Bukehästar i skaraborg?

@cajo1312

Jag tävlar i hoppning! Eller har gjort, hästen tycker inte det är lika kul på tävling som på träning så jag har lagt det på is ett tag. Nu ger vi dressyren en chans istället :)

Ja så kan det va ibland :) Hoppas att det går riktigt bra med dressyren istället då :) kommer nog själv starta någon dressyrtävling ibland trots att det är hoppningen jag vill satsa på :banana:
 
Min travare är halt :( Veterinär kommer ikväll. Usch, hoppas det inte är något allvarligt. Hon är 15 år och allmänt lite knackig och det är på höger fram där hon har en gammal skada så det känns ju sisådär lovande :(
 
@pajaztar Usch vad tråkigt hoppas det blir bättre snart.

@cajo1312 Här har du en hoppryttare till. Pga av skada hos unghästen så står vi lite stil. Nu under igångsättning så målet är Champion of the youngster för 5-åringar. Blir lite tight men jag tror vi hinner.

Stoet har inte varit ute på jättelänge blir väl bara någon pay and jump siktet är inställt på debutantfälttävlan i höst :-)
 
@pajaztar Usch vad tråkigt hoppas det blir bättre snart.

@cajo1312 Här har du en hoppryttare till. Pga av skada hos unghästen så står vi lite stil. Nu under igångsättning så målet är Champion of the youngster för 5-åringar. Blir lite tight men jag tror vi hinner.

Stoet har inte varit ute på jättelänge blir väl bara någon pay and jump siktet är inställt på debutantfälttävlan i höst :-)
Åh vad roligt! :) hoppas det går bra för er och att du uppdaterar hur det går :)
 
Hos mig så är hästlivet på topp! Gammelhästen känns superfräsch och rids nu även en del av min syster vilket är jätteroligt. Nykomlingen har börjat komma i form och jag börjar hitta alla knappar på henne :D
 
Här har hästarna ofrivillig semester.

Åkte av på en terrängträning och fick 4 frakturer I ansiktet så min tävlingssäsong är nog över för denna gång.
 
Men usch, i ansiktet!! :( :( Krya på dig @Diabetikern

Här går det på lite halvdant också. Dels för att jag jobbar mycket (9-18, sämsta arbetstiden i världen), dels för att vi är mitt uppe i ett hönshus-bygge och dels för att hästen inte känns riktigt hundra. Jag ger mig den på att han fått anaplasma. Han hade lite feber (38,6) för två veckor sen och nu tycker jag han känns ur form. Inget allmänpåverkad men inte riktigt helt hundra. Så han får vila någon vecka till eller så, så får vi se!
 
Men så läskigt @Diabetikern ! Hoppas du mår bra trots omständigheterna


Själv är jag på semester hemma i tornedalen i ett par dagar till. Men onsdag åker vi hem så på torsdag drar vi igång igen :)
 
Här står det still med det mesta..
IMG_20150704_204038_zpsevq8k1ch.jpg


Vi skulle longera lite på gräsplätten utanför stallet. Men Fergus föredrar tydligen att äta framför att springa ;)
Vår närvaro uppskattades inte av björktrastungen som låg och tryckte i gräset
IMG_20150704_204018_zpsbrnhvjwo.jpg
 
Kommit hem från semestern och ridit lite. Som vanligt känns paj rätt bra och arbetssugen efter lite vila. Dock börjar jag nerva upp mig för i helg ska vi tydligen visa upp lite westernridning på axvall under championatet :nailbiting:
Har ingen aning om hur Pajs kommer reagera då det kan gå exakt hur som helst!
 
Kommit hem från semestern och ridit lite. Som vanligt känns paj rätt bra och arbetssugen efter lite vila. Dock börjar jag nerva upp mig för i helg ska vi tydligen visa upp lite westernridning på axvall under championatet :nailbiting:
Har ingen aning om hur Pajs kommer reagera då det kan gå exakt hur som helst!
Om du fokuserar på art det ska gå bra så gör det säkert det. Lite mental träning!
 
Om du fokuserar på art det ska gå bra så gör det säkert det. Lite mental träning!

Ja det behövs både för mig och hästen men hur mycket jag är fokuserar på att ha kul och inte resultat kan lille paj just den dagen inte alls vara på humör :O
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
355
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 134
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp