Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

knapp
wii, nu har jag träffat en mycket trött stor svart mysig pålle!! Blir nog bra det här..

..men vad konstigt det kändes att köra den välbekanta vägen, gå den välbekanta vägen till hagen, vara i stallet utan att gå till "min" box. Kändes väldigt mysko att det inte var min Dutt som stod där, det var ju han jag var påväg till?!...knepig känsla, och många känslor som slog runt i kroppen. Väldigt jobbigt samtidigt som det är så otrolgit skönt att vara "hemma" igen! :love:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja, han är ju så otroligt rädd att bli fasthållen i bakbenen, hur underligt det än låter.. :crazy: För att ta på benen osv är inga problem, inte heller att lyfta dem, utan det är när man vill hålla upp benet längre än 3 sekunder som han blir spänd som en fiol och vitögat lyser. Stackarn. :cry:


Men nu så kommer hovis i morgon kl halv 5. Hoppas det går vägen den här gången! :bump:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ååh, så nu är han äntligen här :laugh: Låt det ta lite tid, själv kände jag mig länge som en svikare mot My om jag tyckte om andra hästar - men så tror jag inte att de ser det. Du kommer nog må bra av att komma in i rutinerna igen. Visst, jag jämför fortfarande My och Akilles rätt ofta även om de är två helt olika individer, men det är kanske inte så konstigt när någon har haft så stor plats i ens hjärta.

Nu ser vi fram emot lite bilder på trötta, svarta pållen! Akilles var rätt mör också, minns ett försiktigt litet huvud med bläs som kikade ut ur lastbilen och sen smööög han ner för rampen och in i stallet. Inte så kaxig då minsann, efter att ha åkt 100 mil och flyttat hemifrån! Annat är det nu för tiden ;)

*kl*
Akilles fick skutta lite på ridbanan igår, kul :bump: Alltid roligt att se när någon annan rider, han är så snygg. Det var ju ett tag sedan han hoppade, och underlaget är inte det bästa, så de rullade över ett litet räcke på kanske 60-70 cm när det var som högst och med bom innan. Han tycker det är såå kul och är så himla ärlig på hinder. Han kommer lite stort ibland, han kommer lite nära ibland, men kravlar sig över ändå.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

knapp
wii, nu har jag träffat en mycket trött stor svart mysig pålle!! Blir nog bra det här..

..men vad konstigt det kändes att köra den välbekanta vägen, gå den välbekanta vägen till hagen, vara i stallet utan att gå till "min" box. Kändes väldigt mysko att det inte var min Dutt som stod där, det var ju han jag var påväg till?!...knepig känsla, och många känslor som slog runt i kroppen. Väldigt jobbigt samtidigt som det är så otrolgit skönt att vara "hemma" igen! :love:


Och det är otroligt skönt att du är "hemma" igen! :banana: :love: Har ju inte sett dig sedan i somras.

Nu på morgonen var pålle lite spänd inför det nya på väg till hagen, men han verkar lugn och sansad så det var inga problem alls. Han var väldigt spånig så han hade nog sovit gott! ;)

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

känns väldigt kluvet inför vaccinationen av pålle, jag vet inte hur jag kommer reagera. jag drömmer fortfarande mardrömmar ibland om när dusty fick sprutan och sen föll. Det är samma veterinär som ska vaccinera nu och jag är rädd att ajg kommer få flashbacks! :crazy:


Det fixar sig, jag finns ju i krokarna så om du ringer mig så kommer jag skuttandes när Lars anländer. :laugh:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tack tack söta rara du!! Det ska jag göra!
Som sagt himla härligt att vara "hemma" igen, jag fick nästan tårar i ögonen när du kramade om mig! :love:

Träffade Ylva och Linah idag också och de 2 vovvarna. :)

Skönt att allt gick bra imorse!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag önskar jag hade haft en så bra relation med stallägaren som du och Emma verkar ha där jag stod inhyrd tidigare... :S
Eller eg i alla stall jag stått har det väl varit lite si och så.. skönt att man har eget nu :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Du måste komma förbi och se på pålle sen :) och hämta dina lindor!! tror jag ska hem till pappa nästa helg eller så kommer han upp så om du påminner mig kan jag be han ta med dom!:)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det finns verkligen underbara stallägare (som där jag står nu) och rena j*vla idi*ter (som i förra stallet). Ska bli intressant att se vad man själv uppfattas som, nu när jag får eget stall :angel:

Men tycker inte att det ska vara så svårt, från något av hållen. Klart personkemin kan vara helt fel, men annars: sköter man bara sina åtaganden, sätter hästarna i främsta rummet och tar diskussioner face-to-face istället för att skriva sura lappar och snacka bakom ryggen så borde det inte vara några problem.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag önskar jag hade haft en så bra relation med stallägaren som du och Emma verkar ha där jag stod inhyrd tidigare... :S
Eller eg i alla stall jag stått har det väl varit lite si och så.. skönt att man har eget nu :D

Ja det är guld värt med folk som man trivs med! :laugh: Emma är en av mina bästa hyresgäster genom tiderna, trivs så bra med henne! Och detta tillsammans med en kompis till mig som har haft sin häst här, tyvärr så var hon tvungen att flytta då de tog över hennes föräldragård i helt motsatt riktning av stan och det blev sååååå lång att köra hit. Hon kämpade på i ett år innan hon fick ge upp och leta en anna stallplats, vilket var tråkigt. :(

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Oj vad fort tiden går, redan ett halvår....

Du hittar nog lätt, följ bara skogsvägen så syns det var det är grävt.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Knapplånar mig själv.....

Vad tror ni om ett "jul/lucia-fika"? Några förslag på dag?

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Smyger in här lite... Jag tänkte att det här kanske är den bästa tråden att få tag i hästmänniskor från Umeå trakten :)

Är det nån som vet nått om den nya ridsportaffären som ska öppna i umeå? Den ska tydligen öppna i början av december men vars?? Nån?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

3e december öppnar Horze. Formvägen 8C tror jag adressen är och jag tror att det är där rusta, jysk, och onoff ligger. Men jag är inte helt säker. Ser ut som så på bilderna iaf!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det verkar vara få eller ingen som vet något om denna affär, annat än att den ska öppna och omkring när.. Så det blir spännande att se!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Åh va kul! Jag fattar inte varför det inte har varit mer prat om det här??
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 213
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
38
· Visningar
1 835
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp