Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja bägge hästarna är i samma stall, så jag tror att det kommer att bli kanon ändå! :)
Så blir väl 2 hästar och totalt 3 dagar i veckan, samt när de vill åka bort och så förstås! :D

Tror att det blir jättebra och W är ju en mysig och välriden grabb, och även I är ju en trevlig pålle. Så det blir ju lite kontrast mot Ravven kan man ju säga. Har aldrig haft en sådan ofostrad häst som honom i stallet förutom P den lilla fjordingen som "åt folk till middag". ;)

Och bäst av allt, du är ju kvar i stallet! :love:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jaa, det är det allra bästa av allt :love: och jag är såå himla glad för det!! :D

Blir spännande att rida W, gick iallfall ganska bra att rida I i tisdags men oj vilken träningsvärk jag har! ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Har aldrig haft en sådan ofostrad häst som honom i stallet

What?! Finns det mer ouppfostrade hästar än Akilles?! :eek:



:D
Nåja, han är nog inte så hemskt som jag får honom att framstå. Men han hittar på hyss med jämna mellanrum för att hålla en på alerten.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Han han åkt nu, Ravve? Hoppas att allt gick bra då, ouppfostrad eller ej. :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja han åkte i onsdags, men jag var inte där. Men jag tror nog att det gick bra, och det är skönt att slippa han! :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jo kisse mår bara bra nu men öronen är inge fina, har börjat att skrumpna ihop och är stela och har delat lite på sig :crazy: men ska in till veterinären på fredag när jag har kommit hem från Tärnaby igen för att se om det är något dom kan göra.

Woohoo snart får jag börja rida igen :bump::banana::bump::banana::bump:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det är jag åxå! :laugh:

Du får vila musklerna lite innan du tar dig ann W, jag har Tiger balsam om du behöver elda på muskulaturen lite! ;) :D

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

KL

Nya bilder på mina guldklimpar!

Nijinsky.jpg

Nijinsky taggar ridtur!:)

Leonie.jpg

Leo.jpg

Vackra Leonie

Lilla+Gullis.jpg

Mattes duktiga flicka!

:)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Och puffar upp tråden lite:D

Har ni börjat tina upp än från alla minusgrader vi haft? Vilken fantastisk vinter det är i år! Jag är blir så glad av all snö man ser nu:D

Och jag ska eventuellt, kanske, om det stämmer bli medryttare på en pålle snart.. men fråga inte ännu vad det är för häst, för jag vet inte:angel: Jag berättar mer när det blir mer klart (och jag pratat med ägaren:p)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Grattis till den ev. medispållen :laugh:

Jo vi är upptinade och jag har börjat att rida igen. Idag så orkade varken jag eller Mammsan engagera oss så det blev bara lite härlig trav och galopp på nästan långa tyglar, härligt det med faktiskt. Hon har ju fått en ny sadel med nu, en gammal Frank Baines dressyr och det känns så mkt bättre att rida i än hennes gamla allround som satt sådär.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ååhh, så gjorde jag ofta med Ville när vi inte kände oss pepp på ridning.. (eller snarare han inte ville jobba och jag inte orkade ta en "diskussion"). Släppte ut tyglarna hellånga och bara travade och galopperade framåt:D

Och jag hade ju en FB på Ville de sista åren, en helt fantastiskt skön sadel:)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Mm ibland måste man ju släppa alla krav o bara vara.

Jo dom är sköna och det är helt fantastiskt att kunna sitta rakt i sadeln och inte som en ostkrok :D Går hur lätt som helst att sitta ner i traven nu ju.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
Vilken fantastisk vinter det är i år! Jag är blir så glad av all snö man ser nu:D

Fnys, nu är det nog med vinter tycker jag. :mad: Nu är jag less på all snö, snörök och minusgrader. Kan väl åtminstone få bli senvinter med ljusa, soliga dagar där solen värmer?!

Jag vet, aldrig är det bra. Eller det skulle vara bra om det blev exakt som jag ville ha det :angel: Dvs vintern får komma tidigare så vi slipper monstermånader som november -09, men också ge efter för våren snabbare. Efter nyår tycker jag egentligen att vintern gjort sitt :D

Kul med medispållen. Hoppa det blir något av med det!

*kl*
Vi har flyttat nu, så det har varit rätt fullt upp. Hästarna flyttade i torsdags, är fortfarande nervöst att lämna dem där. Förklarar varje morgon att jag är tacksam om de väljer att stanna kvar en dag till. Nu har jag fått riktigt bra el i hagarna, men man vet ju aldrig - än har inte stallet blivit "hemma" och "tryggheten" så vore hemskt att komma hem och se två tomma hagar :crazy:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

När ska vi ha bukefika hos dig nu då? ;)
Känns det bra att ha flyttat i övrigt då?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jaa, vi pratade väl om mars tidigare. Så vi får göra en "vem kan när"-lista lite senare när alla börjar ha mer koll på sina respektive scheman!

Lite missöden har vi haft, bland annat en vattenläcka i garaget kvällen innan vi övertog huset (som förvisso går på säljarnas försäkring men ändå påverkar oss i vardagen..) men i det stora hela trivs vi bra - och bättre allt eftersom saker och ting börjar falla på plats. Känns väldigt lyxig att ha hästarna på gården, trots lämna-dem-ensamma-nervositeten!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Kul att höra att det verkar funka hittills! Det bev tomt när ni flyttade. Barret verkade inte riktigt veta vad han skulle tro när han inte hade Akilles som stod på andra sidan boxväggen och lät :)

Vi flyttade ut våra pållar idag. Barret var måttligt road över att ha fått vänta på sin lunch och sen gick jag och bar säcken just utom räckhåll för honom när jag ledde över honom till Super_S stall. Ska bli intressant att se vad han tycker om foderautomaterna :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Stackars Burr tappade ju båda sina grannar. Tror att A hade smäckat sig fint mot väggen första gångerna foderautomaten löst ut :D Så det var ju tur på sätt och vis att vi hann flytta just i rättan tid (för att inte tala om extremt rättan tid med vattenläkaget över M´s box..).

Kommer säkert bli himla bra i stallet när det är klart. Ingen ny hyresgäst som väntar?
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 213
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 800
Senast: miumiu
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp