Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja igår gick det fint! Fast J missuppfattade mig så det blev en tall till boxen istället för gran. Han tyckte det minsann skulle gå bättre, träd som träd :angel: så hoppas Busen gillar tall också. Han verkar då ha sysselsatt sig fint med granen, det var ju bara en liten stump kvar av den!!

Tömkörde igår, det gick nästan lika bra som i djupsnön. Inga påhitt, och han lyssnar mkt bättre nu. Hoppas att det håller i sig, då kanske jag vågar sitta upp snart, iaf på banan när det är någon med!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Gott nytt år till er alla!

Jag funderar på det där fikat:angel:

Hur ser det ut för er övriga?:)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

God fortsättning, alla! Men förhoppningsvis ingen fortsättning alls på det evinnerliga snöandet, det räcker nu!

Barret
: Satt du på Buke innan 02 på natten?! Skämmas på dig, du som skulle brakfesta!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

:D Ja jag såg att pålle hamnat i en tallskog! Han kanske hade sista tömkörningen i färskt minne!? :devil:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja efter nästa helg någon kväll så ska det nog funka för mig.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

God fortsättning, alla! Men förhoppningsvis ingen fortsättning alls på det evinnerliga snöandet, det räcker nu!



Detsamma säger jag, både om en bra fortsättning på det nya året samt att det inte behövs mer snö nu. Jag älskar ju snö väldigt mycket, men t.o.m. för mig så börjar det bli nog nu. Lastmaskinen börjar få träningsvärk av all snöröjning, vi har ju inte direkt en liten "plätt" att skotta här hemmavid.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, jag förstår att den börjar få träningsvärk, det är ju verkligen inte små ytor ni har att skotta!
Men jag såg att A lämnat banan idag, kanske kan den få vara oskottad över helgen så hinner jag tömköra i djupsnön? Så den lille :devil: får jobba av sig lite utan rackartyg!!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

God fortsättning, alla! Men förhoppningsvis ingen fortsättning alls på det evinnerliga snöandet, det räcker nu!

Jag håller med dig! Det får baske mig sluta snöa nu, det är alldeles nog. Jag pulsade mig fram till jobbet, inte en plogbil så långt ögat kunde nå (är de månne lite bakis?) men det var några snälla människor som gått upp ett spår iallafall, liiite hjälp iallafall:D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

@Modett
Med tanke på att vi började redan klockan 18 och jag hann med riktigt mycket (hehe, lyckades till och med få syrrans pojkvän att bjuda på drinkarna... även fast, såhär med facit i hand, jag borde insett att han skulle få mig att prova något konstigt. Kaffeöl... smakar och luktar som soja...) så känns det som att det var en vettig tid att återvända hemåt. Kan ju dock tillägga att jag inte kunde gå och sova förrän vid 6-tiden imorse eftersom ruset inte lagt sig. Jag är sån att håller jag mig inte vaken tills alkoholen börjat gå ur kroppen så blir jag däckad i två dagar efteråt.

Hoppas allihop hade ett trevligt nyårsfirande!

@snö...
Ja, en annan var ju tvungen att få hjälp med att knuffa bilen från stallplan idag. Usla :devil:-la framhjulsdrivna plastsaken vägrade acceptera att det är en lätt sluttning upp mot vägen.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Kl

Gott nytt år och god fortsättning!
(lite sent men ialla fall)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, hittills har mina framhjulsdrivna saker kämpat sig upp - men det var liiite tungt för stackars golfen igår. Och ändå är det knappt en backe upp!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Vars köper ni kraftfoder, lucern?
Räknas det som annons om jag undrar om det finns fler ställen än två som säljer?
Hysterisk... :crazy:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

kl

Har ni frusit ihjäl eller? Här var det då allt tyst.
Klarade ni er bra i kylan som var förra veckan? Jag var då superglad över att jag varken hade nån häst eller hund här uppe i Tärnaby när vi hade 41 minusgrader :crazy: räckte då gott och väl att ena katten beslutade sig för att dra iväg ett par dar men kom som tur var hem igen dock med förfrusna öron.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja man kan ju tro det :angel:

Kylan överlevdes, dock fick hästarna stå inne mer än vanligt och det gillar inte Akilles ben. De blir gärna tjocka av stillastående. Annars så flyttar vi ju snart, 2 veckor kvar nu. Så det är lite fullt upp med förberedelser inför det.

Men du, knäpp katt. Är det kallt hade jag myyyycket hellre hållt mig inne ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag har varit uppe i tornedalen över en vecka nu. Jag har faktiskt fått lukta på hästar flera gånger under veckan, jag har varit ute på min gamla klubb och hållt lektioner förra helgen, men även igår. Det har varit fantastiskt roligt att hjälpa tjejerna och de har varit jättenöjda!

Nu är jag själv mer pepp på att börja rida mer seriöst igen!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

kl

Har ni frusit ihjäl eller? Här var det då allt tyst.
Klarade ni er bra i kylan som var förra veckan? Jag var då superglad över att jag varken hade nån häst eller hund här uppe i Tärnaby när vi hade 41 minusgrader :crazy: räckte då gott och väl att ena katten beslutade sig för att dra iväg ett par dar men kom som tur var hem igen dock med förfrusna öron.

Jo, kylan fixade vi bra, blir ju alltid en massa krångel med tekniska saker här på gården när det blir så här kallt, men vi kom runt det till slut. :laugh:

Men lilla kisse, hur mår öronen nu? Att ge sig ut på luffen när det är 41 minus är ju inte att rekomendera.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

KL

Nån härinne som ska vara med på seriedressyren? :)

Antog du menade den på surf, som var idag?

Jag och Ferro var med. Det gick dock inte så bra inne på banan för Ferro fick syn på dommarbordet och trodde att det lurade sabeltandade tigrar bakom det... :angel: Hur kan en häst som tävlat så mycket fortfarande tycka att dommarbordet är hemskt??? :confused: Han gick i alla fall strålande på framridningen så jag tröstar mig med det. :crazy:

Var det någon annan som var med? Jag tyckte mig inte känna igen någon.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Japp precis den :)

Jag ångrar mig bitter för att jag red fram alldeles på tok för länge me lilla vit. Han blev trött och då blir han som han vart :S :O
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 213
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 804
Senast: miumiu
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp