Bukehästar i skaraborg?

Mina hästar är vänner för det mesta... Men ibland ser det ut såhär:

dillyarg.jpg
 
Jag vill också ha skog!!!!!

You are welcome to join us :D
Jag letar bra parkeringsställen, tänkte om fler kanske hade skogslängtan och vill se Faledreven och Brunnhemsberget på nära håll. Måste bara kolla med alla i trakten att det är okej och att enduro-gänget inte är ute och åker samma dag.
Det är ju den där äckelpäckliga lerjorden som ställer till det, lite regn och hela bygden förvandlas till en lerpöl! :yuck:

Hett tips om du vill ha jobb, bli verktygsmakare eller ställare. Verkar vara det enda folk vill ha, Seb har fått ännu fler jobberbjudanden nu. Jag tyckte vi kunde sälja honom på auktion men det var visst inte okej..
 
@sthu vi kanske kan ta någon ritt i sommar?

Hmm kan du inte hyra ut honom ett par timmar lite då och då? Om jag hjälper med pimpandet kanske jag också kan få en del av kakan? ;)
 
I övrigt har vi vart iväg på hårdträning i Värmland ihelg. Var så sjukt trött igår och idag pissregnar det och jag är på dåligt humör. Men imorgon blir det nog en tur till ridhuset för att jobba vidare med allt. Nästa clinic är i augusti och då gäller det att ha kommit längre, annars blir coachen arg :eek:
 
Blää! Problem med skolan, för mycket jobb på för kort tid och nackspärr.
Gissa hur mycket jag har ridit, eller ens grejat med hästarna sista veckan?
Nä just det..

Högen med eksemtäcken som måste lagas bara växer och växer, har nog bara ett helt kvar nu. Hur tänkte jag när jag skaffade en eksemhäst till? Hon har nästan skrubbat bort hela svansen över helgen. Måste dessutom avmaska för första gången på jag vet inte hur många år. Heja, eksemen kommer gå bananer på båda två..
Just det, jag har glömt beställa recept på medlet med ja. Suck..

Får man ta ledigt från allt en stund?
 
@sthu Inte kul när det är fullt upp!

Här jobbar vi vidare på ffa dressyren, red iofs markarbete och hoppade (!) för ett par veckor sen också. Har en Pay & Ride inplanerad i helgen och sen blir det tävling både 31/5 och 6/6. Så kul att vara igång med min oturskråka. :)
 
@sthu du får tänka att det inte kan bli mycket värre i alla fall :p

@pemi du ska inte vara med på torsdag utanför Götene? Tänkte åka dit och slå mig själv, får se hur det går :D
 
Nej jobbar på torsdag och har närmare till Grevagården på lördag. :) Hoppas det går bra för dej!

Ah ok vad synd. Det blir ju så snabbt fullt på alla pay and rides annars hade jag nog också kommit till greva. Men nu åker vi till gbg utan häst istället. Vilket program blir det för dig?
 
Ah ok vad synd. Det blir ju så snabbt fullt på alla pay and rides annars hade jag nog också kommit till greva. Men nu åker vi till gbg utan häst istället. Vilket program blir det för dig?

Rider LB:2, ska rida det på Greva den 6/6 så perfekt att rida igenom det. Vi är nog inte riktigt redo för en regional LB än men det är så nära att åka att ja ser det som träning. Någon ska ju komma sist. ;) Tror inte det var fullt på P&R på Greva, jag anmälde igår och det gick bra.
 
Kommer hem ifrån provridning med 1 förhoppningsvis bra nyhet men dock en dålig..

Fullblodet som jag skulle prova satt inte ens upp på, hästen var så otroligt mager och såg verkligen inte speciellt frisk ut.. Usch :(

Dock åkte jag vidare till ett halvblod -08 som verkligen var otroligt trevlig, en hel del att jobba med men verkligen en häst som gav mig en underbar känsla :) så den hoppas jag på istället!
 
Vi ska ju också iväg och tävla den 31e, rider i laget då. Jag har mycket i skolan just nu och har inte tränat dressyr för tränare på länge länge men det får gå!
Har lite funderingar kring bett, jag rider nu på novabett men det är ju inte godkänt för tävling.. frågan är om jag behöver köpa ett hårt gummibety eller om det går att rida på ett vanligt tredelat som jag gjorde förr. Han går väldigt mycket bättre på novabettet nämligen, skummar och blir mycket stabilare.
Får testrida på vanligt bett i helgen och se!
 
Vi ska ju också iväg och tävla den 31e, rider i laget då. Jag har mycket i skolan just nu och har inte tränat dressyr för tränare på länge länge men det får gå!
Har lite funderingar kring bett, jag rider nu på novabett men det är ju inte godkänt för tävling.. frågan är om jag behöver köpa ett hårt gummibety eller om det går att rida på ett vanligt tredelat som jag gjorde förr. Han går väldigt mycket bättre på novabettet nämligen, skummar och blir mycket stabilare.
Får testrida på vanligt bett i helgen och se!

Ja just det, jag fick inte vara med i laget denna omgång men rider individuellt iaf. :) Ja testa bett du, borde ju fungera med det bett han haft innan?
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
355
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 134
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp