Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Åren snurrar onekligen snabbare och snabbare. Inte fanken känns det som 10 år sedan alla laddade inför milennieskiftet, alla datorer skulle krascha och jorden gå under?!

Fast nog har mycket hänt på dessa 10 år, ser man bara till hästarna och hästlivet så har tillexempel: Änglahästen hunnit födas och flytta till himlen, jag har hunnit ta examen som hästskötare och jobbat 6 år på ridskola, jag har haft 5 hästar i min ägo eller på foder, ridit in 2 av dem, gått RIK0 med ytterligare en av dem, fått min (hittills) enda avramlingshjärnskakning och minnesförlust av samma häst - som jag senare den hösten (2005) red min senaste dressyrtävling på och vann, varit med om en transportolycka med Änglahästens mamma.. listan kan göras hur lång som helst, så kanske inte konstigt att det gått 10 år ändå?

Vad har ni andra för hästminnen från 2000-talet?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Djupsnö är bra, det sätter sig i benen rätt fort, även på den uthållige. ;) Vi kanske ska vänta en dag eller så till med att skotta banan?

Kicki :laugh:

Ja det hade ju varit kalas, men jag såg att A skottat den igår! Men om han blir för piggelin och odräglig kanske jag kan låna åkern igen? Tror nog jag vill hålla till i djupsnö när jag sitter upp igen iallafall. *mjukt att ramla i*

Vad rolig han är som blir rädd för granen i boxen? Men sen tuggar han på den. Knashäst!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Oj, hästminnnen.
Sommaren -00 tillbringade jag som 13-åring (!) på Ellesta gård hos Annica Westerberg. Fick se otroligt bra ridning och hästar. Fick dessutom låna den perfekta läromästaren under tiden där, han saknar jag än i dag.
Ponnyn somnade in i början, tror det var -01. Älskade Flame somnade in september -03 (stor saknad än i dag) och så min älskade, älskade Dusty. (7 månader utan honom i måndags :cry: ). Ett helt gäng hästar har hunnit bo hos oss under 2000-talet.
Jag pajjade knät -04 och fick ridförbud, på julafton satt jag upp för första gången efter skadan på Dusty, och jag minns den lyckan än idag! :love:

De flesta minnena är trots allt med Dusty, han kom till oss i maj -98 och sedan -99 har han varit helt min. Så mycket man hunnit gjort, så mycket tomhet det finns nu.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag har alla mina viktigaste hästminnen från 2000-talet. Jag började på naturbruksgymnasium och insåg hur kul körning var, jag fick min egna första häst, ramlade av min egna första häst och fick mina första riktiga ridrelaterade skador :D, jag jobbade på hästgård och fick smaka på hur det var att ha ett as till chef... Och sen fick jag mitt Barr, fick lära mig att utbilda en travare, tog hästskötarexamen, upptäckte AR, fick vara med och visa upp mig och hästen på Skokloster slott och så vidare... Är så mycket att jag inte ens kommer ihåg hälften men det har varit ett bra årtionde måste jag säga.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

knapp
Har fått en mojj i julklapp så jag kan föra in filmer från vhs-band till datorn.
Har just grejjat med min och Dustys första tävling :love: roligt. Också vet man att det finns kvar iallafall, min vhs lär ju gå i graven nån gång säkert.

Kom förresten på att jag inte vet om jag visat bildspelet på Dust jag gjorde någon gång i somras? Här är det iaf!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

YouTube säger att "an error occured" :confused: Får väl testa igen senare!

*kl*
Snart dax att klä på sig sumodräkten och bege sig ut till stallet. Jag har sagt det förr och säger det igen, har blivit väldigt kinkig mot kylan på äldre dagar!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nu fungerar den då för mig iallafall! Har lagt upp min och Dustys första tävling på tuben också.

Har just kommit från stallet. Svinhungrig, jättefrusen, med 4 hästar att ta in, så skulle naturligtvis Ravve rymma. Han kröp under stängslet den rackarn, och sprang rätt in i Chickos hage mittemot. Så då stängde jag in han där och tog in de andra, sen fick han komma in. Han vägrade att bli fasttagen naturligtvis. Men då får man sona sitt brott genom att gå in sist!!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

2000 på sensommaren tog vi bort dotterns B-ponny som då var 32 år, ligger begravd här hemma. 2001 köpte vi den C-ponny som vi nu har. 2002 tog jag bort min 23 åriga valack som jag haft i 22 år, ligger även han här på gården. 2004 började vi bygga det nya stallet och röja skog för nya hagar och ny bana.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja det hade ju varit kalas, men jag såg att A skottat den igår! Men om han blir för piggelin och odräglig kanske jag kan låna åkern igen? Tror nog jag vill hålla till i djupsnö när jag sitter upp igen iallafall. *mjukt att ramla i*

Vad rolig han är som blir rädd för granen i boxen? Men sen tuggar han på den. Knashäst!

Ja jag missade att han brummade runt på banan i går kväll när han ändå röjde snö överallt. Var ju både la´gårds och fri från utsläpp i morse så jag hade ingen aning om vad som hänt. :laugh:

Ta du åkern, där blir man snabbt mör! :D

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hihi, jag förstod det!
Huvva så kallt det var idag. Som tur är kom J och hjälpte mig ta in hästarna precis när jag var som mest uppgiven över att Ravve vägrade fångas in. Så då gick det fort att ta in dem!

Vet du förresten vem som har hand om dem på fredag? Jag tror att det är jag som ska mocka åt Y´s hästar, men jag förstår inte om L ska ta in eller om det är jag då också?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nu fungerar den då för mig iallafall! Har lagt upp min och Dustys första tävling på tuben också.

Har just kommit från stallet. Svinhungrig, jättefrusen, med 4 hästar att ta in, så skulle naturligtvis Ravve rymma. Han kröp under stängslet den rackarn, och sprang rätt in i Chickos hage mittemot. Så då stängde jag in han där och tog in de andra, sen fick han komma in. Han vägrade att bli fasttagen naturligtvis. Men då får man sona sitt brott genom att gå in sist!!

Ravvisen har väldigt mycket gemensamt med Emil i Lönneberga faktiskt, kan han sticka näsan i något så gör han det. :D Kanske är dax att spika upp en snickarboa! :devil: Där kan han ju sitta och tälja Dalahästar. :rofl:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det måste ju vara L som ska mocka och ta in W, A och I på fredag. Jag släpper ju ut som vanlig på fredagsmorgon, L skulle ju bara ta Ti, On och Tor. i utbyte mot julskötsel av W. Till helgen är det väl isf. bara intag iom. att L har sin ordinarie utsläppshelg och Y kommer väl hem på söndag/måndag.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja visst borde det ju vara så? Men lappen jag fick av Y stog det vilka dagar L kunde ta, och då är Tors + Fre inte med, och iom att hon släpper ut imorrn så verkar ju det knepigt att hon inte kan mocka?
Jag lär väl märka när jag kommer på fredag, det lär ju bli mot eftermidddagen innan man kan köra bil ändå så. Men hade ju varit skönt om dom var inne! Imorrn ska J hjälpa mig iaf så det går snabbt.

Haha, ja han är väldigt lik Emil den lille lymmeln. Men granen har gått åt iaf! Ska skicka J att såga ner fler imorrn! Hoppas han håller sig lite lugnare nu?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Oj, hästlivet genom 00 talet har varit otroligt härligt på många sätt och vis.

Först har man fått rida och köra otroligt härliga hästar man tagit hand om, nästan så många att man ej kommer ihåg alla. :eek:
Sen att man börja naturbruks och träffade gumman, där vi fick nästan 4 år med varandra, där vi red och tävlade körning.
Jobb i olika stall som givit mycket erfarenheter som man tagit med sig.
Alla hästar (6st) man haft i sina ägor, samt lilla fölis som jag födde upp. :D
Sen får man inte glömma alla människor man lärt känna som hjälpt en bygga upp ett kanon liv.

Men bäst av allt är 5/9-08 då jag fick köpa Pinnen efter många års väntan, det är underbart :love: hon har fått sitt sista hem och kommer få följa mig i många år. Sen får jag inte glömma Jacio som också fått sitt sista hem hos mig. 25 år blir han och still going strong.

Här kommer även två sämre bilder på dem båda.

30115887.jpg
:love:
30115894.jpg
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Har läst lite i tråden då och då, visst är de du som har en unghäst efter Black Coffee?

Vill se lite bilder:p

Har själv en 09 efter honom som jag fött upp själv, bor utanför Vännäs:) Så de är alltid kul att se andra efter honom. Vad de är han lämnar:D

Är de någon annan här inne som kan tipsa om en bra hovslagare i Umeå trakten då min nyss tagit och flyttat:grin: Helst utbildad, någon som har ett bra tips kan PM:a mig!:)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jajjamen, jag är fodervärd till honom. Har lagt upp några bilder iaf, mer lär väl komma senare! Är svårt å fota när man typ tömkör själv :angel: och hagbilder är ju så tråkiga när de har massa kläder på sig. :p
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Aha ja de är ju som svårt när man är själv och i hagen brukar dom ju vara så närgången så då fastnar dom inte på bild:P
Hur är han i tempramentet? Min är som en filbunke:)

DSC02185.JPG

En riktig liten gobit i sommar!

DSC02704.JPG

För dagen inte alltför snygg;) Men hon lär väl växa till sig:) Hon har ialla fall ett super temprament!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja, han skulle vara som en filbunke, men det var han bara första dagarna, sen har det varit mycket mer action från den killen. Han är dock snäll och vill gosa ibland, men hans dåliga sidor är jobbiga!!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hoppas att det flöt på bra i em.? Skickar ett pm. om vi ska ta "Emil" i morgon.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Önskar alla i tråden ett gott slut på det gamla året och ett Gott Nytt År! :laugh:

Kicki :laugh:
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 213
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 811
Senast: miumiu
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp