Bukehästar vi minns

Sv: Bukehästar vi minns

Kl*

Förutom flera tidigare nämnda som babe, van Remo, Johan M.fl. Finns ett par som "poppar upp"

Zaras Lady och Lalla
Qodrofenia (stavning?) S svarta fina travare
Vansinnets underbara Lindy
Miss sixty
 
Sv: Bukehästar vi minns

Vad hände med Ella_99 o hennes vita lilla häst? (Arab?)

hon red ju den utan träns o sadel o grejer, fina bilder la hon upp
 
Sv: Bukehästar vi minns

Hej
Jag minns en skäck som var helt ohanterad men som togs hand av en KeliBellis (?)
Tror att hästen hette Wild Dakota Star!
Jättefin, med lång man och med ett blått öga :)
 
Sv: Bukehästar vi minns

Piraten kommer jag ihåg, en snygg kallblodstravare som hade en snygg bläs/lykta.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Det fanns en dressyrhäst också, som gick St georg. Som var TP tror jag, en rätt stor fux med vita tecken. Ägaren fick mycket skit för att den tävlades så frekvent och lämnade buke.

Ja nu när du säger det så minns jag den också, synd att hon lämnade buke men kanske förståeligt.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Utöver Stella, så är det ett annat sto som etsat sig fast i minnet, Miranda som Lancet hade! (Det är lite lustigt att jag fastnat sig för ston, som jag i regel har svårt för i verkliga livet!)
 
Sv: Bukehästar vi minns

Kl
En annan som fastnat lite för mig är Miedo med Ninya :) tycker dom utvecklats så tillsammans och ser verkligen ut att ha roligt ihop. Har varit kul att följa deras resa och Miedos fantastiska sätt att ta kritik på :)
 
Sv: Bukehästar vi minns

*kl*

Jag saknar Bisons Santos, han tyckte jag var så himla läcker. Blev så ledsen när han visade sig ha sina skador. :( Det var verkligen en häst jag skulle ha velat ha.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Den hästen Ponte menar hette Reier men kallades Leo, stor TP med ljus man och höga strumpor.

Tror faktiskt ägaren är tillbaka på buke men med nytt nick.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Kl
En annan som fastnat lite för mig är Miedo med Ninya :) tycker dom utvecklats så tillsammans och ser verkligen ut att ha roligt ihop. Har varit kul att följa deras resa och Miedos fantastiska sätt att ta kritik på :)

Absolut!! De är ett ekipage jag följer med stort intresse. Vilken enorm utveckling de genomgått!

Det fanns en dressyrhäst också, som gick St georg. Som var TP tror jag, en rätt stor fux med vita tecken. Ägaren fick mycket skit för att den tävlades så frekvent och lämnade buke.
Den minns jag också. Gud vad hästar man ändå minns :)
 
Sv: Bukehästar vi minns

Okej!
Får se om ägaren isf hittar denna tråden och kan bekräfta ens minnen, annars får man nöja sig med minnesbilder :)
 
Sv: Bukehästar vi minns

Och så en connemara som någon har/hade och köpte som typ 2 eller 3-åring tror jag, den har typ vuxit upp med bukefalos :D Men jag minns tyvärr inte vad den heter och vem som äger/ägde den. Tror det var en valack, skimmel.

De kanske är min connemaravalack Zinzano du tänker på. Han har figurerat här sedan det hette stallet.com

Han lever fortfarande men har haft en oroväckande höst med utredningar in och ut på klinik och även specialfolk ut till stallet. Han är för frisk för att behandla men för dålig för att friskförklaras och ingen hittar direkt felet. Bara en massa gissningar och prova att sakta men säkert lyfta bort alternativ... Eller hur man ska säga..
Vi ska in igen till kliniken nästa vecka för nya provtagningar. Men han är pigg och glad och går i sin hage med sina kompisar så det går nog ingen större nöd på honom!


Själv är de första hästnamnen jag får upp i huvudet: Tuben, Jacson och Super!
 
Sv: Bukehästar vi minns

Läste i bloggen förut att han inte finns längre :(

Så Qodrofenias (inte heller säker på stavningen) fina travhäst inte lever längre. Så tråkigt. Hon la ju ner ett enormt jobb på den och den blev ju sååå fin. Sån skillnad på på bara ett år.

Vet du vad som hände?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp