blomman
Sen finns det en till welsh cob(?) som man ser allt för lite av, en grå... tigerfisken? eller vad heter hon, hon har en brun/svart häst på profilbilden

och tack till dig också :love: blir verkligen berörd av att han minns i tråden!

531730_10151350455316344_942692235_n.jpg
 
Sv: Bukehästar vi minns

KL

Såg att min fina märr nämnts i tråden :D Vart hon är nu vet jag inte riktigt, inte mer än att hon är mor dotterhäst och rids på hobbynivå.

Här kommer iaf lite bilder på henne:
392411_10151666875076159_1046177128_n.jpg


384549_10151666875096159_1081576104_n.jpg


936712_10151666875101159_560533156_n.jpg


532756_10151666875106159_1431333262_n.jpg
 
Sv: Bukehästar vi minns

*KL*

De jag tänker på är Van Remo :love:, Stella och Zolero. Van Remo för jag älskade bara hans utseende, storlek och allt. Stella för hon var sjukt söt och historien runt henne och fölet var kul/intressant att följa. Sen Zolero för följde honom från han föddes och höll så tummarna för dem.
 
Sv: Bukehästar vi minns

KL

Stella
Egonson
Zolero
Let's go babe
Fina fjordingen Simon som tävlade i dressyr :d
Kakan
 
Sv: Bukehästar vi minns

Kl

Jag har bilder i huvudet utav en stoor fux med bläs och höga strumpor. Detta är minst 5-6 år sedan. Jag vet att det lades upp mycket bilder och den var väldigt poppis. Vet inte varför , men den hästen har fastnat i min hjärna.
Vet att bison haft en stor fux, men kan inte minnas om det var den eller någon annans.
Då jag inte var medlem själv så hade jag dålig koll på nick .

Som tidigare nämnts så är Stella också en häst man minns. Hon har alltid varit en favorit som jag följt i tysthet. Såg så otroligt klok och vänlig ut! Väldigt kul att kunna följa lilla Storm.
 
Sv: Bukehästar vi minns

*KL*

Kul att många minns Johan, minns så väl att jag har lagt ut så otroligt mycket bilder på den här fantastiska varelsen så kan förstå att han har fastnat i minnet hos många, även fast han är en tråk-brun travare är han något alldeles extra :love:

Johan är nu 23 år gammal och still going strong! Han tränar faktiskt åtminstone 1 gång i veckan med min kallblodstravare som tränas för trav, intervaller, backträning, motionsturer och är lika oberörd varenda gång! :eek:

Tävlade som vanligt derbyt med honom på ridskolan, det är HANS tävling och var den piggaste och gladaste hästen på hela tävlingsdagen!
Pigg1.jpg


Samt att syster och han firar 13 år tillsammans!
Jonken2.jpg


Min älskade tant Jollan står just nu på boxvila efter att ha haft otur hela hösten och första delen av vintern, har inte riktigt haft tid med henne på något år nu som jag hade önskat och nu när hon äntligen flyttade hem till min gård blev det förstört av lymfangit och hovbölder hit och dit. Men, men... kvar är hon iaf, min stora humörsbetonade kärlek! 8 år har hon varit hos mig.

Hjaumlrtat1.jpg
 
Sv: Bukehästar vi minns

Johan är helt fantastisk!
Minns er hemska skada/olycka, helt sjukt att den blev bra! :D
 
Sv: Bukehästar vi minns

Hmm, det namnet känner jag väldigt väl igen. Kan se om det går att söka upp några bilder :)

Jag gick in på användaren och kollade de äldre inläggen sedan -09 men dom bilderna gick ej att se tyvärr. Jag får fortsätta gå runt i ovisshet :p
 
Senast ändrad:
Sv: Bukehästar vi minns

Det fanns en dressyrhäst också, som gick St georg. Som var TP tror jag, en rätt stor fux med vita tecken. Ägaren fick mycket skit för att den tävlades så frekvent och lämnade buke.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Aha !
Ja, för den bilden som jag har starkast kvar i huvudet är på en stor grön äng med full dressyrutstyrsel och höga ben på trav/galoppbilderna så att det är en TP kan ju vara mycket möjligt. Den stack verkligen ut och hade en enorm utstrålning. Tack för svaret!:)
Känner ingen annan bukare igen sig så är det ju möjligt att det är den du pratar om!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp