Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, ja det var ju precis innan snön kom! :angel:
Tyvärr glömde jag kameran idag, men ni skulle ha sett mitt snömonster. Jag tror aldrig han har sett så mycket snö nån gång! Vart helt till sig, doppade hela jäkla skallen i snön och sen rullade han njutningsfullt!!

Hade utsläppet idag och det var inga plogade vägar direkt. Fick parkera bilen efter vägen och gå en bit till stallet, skotta mig in, och sen pulsa ut med hästarna. Som tur är hade jag mamma till hjälp så det gick lite snabbare. Lyckades sträcka mig i baksidan av låret också av någon konstig annledning.
Min bil är typ helt insnöad, haha!
Men så mysigt det är!! Och som sagt, tur den är så lätt snön..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Välkommen hem. Dina pållar har varit lite smått olydiga men de är söta ändå :). Hann dock inte ge någon av gamlingarna någon motion under helgen :(. Faster var på besök så då var man ju tvungen att vara social, något jag inte fått mkt träning på att vara :D.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Har svårt att minnas en december som dels varit så kall, men framförallt varit så snörik. Man undrar ju hur det ska se ut innan februari är över..? Ja översnöade bilar/parkering har man ju haft :eek: Ena bilen stod kvar här under helgen och såg ut som en igloo, och den andra parkeringen hade kanske 70 cm snö som snöskottargubben vägrade ta bort - så det var bara till att kräla runt där och sparka snö åt sidorna för att kunna köra in bilen.

Pudersnön får gärna ligga ett par dagar så man kan träna lite i den, men sen vore det skönt som snön kunde sätta sig lite mer på banan. Vi har fortfarande något underhalt på sina fläckar..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja, gissningsvis EN av dem har varit olydig :cool: Den andre stackarn skyller jag inget på. Men får verkligen hoppas att den här haglösningen blir bättre!

*kl*
SuperS_: löste det sig med skon? Var förbi er när jag var klar, men då var det tömt i stallet så utgick ifrån att du fixade det.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja nu kan man inte klaga på att det är för lite snö iaf.! :rofl: Är stressigt att hålla efter den och samtidigt hinna allt annat, så nu räcker det med snö även för en snöälskare som mig. :D

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Har svårt att minnas en december som dels varit så kall, men framförallt varit så snörik.

Vintern 85-86 var i klass med detta i december, och betydligt mer snö faktiskt. Huset jag då bodde hade så enormt stora snöhögar på gården att sikten var skymd från vissa fönster på andra våningen. :D

Vintern -98-99 var däremot superkall i januari, pendlade kring 35-43 minusgrader under en dryg veckas tid. Att man minns sånt här.....betyder det att man är gammal...? ;)

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, ja vintern 85-86 har jag lite svårt att minnas eftersom jag var en 2-3 år eller något sådant :angel: men minns iallafall vintrarna som mycket kallare (och snöigare) förr än vad de varit under 2000-talet.

Nyårsafton 1999 var en klassisk -30gradare då man fick vara rädd för köldskador och fastfrusna nylonstrumpbyxor under raketskjutandet, men därefter har det varit mestadels fjesvintrar.

Förvisso så är ju samtliga minnen av 90-talets vintrar från norrbotten, här nere i söder så måste jag säga att det generellt är både mindre snö och mindre kallt :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Höhö, vintern 98-99 hade vi som kallast -53 grader:D

I övrigt så är jag glad över att snön äntligen kommit för att stanna!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Uuuuh, det är way too cold for me! -30 kan jag hantera nån dag per år, men inte ens det är inte speciellt kul när man har häst. Vattnet fryser, och man kan knappt rida pga alla kläder man måste ta på sig för att inte frysa ihjäl.. Bilen vill inte starta när man ska hem från stallet. För att inte tala om hur hundarna fryser, hoppar på tre ben för all skona tassarna och tittar olyckligt på en.

Hade jag varit djurlös hade nog inte kallgrader spelat nån större roll, kanske!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Min vovve hoppar på tre ben redan nu. Hon ser så himla söt ut när det blir kallt om tassarna! Men huvva när det blir ännu kallare för dem, då önskar man dem raggsockor också!

-KL-
Tömkörde Ravve i djupsnön igår. Så fin har han inte varit hittills, det var jätteroligt! Han lyssnade hyffsat, hittade inte på några dumheter, och var mer i form än vad han varit tidigare (då det varit stjärnkikare). Så det kändes roligt!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag bangade på att tömköra M igår eftersom jag själv inte orkade plumsa runt med snö upp till halva låren :angel: Ursäktade mig även med att jag ridit Akilles i en timma och klockan var närmare 21, mycket legitima skäl tycker jag!

Vad kul att du börjar hitta lite knappar! Det hänger säkert också ihop med att han börjar känna sig mer hemma i Umeå, och hemma med dig. Kan säga att Akilles form var iiiinte snygg igår, vi red i djupsnö på en äng och så mycket snö har han nog aldrig plumsat i. Skritten gick fint, men han hade fullt sjå med att hålla balansen med mig på ryggen i traven :D Väldigt höga knälyft och antingen giraffhals eller überlåg form, allt under pust-och-frust.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha jag har inte suttit vid datorn på flera dagar, julen tog kål på mig :rofl: Det gick bra med skon! Nu är han barfota så jag hoppas hovis kan komma snart så jag kan rida..

Tänkte bara visa alla vad min mamma fick i julklapp:

december-2009-073_65973960.jpg

december-2009-022_66458421.jpg


33 år och still going strong! :rofl:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Åååh :love: Vill också ha! Behöver den lilla stackarn snorkel nu i snön?

Synd bara att Akilles döööör av fasa när han ser såna små söta (farliga?) pluttar!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

:D Ja det visar ju helt klart att man håller på att bli gammal då man har en så tydlig bild av 80-talet!

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vid -53 behöver man inte gå runt och oroa sig för att få värmeutslag iaf. :D Men risken att nästippen "bleknar" och trillar av är ju betydligt högre.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Djupsnö är bra, det sätter sig i benen rätt fort, även på den uthållige. ;) Vi kanske ska vänta en dag eller så till med att skotta banan?

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, ja jag känner mig gammal eftersom jag snart går in i mitt fjärde upplevda årtionde :eek: Shit, jag som har några år kvar till 30 - och de säger att matematik handlar om logik..?! :crazy: Men 1980, 1990, 2000 och snart 2010 har jag ju hunnit se ändå.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Åhh, vilken lite söting, *krama*, *krama*! :love:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, ja jag känner mig gammal eftersom jag snart går in i mitt fjärde upplevda årtionde :eek: Shit, jag som har några år kvar till 30 - och de säger att matematik handlar om logik..?! :crazy: Men 1980, 1990, 2000 och snart 2010 har jag ju hunnit se ändå.

:D Tänk då hur det känns för en som är född på 60-talet! Det är nu man börjar på dilla om hur fort tiden gått och att det var som i går man fyllde 18 år och att barnen föddes ju alldeles nyss hur kan de blivit så stora.....

Kicki :laugh:
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 213
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 811
Senast: miumiu
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp