Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Staaaackars Chicko :cry: Hoppas någon ser det och anmäler :mad:






:D

Ja det är grymt för honom! :D Han försöker se så bedrövlig ut som det bara går i hopp om att bli matad eller räddad!

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

knapp
idag är ingen bra dag. idag saknar jag dusty så jävla mycket..tårarna bara rinner...
K, jag har dikten på kylskåpet som du skrev till Dust...
Nu finns den på min blogg med...


Åh,...det blev en förbannat jobbig dag...varför ska just han vara borta? :cry:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det kommer jobbigare dagar, helt enkelt. På torsdag är det 2 år sedan Mysan flyttade till himlen. Jag är jäkligt glad att jag inte behöver gå tillbaka till den tiden, och egentligen framförallt tiden innan. När det är gjort så är det åtminstone gjort, och man slipper alla praktiska förberedelser. Fast nog är det lite hopplöst ändå att det ska vara så definitivt, spelar ingen roll hur mycket jag saknar henne för jag får aldrig tillbaka min kloka, fina flicka :cry:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja och det liksom bara ramlade över mig, helt plötlisgt. allt bara blev svart och jobbigt och tungt. så tomt utan honom..
evigt liv på ens djur hade varit bra..iaf så de kan leva lika länge som en själv..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nej men fy vad jobbigt med saknaden!

Jag var och provade hästen idag, det gick fantastiskt bra och på söndag bär det av igen! Jag har inte tappat så mycket med tanke på att jag inte ridit på väldigt länge, hästen var hur kul som helst att rida och jag gillar att få sitta och trixa lite:D

Nu känner jag som en ny människa igen, ridningen betyder så oerhört mycket för mig!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Roligt! Så då blir det mer regelbundet ridande framöver?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jo, jag får rida i princip så mycket jag vill:)

Det ska bli skoj att få lära känna hästen ännu lite mer, men han är riktigt trevlig i grund och botten. Jag gillar ju hästar som kräver lite jobb från ryttaren. Och att han är välutbildad är ett stort plus!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det blir ju strålanda, då! Dax du berättar lite mer om den tror jag ;) Storlek, färg, stam, vad den gjort och såklart biiiiild!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, jag har så jäkla bra koll känner jag:angel:

Den är iallafall 18, ganska liten, jag tror den var kring 162 i manken, brun är han och stammen har jag ingen koll på. Han har tävlat i hoppning upp till 1.20 (tror jag:D), fixar det mesta i dressyren, hann prova lite byten (ofrivilliga sådana:p) igår och lite annat roligt. Bild har jag ingen, det får komma när vi blivit lite mer vänner och jag får med mig en fotograf;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Du får lite bakläxa till nästa gång då ;) Tävlar den något nu för tiden? Och var kommer den ifrån? (Kanske man sett den på nån tävlingsbana)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nej, han har pensionerats från tävlingsbanorna, och han har funnits i Umeå rätt länge.

Haha, jag vet inte ens vad hästen heter på riktigt:angel: Måste man veta sånt?:D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

knapp
idag är ingen bra dag. idag saknar jag dusty så jävla mycket..tårarna bara rinner...
K, jag har dikten på kylskåpet som du skrev till Dust...
Nu finns den på min blogg med...


Åh,...det blev en förbannat jobbig dag...varför ska just han vara borta? :cry:

:cry: Ja det är jobbigt när det blir så här! Men han finns ju här fast vi inte ser honom.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jo, jag får rida i princip så mycket jag vill:)

Det ska bli skoj att få lära känna hästen ännu lite mer, men han är riktigt trevlig i grund och botten. Jag gillar ju hästar som kräver lite jobb från ryttaren. Och att han är välutbildad är ett stort plus!

Vad kul att du fått tag i en pålle att rida, och nästan så mycket du vill. :laugh:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Mm, det har du rätt i! Det har gått så bra så länge nu, även om jag tänkt på honom så har det inte gjort så ont. Också har jag väl kanske inte tillåtet mig att tänka så mycket heller, men igår blev det bara så himla klart att han var borta..och ont. :cry:
Känns bättre idag iaf!

Ses säkert imorrn! :love: Ska rida I imorrn!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Då är det tvåårsdagen av Mysans himlaflytt. Och ungefär vid den här tiden var vi påväg med henne till ATG. Världens snällaste att lasta och köra var hon.. Senare samma dag följde vi med en stallkompis ner till Sundsvall för att hennes häst skulle operera bort en cysta i livmodern. Operationen (som var den 19:e) gick bra, men hästen bröt benet på uppvaket och avlivades direkt. Ingen rolig tid var det :cry: 5 hästar försvann under 4 månaders tid.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

hej vet hur det känns min medryttar häst fick dom ta bort för ca 4 år sedan och jag blir fortfarande hysterisk ledsen vissa peridoer och saknar henne så att det inte finns ord det gör så fruktanssvärt ont i själen :(
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Ridtur nummer två är avklarad och idag tyckte hästskrället att det var dags att testa den där människan som sitter på ryggen... eller han började med att försöka låta bli att släppa upp mig övht:p

Sen hann vi inte mer än över vägen förrän han provade ett bocksprång och en stegring, men människan på ryggen var envis och bara satt kvar.. Vi hade lite problem med att ta oss förbi ett hus (fast det huset har alla hästar jag ridit reagerat på..), sen ute i skogen kom det läskiga rådjur så provade han "vända 180 grader på ett bakben", men se människan var fortfarande lika envis och satt kvar:D
Efter det så var han hur fin som helst och gjorde riktigt fina travökningar, bra galoppfattningar och jag var så nöjd med avbrotten från galopp till trav:love: Vi avslutade med lite lösgörande på en parkering och han var bara så fiiiin!

På onsdag bär det av igen, jag är så glad över att ha en häst att rida som det är lätt att ta sig till utan bil:bump::banana::bump:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Klart man måste testa lite. Om man aldrig provar får man aldrig veta ;)

*kl*
Bollen: det var väl aldrig dig jag såg på Costas i lördags vid lunch?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Härligt ju :bump:

Själv testade jag och rida barbacka igår, det gick faktiskt över förväntan och vi både travade och galopperade med . Hon var toktaggad och detta ska vi absolut göra om fler gånger.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jomenvisst måste det ha varit jag, pappa och jag var dit och fikade och det var nog ganska precis vid lunchtid!! ;)
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 213
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 791
Senast: miumiu
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp