Bukehästar i skaraborg?

Är det någon av er här inne som bor eller har sin häst i närheten av Floby, eller som känner någon som bor eller har sin häst i närheten av Floby? Som skulle kunna tipsa om vad för stall som finns i området.

Jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag skall göra när vi flyttar, om jag skall byta stall eller inte. Står ju i världens bästa stall nu som har allt jag tycker är viktigt. Men när vi flyttar blir det nästan 4mil enkel väg..
 
@doleron Det kunde man inte tro va! Domaren kommenterade att det gick lite fort och undrade om det var jag eller hästen som hade så bråttom :angel: Riktigt kul att så många av de andra tävlande kände igen oss och såg vilka framsteg vi gjort ändå :) Och vet du! Vi gjorde ett slide! Typ längsta någonsin, säkert 30 cm! :D

Ponny var dyr ända fram till i måndags när hon skulle vaccineras.. Har tränat en del på att "ta spruta" (fast utan kanyl, bara "pickat" med en plastbit på halsen) men hon är ju inte så dum att hon går på den lätta när veterinären kommer.. Tur att veterinären var duktig, lugn och snabb så ingenting gick sönder den här gången. Jag blev lite mörbultad och fick ett par bett och småsparkar men hästen fick sitt vaccin till slut. Det var jäkligt jobbigt att köra bil igår, kunde knappt växla sista timmen eller så..

@ztsu Har lite kontakter i Floby (typ en hovslagare och en hästlös kollega :p), kan spana runt lite och se om jag hör något som verkar bra!
 
@sthu oj du det var inte illa! Men jag håller med, det är verkligen awesome när folk ser att det går framåt. Se kanske det inte alltid kunnat gå åt nått annat håll eftersom det vart totalt kaos i början, men det är ju en annan historia :angel: ska du inte vara med ihelg då?
Trist att hon är så spruträdd, men alla veterinärer verkar ju lukta eller röra sig på ett speciellt sätt eftersom det inte är många som går på såna trix
 
@doleron Nää, blir inget i helgen för oss. Planer åt andra håll den här gången. Men nästa gång! Ska bara lösa medlemskap i vilken förening det nu är man ska vara med i.. Verkar vara en halv vetenskap det där.
 
Idag hamnade hästen i hindret och jag på andra sidan.. Trodde inte att jag skulle kunna flyga av min gamla goding men även han kan göra lite oväntade saker ibland :angel::angel:
 
@doleron Det kunde man inte tro va! Domaren kommenterade att det gick lite fort och undrade om det var jag eller hästen som hade så bråttom :angel: Riktigt kul att så många av de andra tävlande kände igen oss och såg vilka framsteg vi gjort ändå :) Och vet du! Vi gjorde ett slide! Typ längsta någonsin, säkert 30 cm! :D

Ponny var dyr ända fram till i måndags när hon skulle vaccineras.. Har tränat en del på att "ta spruta" (fast utan kanyl, bara "pickat" med en plastbit på halsen) men hon är ju inte så dum att hon går på den lätta när veterinären kommer.. Tur att veterinären var duktig, lugn och snabb så ingenting gick sönder den här gången. Jag blev lite mörbultad och fick ett par bett och småsparkar men hästen fick sitt vaccin till slut. Det var jäkligt jobbigt att köra bil igår, kunde knappt växla sista timmen eller så..

@ztsu Har lite kontakter i Floby (typ en hovslagare och en hästlös kollega :p), kan spana runt lite och se om jag hör något som verkar bra!

Det får du jättegärna göra! Stallplats eller lösdrift. Är det box vill jag ha långa utetider. Det måste finnas ridbana eller iaf ridavstånd till ridbana. :up:
 
@doleron Nää, blir inget i helgen för oss. Planer åt andra håll den här gången. Men nästa gång! Ska bara lösa medlemskap i vilken förening det nu är man ska vara med i.. Verkar vara en halv vetenskap det där.

Ah ok. Ja det är ju våldsamt mycket att hålla reda på. Monica gör ju verkligen ett superjobb i sekretariatet!!!
 
Min vita har fått ny dressyrsadel och verkade oförskämt nöjd med den. Jag satt bra i den med så jag var också nöjd!
 
Det råkar inte vara någon som ska befinna sig på tävlingen i Töreboda imorgon? Min hästskötare blev tvungen att jobba så om ingen annan kan hoppa in kommer jag åka själv. Det jag skulle behöva hjälp med i så fall är att hålla en snäll gammal ponny medan jag sopar av och klär på honom plus byter om själv.
 
6584523_orig.jpg

Då har vi avverkat våran andra tävling, även den på hemmaarenan. Är nöjd hur min kropp kämpar på för mitt intresse trots all värk.
Har nu inte planerat några fler tävlingar då jag fokuserar på mitt nya jobb.
4939328_orig.jpg
 
11195573_675311299267248_115872459_n.jpg


Tävling ihelg slutade med det här med oss hem. Utifrån tävlingsperspektivet är jag rätt nöjd med hästen. Ingen rodeo inne på banan och väldigt fin på framridningen. Men utifrån vad jag vet att vi kan så är jag bara sådär nöjd. Allt blir bra betydligt mer stressat inne på banan men det går åt rätt håll i alla fall :)
 
@sthu bättre sent än aldrig heter det väl :P
Oj shit så drygt. Man hatar ju bil problem! !

Jotack.. Speciellt när man vunnit en plats på en clinic, sambo började nytt jobb idag och måste få skjuts dit och det kommer ta typ två veckor innan bilen är lagad :wtf: Vill inte veta vad det kommer kosta..
Så jag får leka chaufför med min lilla Caddy och rida runt på hemmaplan ett tag till.. Nåja, tur att hans nya jobb är i Skultorp så jag slipper skjutsa till Herrljunga. Blää jag är gnällig idag!
 
Jotack.. Speciellt när man vunnit en plats på en clinic, sambo började nytt jobb idag och måste få skjuts dit och det kommer ta typ två veckor innan bilen är lagad :wtf: Vill inte veta vad det kommer kosta..
Så jag får leka chaufför med min lilla Caddy och rida runt på hemmaplan ett tag till.. Nåja, tur att hans nya jobb är i Skultorp så jag slipper skjutsa till Herrljunga. Blää jag är gnällig idag!


Oh vad var det för clinic? Själv ska jag åka till Värmland och rida för min gud George ihelg, ska bli så jääävla roligt!! Men tänk att det ändå är skönt att det händer nu när det är typ sommar och inte mitt i vintern när livet ändå är så jävligt! Vad är det för jobb han fått då?
 
Oh vad var det för clinic? Själv ska jag åka till Värmland och rida för min gud George ihelg, ska bli så jääävla roligt!! Men tänk att det ändå är skönt att det händer nu när det är typ sommar och inte mitt i vintern när livet ändå är så jävligt! Vad är det för jobb han fått då?

För Mari Öhman ett par mil norr om Göteborg. Vann på facebook och var jätteglad, men det gick ju över igen.. Men det var ju tur att bilen gick sönder innan jag åkte, hade varit lagom kul att komma typ till Trollhättan med häst och allt och märka att ena bakhjulet typ brinner.. Nu hände det när Bastian åkte hem från Herrljunga i torsdags.
Blir det bara bra väder kan han åka moppe och jag kan cykla (inte poppis hos jobbet att jag använder Caddyn..). Jag har dessutom två ton fina ridvägar uppe i Faledreven att utforska :love: Oj vad jag har saknat skogen!
Vet inte riktigt vad han ska jobba som, men det är nån industrigrejs. Nybyggd fabrik precis utanför Skultorp. Det var väl typ som en kvalificerad montör eller lightvariant av verktygsmakare eller nåt sånt. Jag fattade inte riktigt :angel:
Jag vill med ha ett riktigt jobb! Skadedjuren bestämmer sig ju aldrig och nu är det snart färdigpluggat..
 
För Mari Öhman ett par mil norr om Göteborg. Vann på facebook och var jätteglad, men det gick ju över igen.. Men det var ju tur att bilen gick sönder innan jag åkte, hade varit lagom kul att komma typ till Trollhättan med häst och allt och märka att ena bakhjulet typ brinner.. Nu hände det när Bastian åkte hem från Herrljunga i torsdags.
Blir det bara bra väder kan han åka moppe och jag kan cykla (inte poppis hos jobbet att jag använder Caddyn..). Jag har dessutom två ton fina ridvägar uppe i Faledreven att utforska :love: Oj vad jag har saknat skogen!
Vet inte riktigt vad han ska jobba som, men det är nån industrigrejs. Nybyggd fabrik precis utanför Skultorp. Det var väl typ som en kvalificerad montör eller lightvariant av verktygsmakare eller nåt sånt. Jag fattade inte riktigt :angel:
Jag vill med ha ett riktigt jobb! Skadedjuren bestämmer sig ju aldrig och nu är det snart färdigpluggat..

Men du får väl åka dit när bilen är fixad igen eller? Ja det är inte kul med bilhaveri när man är ute med djur. Min gamla Ford vägrade ju starta i Karlstad när vi hade med paj och igår hitta vi en bula på ena däcket på evves bil på väg hem i Vårgårda. Då hade vi som tur var bara hunden med och det löste sig fint, men drygt ändå..

Jag vill också ha skog!!!!!

Ah nått sånt helt enkelt. Du får hälsa gratulerar. Vill också få fast så man kan börja köpa hus nån jävla gång!
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
355
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 134
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Tjockistråden 4
  • Knyppling

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp