Bukehästar i skaraborg?

Kommer hem ifrån provridning med 1 förhoppningsvis bra nyhet men dock en dålig..

Fullblodet som jag skulle prova satt inte ens upp på, hästen var så otroligt mager och såg verkligen inte speciellt frisk ut.. Usch :(

Dock åkte jag vidare till ett halvblod -08 som verkligen var otroligt trevlig, en hel del att jobba med men verkligen en häst som gav mig en underbar känsla :) så den hoppas jag på istället!

Tråkigt med fullblodet, men hoppas det blir något av med den andre då. :)
 
@pemi Ja nu blir det våra tur i laget :) För visst red du i laget andra omgången? Rider du lc eller lb nu?
Hästen min är seg och ganska omotiverad av sig, men novabett vågar han gå fram till bettet ordentligt. Det blir lite sämre med metallbett, men det var ju ett tag sen vi provade så det kanske går bättre nu :)
Går det skitdåligt på tävlingen har jag ju nåt att skylla på i alla fall ;)
(Han är kollad i munnen regelbundet, senast nu i tisdags så inget fel där :) )
Vi har ju bara gjort två dressyrstarter förut så jag ska väl inte ha så höga krav med jag vet ju hur bra han kan gå hemma!
 
@pemi Ja nu blir det våra tur i laget :) För visst red du i laget andra omgången? Rider du lc eller lb nu?
Hästen min är seg och ganska omotiverad av sig, men novabett vågar han gå fram till bettet ordentligt. Det blir lite sämre med metallbett, men det var ju ett tag sen vi provade så det kanske går bättre nu :)
Går det skitdåligt på tävlingen har jag ju nåt att skylla på i alla fall ;)
(Han är kollad i munnen regelbundet, senast nu i tisdags så inget fel där :) )
Vi har ju bara gjort två dressyrstarter förut så jag ska väl inte ha så höga krav med jag vet ju hur bra han kan gå hemma!

Ja jag red förra omgången. Rider LC även denna gång, var fullt i LB då jag fick efteranmäla.

Jo man vet ju aldrig hur det går på tävling, min har ju också vara tävlat 2 ggr och då blivit SÅ seg inne på banan. Så gör han ju inte hemma...
 
@pemi Samma här, hemma på banan kan jag sätta lite tryck men på tävling går luften ur.. eller så är allt annat än det jag säger intressant. Och i värsta fall både slö och okoncentrerad.. :p Det är så tråkigt, och så svårt att komma ur för man vill ju inte sitta och vrålrida inne på banan heller!
Provade det gamla bettet idag och det var hemskt.. kändes som att gå ett år bakåt i tiden! Han tar inga förhållaningar, går emot bettet och blir lång och tappar bakdelen. Mamma ska till Jönköping imorgon så jag har satt henne på att leta upp ett bra gummiklätt 3-delat så jag kan prova det!
 
Här är en Skaraborgare till. Bosatt utanför Skara

2 halvblod och 2 weslponnyer har vi hemma på gården.

10366165_10152861998201819_6174693627650271640_n.jpg


Nilmar f -10 Haft en liten skada så igångsättning denna vecka. Världe4ns coolaste häst.

11149496_10152880287031819_2660383687203593256_n.jpg


Michalieta f-01 haft henne i 8 år. Har just börjat testa på lite terrängträning på Ljusslingebacken

11188478_10152887873091819_7349436772240310519_n.jpg


Polly och Bettan min brorsdotters små söta B-ponnyer

Målet är att komma ut med allihop på lite lättare tävling i olika klasser inom hoppning
 
@doleron Vi finns i Härlundas. Mot Falköping.

Brorsbarnen åkte av sin ponny i lördags och landade illa så armbågen är ur led. Gipsad rejält. Så nu ska jag lyckas hålla igång 4 hästar. *pust*

Hovslagaren har varit ute iallafall så nu är alla igång igen. Blåste ju som satan idag Vart inte det lättaste att få en lugn skogstur ☺
 
Har var det dressyrtavling igen i helgen. Ar nojd, fick ihop 62,41 % , lite dalig bjudning men battre flyt och inga stora missar. Maken missforstod att det var tavling pa tva banor (trodde det ena var collecting ring) och missade darfor att filma. Lite snopet men jag kunde ju forklarat det innan. Han ar inte sa van. Gick ju bra for @HotrodKitten ocksa, sag inte ritten men procenten. :) Kul.
 
Trillar in efter en allmän paus. Hästen har fodervärd tills i höst någon gång.
Varit jättepassiv med hästeriet men igår var jag och kollade på laget i Vartofta och fick knoppa om hästar som en tog då vår klubb vann Div III och två av 4 hästar var utsläppta i hagen hemma då de hade starta 8 resp 9 på morgonen ;) Så 3 personer knoppade, borstade och putsade dem för att åka tillbaka till Vartofta och ta emot priser. Var jättekul och fick nu veta att man är anmäld tävla Div II i höst så nu blir det väl ta tag i ridningen igen och träningen så man inte skämmer ut sig helt på hästryggen :o
 
Vad kul det är att höra om er som är ute och tävlar. Mina går mest på bete och tjockar till sig, hinner inte riktigt med känner jag. Min sambo och jag köpte just en egen gård (bor i hus ägt av mina föräldrar nu) så vi har rätt fullt upp med renovering och sådär! Hästarna verkar dock rätt nöjda. Jag mindre nöjd för längsta sadelgjorden börjar bli tight på den vita...
 
@pemi Jag var så suuur! Vi åkte 20 minuter innan vi egentligen "behövde" för att vi skulle hinna fota dig och Anders som red efter dig. Kan du tänka dig hur snopna vi blev när vi kommer dit och ser Anders hälsning? Vi hade glömt att kolla om de ändrat tiderna för er, mamma hade skrivit upp alla Hjo-ryttares tider och där stod det att du skulle rida 8.40 och Anders 8.48... så vi kommer dit runt 8.40 och ser bara Anders..
Då blev jag lite putt, jag hann ju inte fota dig sist heller!!

Men annars är jag relativt nöjd med min ritt. Det var personbästa, men det kunde gått bättre. Hästen blev väldigt spänd inne på banan, och då också akut jättebajsnödig. Jag kände att det var på gång och önskade någon minut till innan startsignal. Tyvärr fick vi inte det, och innan hästen till slut stannade i sista serpentinbågen, stönade och klämde ut lite bajs, hade jag ridit mig blå för att ens få upp honom i trav.. Så poängen på serpentinerna blev bara 3 och jag fick inte så höga poäng på min sits som jag fått förut då jag har en tendens till att se ut som en fällkniv när jag känner att hästen inte går fram..
Bättre bjudning på resten av programmet och en 8:a på skritten fick ju upp procenten, men i och med att laget var ca 2 procent från en pallplats både i den omgången och totalt, svider den där bajshögen lite.
Från och med nu är det slut på att stanna och bajsa för min häst!
 
@pemi Jag var så suuur! Vi åkte 20 minuter innan vi egentligen "behövde" för att vi skulle hinna fota dig och Anders som red efter dig. Kan du tänka dig hur snopna vi blev när vi kommer dit och ser Anders hälsning? Vi hade glömt att kolla om de ändrat tiderna för er, mamma hade skrivit upp alla Hjo-ryttares tider och där stod det att du skulle rida 8.40 och Anders 8.48... så vi kommer dit runt 8.40 och ser bara Anders..
Då blev jag lite putt, jag hann ju inte fota dig sist heller!!

Men annars är jag relativt nöjd med min ritt. Det var personbästa, men det kunde gått bättre. Hästen blev väldigt spänd inne på banan, och då också akut jättebajsnödig. Jag kände att det var på gång och önskade någon minut till innan startsignal. Tyvärr fick vi inte det, och innan hästen till slut stannade i sista serpentinbågen, stönade och klämde ut lite bajs, hade jag ridit mig blå för att ens få upp honom i trav.. Så poängen på serpentinerna blev bara 3 och jag fick inte så höga poäng på min sits som jag fått förut då jag har en tendens till att se ut som en fällkniv när jag känner att hästen inte går fram..
Bättre bjudning på resten av programmet och en 8:a på skritten fick ju upp procenten, men i och med att laget var ca 2 procent från en pallplats både i den omgången och totalt, svider den där bajshögen lite.
Från och med nu är det slut på att stanna och bajsa för min häst!

Nedrans hästar till att behöva bajsa :devil:
 
Vad kul det är att höra om er som är ute och tävlar. Mina går mest på bete och tjockar till sig, hinner inte riktigt med känner jag. Min sambo och jag köpte just en egen gård (bor i hus ägt av mina föräldrar nu) så vi har rätt fullt upp med renovering och sådär! Hästarna verkar dock rätt nöjda. Jag mindre nöjd för längsta sadelgjorden börjar bli tight på den vita...

Härligt med egen gård! Det vill jag med ha när jag blir stor och har ett fast jobb.. När det nu händer :yuck:

Fick ett smärre utbrott igår, fy faen va tjock gammelponny är! Så det blev värsta löpträningen för honom, 9,6 km på 56 minuter. Det gick rätt sakta sista kilometern men han höll igång hela vägen. Borde ta en sån runda tre-fyra gånger i veckan egentligen..
Till helgen släpper vi i sommarhagen, vet inte alls hur jag ska göra med tjocken då.. Tror han får gå med fåren istället. Inte lika mycket gräs i den hagen.
 
Någon här som är medlem i Tidaholms ridklubb? Något som rekommenderas isåfall?
Jag har varit men valde att rida för Hjo i år. Tyckte det var dåligt med fri tid i ridhusen på kvällstid annars är det en fin anläggning. Sen lite dålig framförhållning på planeringen inför lagdressyren, fick inget gehör för när jag frågade och sen vips så fanns det ett lag iaf. Då surnade jag till och bytte klubb. Har dessutom närmare till Hjos ridhus än till Tidaholms.
 
Jag har varit men valde att rida för Hjo i år. Tyckte det var dåligt med fri tid i ridhusen på kvällstid annars är det en fin anläggning. Sen lite dålig framförhållning på planeringen inför lagdressyren, fick inget gehör för när jag frågade och sen vips så fanns det ett lag iaf. Då surnade jag till och bytte klubb. Har dessutom närmare till Hjos ridhus än till Tidaholms.

Okej, ja jag får fundera lite :) Tack för så snabbt svar :)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
355
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 134
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp