Bukehästar i skaraborg?

Inte då. Ligger alldeles lagomt till.

Äh jag hade planerad vintervila. Har ju inte så mycket val när man inte har ridbana på gården så.. men men, snart är det dags igen.. måste ju komma igång till alla allbreedklasser ju ;)
 
@doleron Nej! Fel! Skäms!
Vadå ingen ridbana, dålig ursäkt! Det har inte jag heller, men det finns grusvägar ;)
Är så lycklig, hela Faledreven att driva runt i :love:
 
Äh inte då.
Lycko dig som har grusvägar. Det har inte jag. Jag har haft kolsvart skog eller pissblöta kolsvarta hagar att välja på. Jag har valt soffan..
 
Äh inte då.
Lycko dig som har grusvägar. Det har inte jag. Jag har haft kolsvart skog eller pissblöta kolsvarta hagar att välja på. Jag har valt soffan..

En bra pannlampa är helt ok om man ska ut i skogen tycker jag. :) Men självklart får man ta vintervila om man vill.
 
@pemi nja det har inte riktigt varit något alternativ. Dessutom har det pissregnat hela hösten och vintern ju (så blir jag lätt förslappad också)
 
@doleron Jo inget roligt väder alls. Har själv tillbringar sista halvåret till 95% i ridhus pga hästens fötter, urtråkigt! Men då kan jag iofs inte skylla på vädret.:angel:
 
Aha ok. Men varför inte sko på hästen?

Det är en låååång historia typ. Men i korthet så rasade hans fötter totalt i somras, de växte inget och sömmen åt sig genom hornet så han hade fruktansvärt trasiga hovar, inga tillskott hjälpte och tillslut gick det inte att få på skor alls. Jag fick ta av skorna, fick hjälp att prova ut barfotaboots och hade dessa 6 månader (i början dygnet runt, sen bara vid ridning). Efter 6 månader gick det äntligen att sko igen. :banana:

Såhär har fötterna sett ut. Första bilden är värsta hoven strax innan han blev barfota. Bilden under är efter 6 mån barfota, tån är för lång och han ska verkas. Sista bilden är 2 veckor efter skoning . Han lyckades få fång under barfotatiden också... Antagligen belastningsfång, men ändå...
PhotoGrid_1422117720929.jpg
 
Min "hästkrake" är tyvärr riktigt "otursförföljd". Fick en ful ligamentskada på ett framknä som 2,5 åring (långt boxvila). Blev mot alla odds ok och kunde ridas in som 3,5åring. Lyckades sen med en fissur på kronbenet på ett bakben så det blev operation för att ta ut benbiten (en lång boxvila till), sen då detta med fötterna (som jag egentligen tror hör ihop med tidigare skador). Så han är 7 år med ligger långt efter i utbildning. Tur att han är söt för han är då inte billig i drift precis. :wtf:
 
Min "hästkrake" är tyvärr riktigt "otursförföljd". Fick en ful ligamentskada på ett framknä som 2,5 åring (långt boxvila). Blev mot alla odds ok och kunde ridas in som 3,5åring. Lyckades sen med en fissur på kronbenet på ett bakben så det blev operation för att ta ut benbiten (en lång boxvila till), sen då detta med fötterna (som jag egentligen tror hör ihop med tidigare skador). Så han är 7 år med ligger långt efter i utbildning. Tur att han är söt för han är då inte billig i drift precis. :wtf:

Men blä :wtf: :( Låter som en riktigt olyckskorp.
 
Jag har valt soffan..
Suck.. Och det värsta är att jag förmodligen kommer få stryk av er på nästa tävling ändå. Måste vara för att du har en bra hästskötare, det gick ju bra för mej med när jag lånade henne. Tror jag får göra det igen :p

Jag har ridit i ridhus ungefär varannan vecka, när det varit dags för lektion. Däremellan har vi tränat allt som går ute på vägarna. Förvånansvärt mycket faktiskt, nästan bara volter och stop som inte går att göra. Man märker också hur kort 1,2 mil är, man hinner ju knappt komma igång innan man är hemma igen!

Just det, har någon tänkt att åka på distans"tävlingen" i Lerdala i vår? En kort prova på, 15 km tror jag det var. Det är askul med distans så testa vettja!
 
@sthu
Åh vad roligt med distans i Lerdala!

Har ju en gammal 27:åring men är ändå sugen på att starta. Hur går dom prova på-tävlingarna till när det gäller tempo? Hur lång tid tar det att rida 15 km där ungefär? För vill nog inte utsätta honom för det om tempot är för högt. Är det mycket skritt?
 
@pemi aha ok då förstår jag. Är så himla glad över att morganen kan gå barfota. Även att min sambo är hovslagare så när det är dags för plates till våren vet jag att jag får det gjort när jag vill.
 
@sthu äh nu ska vi inte vara såna. Du har ju sett Pajs i högform på tävlingar. Ingen vet om det blir luftburet just den dagen eller om allt går lugnare till så ta inte ut nå i förskott. .
Men distans verkar ju spännande. Det är ju det enda vi inte testat på än :D
 
Men blä :wtf: :( Låter som en riktigt olyckskorp.

Jo han har verkligen haft sin beskärda del av skador. :-( Men nu hoppas vi på att 2015 blir ett friskt och skadefritt år! Vore väl sjutton också om vi inte skulle ta oss ut och tävla lite dressyr!
 
Jo han har verkligen haft sin beskärda del av skador. :-( Men nu hoppas vi på att 2015 blir ett friskt och skadefritt år! Vore väl sjutton också om vi inte skulle ta oss ut och tävla lite dressyr!

Då kanske vi möts på banorna :) Jag håller tummarna. Själv står man med en blivande 4 åring som får stryk hit och dit av andra hästar så går inte framåt fort här :p
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
358
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 141
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
841
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp