Bukehästar i skaraborg?

Här har vi varit och tävlat dressyr igen, regional denna gång (första gången) och Lb:2, ganska hård domare sas det (?) och vi fick ihop 59,83%, fick 5or på halterna då Wille envisades med att vila ena bakbenet, annars en jämn ritt med dåliga längningar (där får vi inte med bakdelen än). Med tanke på att vi hållit oss runt 60% även på lokala l:c så är jag nöjd. Bättre tempo/bjudning inne på banan idag. :) Bara att jobba vidare. Måste verkligen göra något åt min sits också. :o
 
Hjo har en P&J den 17 juni. Den ska min lillkille på. Från 30 cm upp :) Ett tips åt dig :)
Tack :) Tyvärr blir den nog lite för tidig. Fick ju hem henne för 4 dagar sen och tredje dagen hos oss så tappade hon en sko så nu får vi vänta på hovslagaren som kommer på Tisdag innan vi kan rida igen :down:
 
Hjo har en P&J den 17 juni. Den ska min lillkille på. Från 30 cm upp :) Ett tips åt dig :)
Tack :) Tyvärr blir den nog lite för tidig. Fick ju hem henne för 4 dagar sen och tredje dagen hos oss så tappade hon en sko så nu får vi vänta på hovslagaren som kommer på Tisdag innan vi kan rida igen :down:
 
Hjo har en P&J den 17 juni. Den ska min lillkille på. Från 30 cm upp :) Ett tips åt dig :)
Tack :) Tyvärr blir den nog lite för tidig. Fick ju hem henne för 4 dagar sen och tredje dagen hos oss så tappade hon en sko så nu får vi vänta på hovslagaren som kommer på Tisdag innan vi kan rida igen :down:
 
Hjo har en P&J den 17 juni. Den ska min lillkille på. Från 30 cm upp :) Ett tips åt dig :)
Tack :) Tyvärr blir den nog lite för tidig. Fick ju hem henne för 4 dagar sen och tredje dagen hos oss så tappade hon en sko så nu får vi vänta på hovslagaren som kommer på Tisdag innan vi kan rida igen :down:
 
Det här med blåsigt väder alltså... Tydligen gör blåsten att hjulspår i marken är livsfarliga och nödvändiga att tvärnita för, även om man kommer i rask galopp. Jag gjorde en säkert mycket tjusig kullerbytta då jag inte var riktigt beredd på att det var halt som gällde. Nåja. Fröken häst stod kvar och undrade vad jag höll på med. Sen red vi vidare och jag är ju envis så jag tänkte att vi prövar lite galopp igen! Vilket resulterade i märkliga fladder-ljud från min jacka, som skrämde D och den tänkta stillsamma galoppen i motvinden snarare blev någon sorts fyrsprång blandat med jämfotahopp. Pust. Men det gick att bromsa! Efter en stund... Håhå. Behöver nog skolrida den där lite. Blev i alla fall inga fler tvärnitar!
 
Här har det inte ridits på en vecka. Förra veckan regnade det mån-ons och på torsdag åkte jag med sambon på hovslagar SM i strömsholm och kom hem till storm igår. Har dock tänkt mig ut på ett pass idag. Paj verkade vara bra uttråkad när jag kom hem igår så vi får se hur det går. ..
 
@sthu sen länge ju :p nej men vill inte förstöra marken mer än nödvändigt och att få till någon bra träning på blött gräs känns sådär..

Ja det gjorde det, så himla roligt! Det ska jag framföra :D
 
Äsch, skyll på det! Det är inte ens lerjord hos er ju! Ska vi byta? ;)
Våra förbannade torrängar har inte fattat att de är just torrängar och är som sumphål på vissa ställen.. Heja tappskor! Måste lära mig banka på tappskor själv, hur svårt kan det vara liksom? Bara skon är rak kan man väl inte behöva mycket mer än söm, hammare och nittång eller en sån där metallklump vaddenuheter. Nitjärn?
 
Nej men allt sluttar lite och med min häst är det inte den bästa kombon, du vet halt, snett, tuvigt och snabbt...

Nej är skon plan och hoven hel är det väl inte så svårt. Bara be nån förklara lite fort och visa var man ska tänka på
 
Haha, sant sant! Fast å andra sidan kanske det kan bli spännande? :p

Jag tänkte använda en gammal sko, en sån som kunna ligga på typ en period till. Den ser fin ut så det borde inte vara några problem. Skoddes förra veckan så hovarna är nyverkade och fina. Nej, det får nog bli att köpa lite grejer tror jag! Bra att ha, och om jag lägger en massa pengar på det kommer jag säkert aldrig behöva använda det.. Evve är inte i trakten nån dag typ snart? :angel:
 
Nu har jag och nykomlingen äntligen kommit igång igen efter ....2.... tappskor som gjorde att hon efter 3 dagar hos mig fick vila i 5..
Men trots denna vila var hon betydligt mycket lugnare än de 3 första dagarna och vi fick till ett riktigt fint ridpass :love:

Någon här i Skaraborg som tävlar hoppning? :)
 
Nu har jag och nykomlingen äntligen kommit igång igen efter ....2.... tappskor som gjorde att hon efter 3 dagar hos mig fick vila i 5..
Men trots denna vila var hon betydligt mycket lugnare än de 3 första dagarna och vi fick till ett riktigt fint ridpass :love:

Någon här i Skaraborg som tävlar hoppning? :)

Min fodervärd gör :p Jag har slutat :(
 
Tror jag ska dra ner på allt spännande med henne...

Nja vette tusan vars hon åker runt om dagarna men får nog med henne till jultorp den 27e
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
355
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 134
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp