Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Min bil är likadan! Den fryser helt ihop, även utan regn så fort det blir minusgrader. Snacka om att det kan bli panik när man ska till stallet på morgonen och glömt sätta på kupévärmaren!! Nu måste jag komma ihåg att göra det varje dag...skönt vore det med garage!!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ååh, kolla där! Härlig, blank päls verkar hon ha. Och stor verkar hon vara, fast du är ju å andra sidan inte så lång ;) Trivs ni bra ihop såhär långt?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Har vädergudarna hört dina böner? Det blev ju iallafall minus. ;) Men snön, vars är den? Hovis kommer ju på torsdag, sen kan det få snöa hur mycket som helst!!!

Jag har megaont i rygg idag, vet inte vad jag har gjort. Stod och fixade i mitt skåp och sen small det bara till. Kunde knappt gå upp med höpåsarna till hagen och sopa stallgången protesterade ryggen kraftigt mot...får se om jag kan jobba idag.

Imorgon är det "A" som har Ravve, hoppas allt går bra!!

Det lät ju inte så kul :( Hoppas att det känns bättre i dag!? Annars kan jag ju skicka dig till grannen så kan han dra dig rätt igen!?

Ska nog gå bra, han hinner ju in innan hon kommer. Tur att pållis är lugn för det är småslirigt nu på isbarken. Men han gör rätt bra vägval själv och stressar ju inte, vilket ju är bra. :laugh:

Ja de lyssnar ett kort tag iaf. lär tyvärr inte hålla i sig längre än till fredag högst! :(

Kicki :laugh:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag såg den i Vännäs i morse när jag passerade där med tåget..

Känns orättvist att det finns snö i Ske-å och Vännäs.....men inte här!! :cry: Ska komma nederbörd till helgen men verkar som om det är plusgrader då igen....:mad:

Har börjat gå i pistmaskinstankar igen. :D Men föga miljövänligt och "hyfsat" dyrt i inköp. ;)

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Saru att nya hästaffärn öppnar på torsdag? Skulle behöva ett vintertäcke till Mihloo som förhoppningsvis kommer på lördag.. Funderar över om jag ska beställa eller köpa lokalt. Är ju svag för att fynda över nätet, dock..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jajjamen den ska öppna imorgon!! Spännande, funderar på om man ska åka dit en sväng trots att man egentligen inget ska ha.. ;) brukar ju vara svårt att gå ut från en hästaffär utan att ha handlat något!! :angel:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Idag är det lite bättre, den känns stel och jag vågar inte vara "rörlig", men det hugger inte hela tiden som igår. Sov på mammas värme-vetekudde inatt och tog voltaren, det gjorde nog susen!! Förstår inte vad det kom ifrån, bara helt plötsligt! :crazy: bara det går över så jag kan få rida till helgen när C kommer! Längtar ju efter att få prova pålle!!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Skickade iväg en beställning via nätet trots allt. Såg inget täcke som verkade intressant på Horzes hemsida..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag var tvungen att ta i så att den där gummilisten som går runt dörren lossnade på nedersta sidan av dörren! *SUCK* Så nu måste jag ordna det också. Älskade utgifter kommer alltid precis innan jul för mig. Som att det inte räcker med två hundar som har härliga vet.besök framöver också :grin:

Men bilen rullar iallafall. Jag ska vara glad för det. Min förra bil "dog" ungefär hela tiden och stog mestadels på verkstan :mad:

--

Idag ska jag rida igen! Wie! Va länge sen nu, 1,5 vecka sen! :D Ut i kylan och mörkret.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, ja. simhud mellan tårna är verkligen rätt utryckt! Skulle ha behövt ordentligt med simhud idag när jag va ute i skogen med hundarna och kliver ner i ett djupt j**la hål och får vatten upp till knät! Något less måste jag säga då jag juust va på väg att vända hem när det hände :cool:

Men nu är det ju minusgrader iallafall! (Jättekul när det regnar på kvällen och fryser till på natten. Det går ju inte komma in i biljäveln på morgonen! Jag är något bitter eftersom jag har fått slita som ett djur för att ta mig in i bilen idag.. :devil: :angel: )

Edit: Kan tillägga att vattnet i hålet i skogen INTE va särskilt varmt! :p

Tur att man har krypavstånd till jobbet, samt att den aldrig är låst. :laugh:

Som det har varit senaste tiden så har man ju haft ett klart behov av en vadderad dykardräkt vissa dagar. Du hade ju helt klart haft nytta av en sådan på dina skogspromenader. :D

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja värme är aldrig fel, får man lite lagom vila åxå så brukar det ju för det mesta lösa sig. Vore ju trist om du inte skulle kunna kravla dig upp på pållen. :(

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag skulle också vilja ha krypavstånd till det jag behöver ta mig till :p Och dykerdräkten skulle inte sitta helt fel faktiskt! :D

Det blev ingen ridning för mig idag som planerat. Jag fick nöja mig med en promenad med pållen. Blev på alldeles för dåligt humör när en av medryttarhästens hagkompisar sprängde hagen och vägrade bli infångad! :grin: Riktig tjurskalle. Fick man väl tag i honom så började han bara bogsera framåt och på isen har man ju inte mycket att säga till om så jag fick släppa och börja om.. 4 gånger.. Och dessutom var jag tvungen att göra en provosorisk (?) "grind" till hagen också. I mörkret. I kylan.

Det är inte min vecka den här veckan! :angel:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*delvis kl*

Det blev inte mycket till ridning för mig heller. Ridbanan var mer i stil av en knölig hockeyrink. Var det inte stooora, isiga sjöar så var det åtminstone en 2-3 mm tjock och stenhård isskorpa överallt. Så skritta och göra lite halter var allt som gick att göra, en fläkning eller "omkull-gåning" var bara ett sprätt eller skutt bort, trots broddar.

På sätt och vis har jag ju accepterat att det är viloläge som gäller den här årstiden, men blir så frustrerad när det ska vara rent överj*kligt omöjligt att göra någonting! Hade tänkt tömköra idag, får väl se hur bra det går för mig (som inte har några broddar alls) att strutta runt efter A. :mad:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag kände på samma sätt när jag såg volten. Och jag som ville prova min nya sadel lite mer. Fast kanske lika bra att det inte går :p. Skulle väl sluta med att jag hängde under hästens mage, helt lealös av förkylningen. Men det skulle säkert vara underhållande för den som råkade se på :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Helt crazy att det kan bli så isigt. Men visst, envisas det med att vräka ner regn hela måndagen och sen smälla till med minusgrader - så då går det väl. Kanske blir en promenad för oss ikväll, men det är ju lika halkigt var man än beger sig så jag får nog fundera lite till.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vi kanske ska hyra ut volten till Disney on Ice? :D

Jag hoppas på att Emma kanske kan hjälpa mig med Barret. Jag är inte i toppskick efter gårdagens bråk med broddarna :). Känns som man har skallen full av sockervadd :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jamen vad kul, vi kan ta fikat här hos mig så kan vi ju kolla på nya pållen samtidigt, :laugh: Ska vi ta någon kväll efter Lucia? Förslag....

Ja regnhe......et gör mig tokig.....mer tokig än vanligt ;), finns ju ingen hejd på eländet! :mad: Nu vill jag ha minst minus 20 OCH en rejäl snöstorm som kompensation för den simhud jag har börjat att utveckla mellan tårna! :D

Kicki :laugh:

Jag tyckte jag kunde känna doften av fika:D

Jag är på, bara jag får ragga skjuts med någon?:angel:

Vilken kväll som helst bara det inte är en tisdag (jobbar då..)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men det positiva är att du fick i dem ;) Det behövs nu, ska gudarna veta.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Du bor väl inte så långt från mig va?! :) Du får åka med mig, bara jag inte jobbar kväll!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jupp. Man vill ju inte att gamlingen ska få lårbensfraktur och behöva gå med rullator :D
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 213
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 832
Senast: miumiu
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp