Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

För min del spelar det ingen större roll, jag är helt ledig fram till 18e januari :p Nästa måndag, är det imorgon eller måndag nästa vecka? :p

Vad bra, :laugh: då funkar det för dig även på söndagkväll?

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja söndagkväll ska funka finfint! :) Blir en riktigt mysig dag,s ka gå på bio och se Disneys En julsaga på dagen också :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Kanske. Storasyster från Fagersta är på besök i helgen så jag får se när hon beger sig vidare i sitt Norrlandsbesök =)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja söndagkväll ska funka finfint! :) Blir en riktigt mysig dag,s ka gå på bio och se Disneys En julsaga på dagen också :D

Jag måste visst ta tillbaka det där, jag jobbar övertid på söndag. 12-19.30. Så beroende på hur sent vi ska fika så kan jag kanske..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men Bollen då :mad: Fortfarande inga bilder på nyen, och uppdatering vill vi också ha!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Håller med, bilder vill vi se!

KL

Fy bubblan -28, tidigare var det ju "bara -24.
Det blev en kort dag för hästarna i hagen, ut två timmar senare än vanligt (vid 9 fick dom komma ut) och in redan vid 16.30.
Jag vill ju riiiiiida!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Åh, å jag som önskat -30 och 2 meter snö, jag kanske måste flytta in hos dig!! ;)

Det ska komma några bilder iaf, mamma knäppte när vi var ut i skogen, dom är inte vackra direkt dock.

Och sen finns det inte så mycket att uppdatera, pålle är knasig och det kommer dröja innan jag kan bege mig ut i skogen på honom själv utan mamma. Han var inte särskilt snäll.
Så resten av veckan blir det longering/tömkörning iallafall. Han har megamkt energi så jag måste få honom att springa av sig lite. Sen får vi se om det blir någon ridning!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, välkommen in i unghästvärlden ;) En liten tröst är att de hipsvips och utan att man alltid förstår hur fattar allt och sköter sig som änglar. Och Änglahästen var ett klassiskt exempel på det, när jag precis började rida in henne och tränade longering så var hon mer vild än tam, trodde jag skulle skänka bort henne. Sen en dag, från ingenting så var hon sååå snäll och lyssnade på varje kommando.

Akilles har ju haft sina idéer, och har det väl fortfarande ibland. Men han har vettet att byta ut dem allt eftersom :D Pigg har han alltid varit och kommer nog alltid att vara, men *pepparpeppar* han har inte försökt bocka med mig i sadeln på över 1,5 år och inte med någon annan heller på över 1 år.

Men du gör klokt i att ta det lugnt och ta mamma med dig. Jag skyndar alltid långsamt med ungisar. Och din har ju nyss kommit, så han behöver säkert lite tid att bli trygg också. Just precis i den frågan var Akilles nog tvärt om, han var så snäll och timid den första tiden (efter att ha flyttat 100 mil från mamma och syskonen, who can blame him?) men har kaxat på sig sedan dess.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det är bara du flyttar hit, tidigare imorse vare -31... nu vågar jag itne kika :S
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det är för kallt, hujja. Har defintivt blivit känsligare med åren, förr red jag fastän det var -25 eller kallare, nu vill jag knappt rida i -15 :angel: Längtar efter -2 till -5, sol och vindstilla :love:

Men i övrigt kan man då inte klaga på vädret nu, är så fint ute med solen och snön. Och hästarna har bra täcken så de lider inte heller någon nöd.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag var likadan förut, och då använde jag inte ens täckisar eller så :O hur fasiken överlevde man?!
Nu har jag en helt underbar ridoverall, ska försöka parvla mig ut idag med iaf ena, tanken va ju att va me på julklappshoppningen på surf imorrn å då äre nog bra att ha ridit dagen innan, han lär vara piggelin ändå :O
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, ja jag har ingen overall men täckisar och skoterdojjor med tjocksockar i är ett måste! För att inte tala om huva under hjälmen och öronvärmare på det. Riktigt bra vantar är svåra, men fick ett par Jacson av sambon för ett par år sedan som funkar någorlunda. Man känner sig som en oformlig klump på hästen.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag måste visst ta tillbaka det där, jag jobbar övertid på söndag. 12-19.30. Så beroende på hur sent vi ska fika så kan jag kanske..

Om det funkar för alla andra så kan vi ta efter halv åtta, inga problem för mig. Annars kan vi ju spara till efter Jul åxå om det blir svårt för flera att få ihop det.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jaa, jag tror att jag måste spara till efter jul, tror nämligen att det blev julklappsbytande på söndag kväll, och det vill jag ju inte missa :angel: sen skulle mamma ha bilen också, hennes har pajjat såhär lagomt till jul :mad:

Kommer ut på kvällskvisten idag, så du vet :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, tack tack ;) Ja det är väldigt skönt att ha mamma med, hon har ju mer vana än jag också från unghästar då jag var så liten när vi hade våran, och den andra jag varit med om är också väldigt väldigt länge sen.

Skoterdojjor lät faktiskt som ett skönt tips, jag älskar kylan men fryser om fötterna. Kanske man ska införskaffa sig ett par såna, vad har du för några? :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag tycker att det kan vara en bra idé att spara det till efter jul, jag insåg att jag har ett oerhört pressat schema de närmaste dagarna innan jag åker hem.

Jag kommer tillbaka till stan den 30/12 och har bil i stan till den 7/1 då jag åker norrut igen. Så nångång däremellan? Gärna under veckan eftersom jag jobbar helgen.. Men funkar det inte för er andra så får jag hoppa fikat:)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det lät faktiskt bättre för mig också att vänta till efter jul!! Är så mycket man ska hinna med nu innan och nu när jag fick chansen att jobba i helgen ville jag inte riktigt säga nej heller. Kanske är lättare att hitta en dag som passar efter jul också när det lugnat ner sig lite för alla!!
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 213
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 815
Senast: miumiu
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp