Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

De är av märket Red Fox, inköpta på Lantmanna för kanske 5 år sedan (:o vad tiden går!) och var inte så hutlöst dyra, kanske 7-800. Fotdelen är av typ gummi och skaftet mjukt, kanske 40 cm höga. Uttagbart innerfoder, najs om man vill torka dem snabbt. Ganska smidiga i fotstorleken, vilket ju är bra när man ska ha stidbyglar :laugh:

Försökte Googla efter en bild men hittade inget som såg ut som dem. Modellen har väl kanske försvunnit från marknaden.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det lät faktiskt bättre för mig också att vänta till efter jul!! Är så mycket man ska hinna med nu innan och nu när jag fick chansen att jobba i helgen ville jag inte riktigt säga nej heller. Kanske är lättare att hitta en dag som passar efter jul också när det lugnat ner sig lite för alla!!

Tror åxå att det blir bättre efter jul, det kör i hop sig lite här på farmen, som vanligt. ;) Så att det hade blivit snärjigt med det jag vet i dag att hinna ha fika i morgonkväll.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Oj vad jag är inaktiv... :o

Här kommer i alla fall senaste nytt från mig och Ferro! :bump: Vi har spökat ut oss idag och varit med på maskeradhoppning! Och gissa vilka som vann pris för bästa kostym? :angel:

193.jpg


190.jpg


252.jpg



Man kan ju inte klaga på hans ambition i alla fall :angel:
220.jpg
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha min lilla vita tyckte ni va läskiga :O
Synd ni fick några stopp.
Det var lite kul att det bara var dressyrmänniskor med.
Fö tror det var första gången jag såg din häst live igår. Han va hel snygg!

KL

Här kommer några bilder på oss, tvärr var vi tråkiga och utan utklädnad. Fast dom som såg/hörde oss när vi hoppade fick nog ett gott litet fniss. Han tycker det är såååå kul att hoppa ju :)

30065197.jpg


30065186.jpg


30065190.jpg
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Wooh, fräna ni var då :D

Jaxon: Kul att se lite hoppebilder från er också!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Du sku ba veta hur sjukligt nervig jag var :O haha
Guud jag är verkligen ingen hoppryttare :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha! Tack! :D

Jaså, det var du på den som skenade runt hela banan. :rofl: Allt man hörde var PROOOOOOOOOOOOOOOOO!!! :rofl: Haha! Men ni kom ju runt helskinnade! :banana:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha jaa precis det var vi hahah!
Allt utom dressyrgalopp är sken så jo det var sken, spec mot hindren, mellan brukar det gå rätt ok.
Du hörde inte mina ynkliga "hjälp" rop åxå nån gång? haha

Han tycker det är så galet kul att hoppa :O Men vi gör det alldeles för sällan tvr :/ Hoppas på att komma med i nån träningsgrupp till nästa termin. Hoppas även på att hitta mig en hoppsadel för det är inte alltid så superkul å hoppa i dressyrsadeln..
Han är ju så sjukt kvick i benen min lilla vita , blev förvånad över rivningen, men ryttarfel och trött häst skyller jag på ^^
 
Senast ändrad:
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

kl

Har alla gått och dött eller? Vaaart är allt folk? Eller har ni så fullt upp med julstressen? ;P
 
Senast ändrad:
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

knapp
Idag har min Mami följt mig till stallet, hon ville prova och tömköra Ravve och se om hon klarade av det utan att få ont (hon har en wiplash och nått strul i en arm).
Det gick ganska bra, förutom att han tjaffsade en del och tillslut stack mot stallet. Men tji fick han när mamma fick stopp på honom på vägen, han började backa och låg helt plötsligt nere i diket. Där låg han ett tag innan han frustade till och klev upp. Sen var han ganska spak och blev riktigt fin på slutet.
Kul med sällskap!!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Stackars M gjorde också en vurpa, dock inte igår utan i måndags och inte i ett dike utan på banan. Förrädiska undersnöiska isfläckar! Tömkörde igen igår, och då var han jättefin! Och A tömkörs ju flera gånger i veckan, tycker att det är en väldigt bra motionsform.

*kl*
Då vare snart jul! Drar hem till Pite i eftermiddag/kväll, så skulle tro att det blir datortorka några dagar.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja det kommer bli mycket tömkörning nu innan jag vågar mig upp igen tror jag. Och inte ridning utan någon på backen. Han ska lyssna på mig först, något han INTE gör särskilt bra nu. När det fungerar från marken vågar jag nog sitta upp igen!

GOD JUL!!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
God Jul allihop! Hoppas ni får trevligt med massa fina presenter, god mat och trevligt sällskap!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

GOD JUL på er! :laugh: Har just kommit in från stallet och la´går´n och sitter nu här med en massa färg i håret. Man vill ju vara presentabel när tomten dyker upp! :D

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

God jul önskar jag, Fjant och liten gul!


(premiärtur efter konvalecensen, nu får han äntligen börja sättas igång, kan man få en bättre julklapp? :love: )
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Åh vad härligt med ett juligt kort.

God fortsättning på er alla och hoppas att ni har haft en bra jul.

Har ju bott i Tärnaby nu men kommer hem igen i februari typ förutom min lilla julsemester här nere nu i en vecka, åker upp igen den 1 januari.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

knapp

2 bilder på Ravve! Mamma knäppte några fler men, de blev inte så bra. Ursch, man ska inte ta bilder på vintern, iaf inte med ryttare :angel:

p1070591_66281371.jpg


ravvehuvudurklippt_66281266.jpg
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, vad är det där för fjuttsnö?! :D Kul att se lite bilder.

Longerade A på banan idag efter några dagars vila när jag varit i Piteå, herrejävlar vad snö det kommit!! Det nådde nästan hela vägen till magen, tur man har en långbent häst. Och skönt att det är pudrig snö åtminstone, annars hade det väl knappast gått att röra sig.
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 213
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 815
Senast: miumiu
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp