Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Just det, jag ska väl presentera det senaste tillskottet i de norr- och västerbottniska Bukehästarnas skara. Mihloo kom ju i lördags, så nu har jag två arma stackare att hinna med.

Han har stått här hos fodervärd tidigare och gått tillsammans med Akilles när A just flyttat hit samt på bete i somras:

dsc07521_47319902.jpg


Sedan augusti har han varit hos fodervärdar i Östersundstrakten, men nu blir han Umeåbo permanent. Han är en oldie född 1991, arab e: Kismet ox.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Nu suger det i fikatarmen här!:D
Ska vi ta nån dag nu i veckan eller? Jag är ledig hela veckan eftersom jag jobbar i helgen, så för mig spelar det egentligen ingen roll vilken dag det blir:)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag jobbar kväll i veckan, utom torsdag men då slutar jag 19, eventuellt senare...
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Aha, jag visste inte att du hade en till! Hur länge har du haft honom? Vad mysigt för er sen med pållarna hemma på gården! :love:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

ja men just det. glömde att akilles också stog där. kanske inte så konstigt för det var ju inte länge vi var där samtidigt :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

En vecka ;) Ja det ska bli mysigt, får hoppas att de trivs.

*kl*
Var med Akilles till Hippo för första gången idag. Han skötte sig riktigt bra, om än det var vääääldigt många intryck. En film alldeles från slutet av passet, han börjar vara rätt trött och det syns på bakkärran. Förutom att han har dundervinterpäls så blev han nog rätt matt av allt runt omkring också. Fast ork att gapa och skrika efter stallkompisen, det hade han då.

http://www.youtube.com/watch?v=-vUO3-K2mvY
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vad kul att du fått hem pållen, de kommer säkert att stortrivas sedan i sitt nya hem! :laugh:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Med lite tur så står sig vädret som nu kommit smygande. Lite småsnöande i fredags och några flingor i dag, samt minus! :laugh: Skulle enligt SMHI bli riktigt kallt, vilket jsg hoppas stämmer. Hoppas även att det kommer att vräka ner snö i veckan. :love:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

När är fikat inplanerat? Jag som inte har någon aning om var vi ska vara vill gärna veta var det är tänkt också.. :p

Ja vad tycks om tidpunkt? "Bollisen" jobbar ju kväll, så vad sägs om nästa måndag? Fixar alla det?

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

För min del spelar det ingen större roll, jag är helt ledig fram till 18e januari :p Nästa måndag, är det imorgon eller måndag nästa vecka? :p
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Får man haka på er och julfika? :bump:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

SuperS! Har ni fortfarande avspärrat förbi er? Blir galen på rid-och-vänd med araben, han han uppenbarligen fått göra lite som han vill hos fodervärdarna och är tillbaka i sitt gamla taktande. Blir banne mig sjösjuk :mad: Vill ha en liten runda att skritta ut, inte bara de - minst - 45 minuter långa alternativen..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nästa måndag sitter jag på bussen på väg hemåt.. söndag kväll kanske? jag jobbar till 16, sen är jag ledig.

Ja då blir det ju svårt för dig, men vi kan köra på söndag, inga problem. Kan du isf. pm:a Safira? Jag ska kolla med Javan.

Kicki :laugh:
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 213
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 827
Senast: miumiu
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp