Bukehästar i skaraborg?

Jag har varit men valde att rida för Hjo i år. Tyckte det var dåligt med fri tid i ridhusen på kvällstid annars är det en fin anläggning. Sen lite dålig framförhållning på planeringen inför lagdressyren, fick inget gehör för när jag frågade och sen vips så fanns det ett lag iaf. Då surnade jag till och bytte klubb. Har dessutom närmare till Hjos ridhus än till Tidaholms.

Har varit skit :( Men märks att det blivit bättre. Laget för hösten är redan klart sen veckor tillbaka :) Tror mycket berott på avsaknad av ryttare på rätt nivå vad jag förstått tidigare. De har inte haft folk och sen anser vissa de offrat sig och tävlat lägre än vad de vill osv. Men nu är vi ny sektion och vi planerar hela året i god tid och hör av oss. I år har vi 5 ryttare till Div 2 och 2 reserver klara :) Och anmälda i tid.
 
Okej, ja jag får fundera lite :) Tack för så snabbt svar :)

Ang ridhus har man de dagar det inte är hoppträning tillgång till halva stora ridhuset (bortre). Sen har du tre ridbanor och terränghinder. Innan lektionerna har du båda ridhusen så som Pemi sa beror det på när du kan rida. Själv rider jag helst dagtid och då har man typ anläggningen fri. Sen finns det massa tränare man kan rida för vilket jag känner blir skönt i höst med unghästen för slipper själv leta. Bara välja ;)
 
Shit lät som reklam men det är det inte :rofl: Jag har varit medlem 1½ år och märkt stora skillnader sista halvåret. Innan var det mest hoppryttare på ponny som "ägde" anläggningen när det kom till träningar och tävlingar men nu växer vi inom dressyren mer och storhästryttarna kommer fram mer och mer med :) (får tacka vissa som gått upp på junior med från ponny ;) )
 
Shit lät som reklam men det är det inte :rofl: Jag har varit medlem 1½ år och märkt stora skillnader sista halvåret. Innan var det mest hoppryttare på ponny som "ägde" anläggningen när det kom till träningar och tävlingar men nu växer vi inom dressyren mer och storhästryttarna kommer fram mer och mer med :) (får tacka vissa som gått upp på junior med från ponny ;) )

Haha ja du var duktig på att sälja in där ;) Ne men det låter som en bra klubb! :)
 
Har varit skit :( Men märks att det blivit bättre. Laget för hösten är redan klart sen veckor tillbaka :) Tror mycket berott på avsaknad av ryttare på rätt nivå vad jag förstått tidigare. De har inte haft folk och sen anser vissa de offrat sig och tävlat lägre än vad de vill osv. Men nu är vi ny sektion och vi planerar hela året i god tid och hör av oss. I år har vi 5 ryttare till Div 2 och 2 reserver klara :) Och anmälda i tid.

Jo jag förstod att det blev klart i "sista minuten" men lite tråkigt när man inte ens fått gehör för sms mm. Jag har pratat med folk i styrelsen om detta, annars hade jag inte skrivit här. Kul att det börjar bli ordning på saker igen! :)
 
Jo jag förstod att det blev klart i "sista minuten" men lite tråkigt när man inte ens fått gehör för sms mm. Jag har pratat med folk i styrelsen om detta, annars hade jag inte skrivit här. Kul att det börjar bli ordning på saker igen! :)

Sånt är tråkigt. Vet inget om tidigare år då jag är mer delaktig först i år och då skrev vi i FB gruppen redan i slutet av april och var anmälda och klara innan juni. Var rätt skönt. Vi ringde runt de ryttare vi visste och fick ihop ett bra gäng. Du får byta tillbaka till oss sen kan vi tävla ihop ;)
 
Det låter bra, letar efter någon tävling i slutet av Augusti som jag tänkte skulle bli debuten för mig och Bella :)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
355
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 134
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp