Bukehästar i skaraborg?

Här händer det inte mycket alls. Jan-E hade lite feber och var lite hängig för lite över en månad sen. Han fick vila och sen har jag inte hunnit rida. I måndags blev han dock jättedålig helt plötsligt, ville inte röra sig mer än i lååångsam skritt och hade gulaktiga slemhinnor. Men han åt som han skulle och såg egentligen inte så påverkad ut.
Veterinären var ute i tisdags och tog blodprover, i onsdags fick vi reda på att det var bakterieinfektion men vi fick vänta på svar om det var anaplasma. Idag fick vi svar på att det nog inte är anaplasma.. så nu vet vi inte vad det är.
Han blev suoerpigg på någon timme efter att han fått metacam av veterinären och det går han på nu också, men jag är orolig ändå. Det hade varit skönt att veta vad det var för något.. veterinären visste inte heller, hon var helt säker på anaplasma då han visade flera symptom på det men nu vet vi ju inte..

Vi får helt enkelt se hur han mår framåt nästa vecka! :/
 
Här är det också dödläge just nu. Skulle ju till axvall imorgon men idag lyckades min häst gå omkull och skrapa upp sig lite hör och där. Halt häst och ingen uppvisning imorgon alltså :meh:
 
Vad tråkigt @doleron och @HotrodKitten med ofräscha hästar! Hoppas de piggnar till snabbt! Här ägnar vi sommaren åt att träna. Ingen tävling inbokad på en månad nu. Medryttaren börjar komma igång igen så skönt med avlastning någon dag i veckan, inte mins nu på sommaren när man har semester och kanske vill åka bort lite. :)
 
Jag har fräsch häst men ofräsch matte i stället. Och fodervärden blivit dålig med så nu är han mitt ansvar igen helt :(

Inget flyt alls i år.
 
Här är det också dött och deppigt. Zack är under igångsättning efter en dubbelsidig kotledsinflammation men jag känner mig inte alls på hugget. Att ha 4 mil (enkel väg) till stallet tar på krafterna och jag känner oftare och oftare att jag inte vill och orkar åka dit. Vilket gör att igångsättningen tar längre tid än beräknat och allt känns bara trist. Fattar inte att det ska vara så svårt att hitta en stallplats lite närmre :(
 
Här är det också dött och deppigt. Zack är under igångsättning efter en dubbelsidig kotledsinflammation men jag känner mig inte alls på hugget. Att ha 4 mil (enkel väg) till stallet tar på krafterna och jag känner oftare och oftare att jag inte vill och orkar åka dit. Vilket gör att igångsättningen tar längre tid än beräknat och allt känns bara trist. Fattar inte att det ska vara så svårt att hitta en stallplats lite närmre :(

Var letar du?
 
@ztsu Jag har lagt ut lite trådar hos folk, men ingen hade några tips runt Floby.. Håller öronen öppna!

Här står det med still, fast på grund av skadad ryttare. Manglade höften på en tävling för några veckor sen = ingen ridning på ett tag. Höften helt okej nu, då får jag ryggskott = gnällig som as, men red lite ändå igår (eller ja, 1 mil med handhäst i 9,1 km/h är rätt okej ändå). Var peppad som as hela dan idag, världens planer och massa energi.
Då ramlar jag ner från ett tak :banghead: Klantröv, vad förväntar man sig när man knallar runt på blöta tak i för stor bidräkt, helmask och ska utrota arga getingar? På vägen ner stöter jag till stegen som givetvis halkar iväg och jag följer med. Lyckades på något sätt landa med ena benet på en trädgårdsstol. Slog i knävecket, precis lagom så bilsätet låg och tryckte typ hela tiden (och hade ju bara en sådär 15 mil att köra). Tur det vara blev blåmärken och bara på benen. Kunde ju lika gärna landat på huvudet eller fått stolen i ryggen eller nåt. Meeen, det blir ingen ridning på ett tag nu tror jag. Och inga tak heller för den delen. ;)
 
Ajaj! Låter inget vidare @sthu skönt att du inte skadade dig värre iaf!

Hoppar också in här lite hastigt och lustigt, har heller ingen egen häst, men en halt "medryttar"häst iaf! :p

Ska någon på Hjo ko i helgen?
 
@HotrodKitten Nä det gjorde det verkligen inte! Tråkigt :/
Har inte vart där än, får se om jag himner åka ut en sväng idag... Men vill gärna se pole bending och barrel race imorgon!
Typiskt med fotograferingen, idag är det ju fint!
 
@Blimblom Ja, det är dem och fence worken jag vill se (och fota) också! För mig som inte kan nåt om western är det ju de grenarna som är roligast att se, men kanske inte i spöregn.. Aftonbladet "varnar" för regn och storm och det känns inte så hoppfullt! Men jag håller tummarna för att regnet kommer på natten istället :)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
355
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 132
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp